انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کار کردن با خدمات چاپ سه بعدی

کار کردن با خدمات چاپ سه بعدی

#1
راهنمای شروع با چاپگر سه بعدی

شروع با چاپگر سه بعدی برای همه کاربران می تواند هنگام استفاده از آن برای اولین بار مشکلات زیادی داشته باشد. به عنوان مثال ، آنها می توانند در قرار دادن نازل ، انتخاب نخ مناسب ، انتخاب سطح و موارد مشابه اشتباه گرفته شوند. در این مقاله ، لیستی از مواردی وجود دارد که هر مبتدی قبل از کار با چاپگر سه بعدی باید بدانند.

سطح سطح

بعضی اوقات ممکن است این اثر به یک دلیل ناشناخته چسبندگی لازم را نداشته باشد. انتظار می رود که یک مدل سه بعدی با یک سطح کاملاً صاف و صاف چسبندگی خوبی داشته باشد. به خصوص اگر سطح سطح باشد و Z-Jazz تنظیم شود. اما اگر مدل سه بعدی صاف نباشد ، چنین اقداماتی مؤثر نخواهد بود. مدل سه بعدی ممکن است مانند یک مسطح به نظر برسد ، اما در واقعیت اینگونه نیست.

این سناریو بارها برای کاربران چاپگرهای سه بعدی اتفاق افتاده است. به خصوص هنگامی که کاربر عجله دارد و این موارد را بررسی نمی کند. در چنین شرایطی ، به دلیل ناهموار بودن پس زمینه ، اولین لایه چاپ فقط به یک قسمت کوچک چسبانده می شود. این ممکن است به دلیل یک دست انداز کوچک در پس زمینه باشد که جایگزین اولین لایه چاپ سه بعدی می شود.

یکی از دلایل این مشکل ممکن است این باشد که مدل خدمات چاپ سه بعدی تراز نشده است. راه حل این مشکل برش یک قطعه کوچک از قسمت پایین مدل 3D با استفاده از یک ابزار مدل سازی سه بعدی است. فقط از این طریق می توانید کاملاً به صاف بودن ، انطباق و پایبندی مناسب مدل سه بعدی اطمینان داشته باشید.

پشتیبانی

هر مدل سه بعدی هندسه متفاوتی دارد و در بیشتر موارد ساختارهای پشتیبانی چاپ باید انتخاب شوند. بنابراین بهتر است با توجه به توانایی تجهیزات خود ، پشتیبانی مناسب را انتخاب کنید.اگر از ساختارها و مواد پشتیبانی کافی و کافی استفاده نمی کنید ، اثر سه بعدی شما ممکن است خم و شکسته یا حتی چاپ شود.

راه حل این مشکل این است که هندسه را با دقت بررسی کنید و جهت و میزان پشتیبانی مورد نیاز را انتخاب کنید. شما می توانید پشتیبانی را در نرم افزار برش مورد علاقه خود انتخاب کنید ، اما بسته به نوع چاپ سه بعدی ، می توانید روشی متفاوت برای ساخت پشتیبانی ایجاد شده در جای دیگر انتخاب کنید. یکی از گزینه های معمول در این حالت استفاده از نرم افزار Meshmixer است که چوب لباسی را تجزیه و تحلیل می کند و پشتیبانی های مختلفی را تولید می کند.

پارامترهای برش صحیح

این درک شده است ، اما شما همیشه باید اطمینان حاصل کنید که پارامترهای اصلی برش شما صحیح است. اگر به این موضوع توجه نکنید ، می توانید پارامترهای چاپی را از کارهای قبلی کار جدید تکرار کنید و این پارامترها برای کار جدید مناسب نخواهد بود.

هنگام انتخاب پارامترهای برش مناسب ، باید این سؤالات را در نظر بگیرید: آیا اندازه لایه مناسب است؟ آیا چگالی رشته به درستی تنظیم شده است؟ آیا حالت گلدان در کارهای قبلی هنوز فعال است؟ و چنین مواردی

راه حل این مشکل ساده است. قبل از شروع چاپ ، تمام پارامترها را بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها صحیح هستند.

gcode صحیح

بعضی اوقات چاپ سه بعدی در مرحله برش مشکل دارد. اگر این مورد را قبل از چاپ بررسی نکنید ، ممکن است کار شما به درستی ظاهر نشود.

راه حل این مشکل استفاده از حالت نرم افزار برش سه بعدی است که مدل تولید شده را بررسی می کند. بیشتر اوقات ، اگر مشکلی در مدل چاپی سه بعدی وجود داشته باشد ، می توان در حالت بررسی مشاهده کرد. در این حالت ، می توان در مورد وجود اشکال در لایه اولیه ، قطعات گیر کرده یا قطعات باریک آگاهی داشت.بنابراین ، بهتر است قبل از شروع کار ، Gcode را همیشه بررسی کنید.

انتخاب مواد مناسب

شما همیشه باید هنگام انتخاب مواد ، این نکات را در ذهن داشته باشید. آیا مواد چاپ سه بعدی را در نرم افزار برش انتخاب کردید؟ آیا دستگاه شما با مواد مورد نظر پر شده است؟ اگر به هیچ یک از این موارد توجه نکنید ، محصول نهایی مدل مورد نظر به درستی کار نخواهد کرد.

این موارد به طور خودکار در بسیاری از دستگاه های چاپ سه بعدی بررسی می شوند. اما فقط هنگام استفاده از مواد ویژه سازنده دستگاهی که استفاده می کنید. اگرچه اغلب مواد تهیه شده در بازار آزاد می توانند در این زمینه مشکلاتی ایجاد کنند.

راه حل این مشکل بسیار ساده است: شما باید اطمینان حاصل کنید که نرم افزار برش شما مواد سازگار را انتخاب می کند و دستگاه با همان مواد انتخاب شده پر شده است.

تراز کردن سطح

بیشتر چاپگرهای سه بعدی به دلیل چسبندگی جزئی به سطح مشکل دارند. معمولاً علت این مشکل این است که سطح چاپ سطح بندی نشده است. اگرچه امروزه بسیاری از چاپگرهای سه بعدی دارای تراز خودکار هستند ، اما در بعضی موارد ممکن است مسئولیت کاربر باشد.

بعضی اوقات سطح چاپ متحرک است و قابل جابجایی است و می تواند مشکل را دو برابر کند. در این موارد ، صاف بودن یا شیب سطح چاپ باعث سردرگمی در کاربر می شود. برای حل این مشکل ، باید اطمینان حاصل کنید که سطح قابل جابجایی دستگاه شما به درستی نصب شده است.

به درستی تنظیم z-gap

یکی از اصلی ترین عوامل خدمات چاپ سه بعدی ، تنظیم مناسب فاصله بین نازل و سطح چاپ است. اگر این فاصله خیلی کوچک باشد ، به دلیل فشار بیش از حد رشته ای که در فاصله کم بین نازل و سطح بیرون می آید ، نازل می تواند مسدود شود. اگر فاصله خیلی زیاد باشد ، رشته گیر نمی شود و به دلیل چسبندگی کافی پایه ، کل مدل از هم پاشیده می شود.دستگاه شما ممکن است این کار را به صورت خودکار تنظیم کند ، اما برخی از دستگاه ها این کار را نمی کنند.

برای حل این مشکل ، بهتر است z-gap را بررسی کرده و آن را تنظیم کنید. انجام این کار معمولاً دشوار نیست ، اما گاهی اوقات نیاز به تراز کردن سطح چاپ دارد.

بدون پیچاندن در رول

این مشکل معمولاً در طی فرآیند چاپ سه بعدی رخ می دهد و بنابراین می تواند زمان چاپ و مواد زاید را افزایش دهد. ریشه این مشکل معمولاً وجود پیچش در رشته است که بعداً بیشتر و بیشتر می شود. دلیل دیگر ممکن است این باشد که وقتی مو از نازل کشیده می شود ، قرقره برای چرخش آزاد نیست.

راه حل این مشکل نیز نسبتاً آسان است. شما می توانید با کشیدن رشته و پیچیدن در اطراف قرقره ، مطمئن باشید که هیچ گره ای وجود ندارد. اگر یک یا چند گره را در رشته پیدا کردید ، بهتر است آن را چرب کرده و آن را در اطراف قرقره تشویق کنید.

لایه اول


اکنون ، پس از اتمام تمام مراحل فوق ، باید اطمینان حاصل کنید که چاپگر سه بعدی به درستی کار می کند. برای این کار ، باید چاپ لایه اول را دنبال کنید. معمولاً تمام مشکلات مربوط به چاپ سه بعدی در این لایه رخ می دهد. بنابراین اگر این مرحله به درستی و دقیق انجام شود ، چاپ سه بعدی شما به خوبی پیش خواهد رفت. بنابراین ، بهتر است قبل از شروع لایه دوم ، چاپ این لایه را با دقت کنترل کنید. شاید این یک چیز خسته کننده باشد ، اما ساختن یک چاپ مجدد 20 ساعته سخت تر خواهد بود. با انجام این کار ساده و مشاهده لایه اول ، از چاپ های بسیار مشکل ساز جلوگیری می کنید و در وقت و هزینه صرفه جویی می کنید.

جایگزینی رشته و نازل

ممکن است فکر کنید که تغییر رشته برای چاپ سه بعدی به سادگی تغییر کارتریج چاپگر کلاسیک است ، اما اینطور نیست.قبل از این باید نازل را گرم کرد تا فیلامنت نوک نازل ذوب شود و آن را مسدود نکند. برای این کار ابتدا دمای چاپگر سه بعدی را به دمای چاپ مواد موجود در آن برسانید. پس از آن، فیلامنت را با فشار دادن دسته، داخل نازل خالی کنید. وقتی رشته را دیدید، به آرامی آن را از نازل بیرون بکشید.

در برخی موارد به دلیل کمبود وقت تصمیم به تعویض کامل نازل می گیرید. برای این کار بهتر است نازل را با یک آچار جدا کرده و با یک آچار جدید جایگزین کنید. نازل ها در اندازه های مختلف هستند، نازل های کوچک برای چاپ های دقیق و نازل های بزرگ برای چاپ های سریع استفاده می شوند.

رعایت تمامی نکات فوق برای کاربران مبتدی پرینترهای سه بعدی ضروری است. استفاده از مواد، رشته ها، تجهیزات و ابزار مناسب برای دستیابی به نتایج دلخواه و صرفه جویی در زمان و هزینه یکی از مواردی است که هنگام استفاده از پرینترهای سه بعدی باید در نظر داشت.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان