انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمای خرید سردخانه جسد (بیمارستانی) تک کابین و دو کابین

راهنمای خرید سردخانه جسد (بیمارستانی) تک کابین و دو کابین

#1
یخچال سردخانه جسد

یکی از تجهیزات سرمایشی و بسیار کاربردی  در همه ی بیمارستان ها، پزشکی قانونی، مراکز پزشکی، غسالخانه ها، درمانگاه ها، آرامستان ها، کلینیک ها می باشد که وظیفه اصلی آن نگهداری جنازه یا میت انسان بوده و ممکن است آن را با نام های دیگری از قبیل سردخانه مرده، سردخانه جنازه، سردخانه میت، سردخانه انسان بشناسید.دلیل اهمیت سردخانه اموات این است که به دلیل فرآیند های شیمیایی که پس از مرگ در بدن انسان رخ می دهد، بدن انسان به سرعت تجزیه شده و باعث به وجود آمدن بوهای نامطبوعی می شود از این رو برای جلوگیری از این اتفاق اجساد را در یخچال سردخانه جسد نگهداری می کنند زیرا در آن ها سیستم سرمازای مخصوصی به کار رفته که می توانند فرآیند تجزیه را کند کنند.
در این یخچال غسالخانه یک سیستم خنک کننده قوی به کار رفته است که از برق تغذیه کرده و همچنین به دلیل وجود گاز های خنک کننده ی درون موتور، دمای سردخانه مرده تا منفی 20 درجه سانتی گراد کاهش می یابد از این رو می توان برای چند روز یا حتی چند ماه جنازه را داخل آن نگهداری کرد.
در طراحی سردخانه جسد بیمارستان درب های مخصوصی به کار رفته اند که از انتشار بوی نامطبوع به فضای بیرون جلوگیری می کنند.
بدنه سردخانه حمل جسد از نوع استیل طراحی شده که مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و از پوسیدگی و زنگ زدگی جلوگیری می کند.تمامی قطعات به کار رفته در آن از نوع درجه یک بوده و از نوع استیل خالص غیر مغناطیسی نگیر طراحی شده اند که سبب افزایش طول عمر محصول می شود.
علاوه بر این برانکارد مخصوصی نیز به منظور حمل و تخلیه جسد در این سردخانه اجساد به کار رفته است که کمک شایانی به افرادی که دراین زمینه مشغول به کارند می کند.
[عکس: Untitled-1.jpg]
دمای سردخانه جسد
در حالت کلی سردخانه های جسد به دو نوع زیر صفر و بالای صفر تقسیم می شوند که از سردخانه جسد بالای صفر برای نگهداری طولانی مدت جسد و از سردخانه کوتاه مدت آن برای نگهداری کوتاه مدت جنازه ها از سردخانه جسد زیر صفر استفاده می شود.
دستورالعمل سردخانه جسد
همانطور که گفتیم این سردخانه های میت می توانند تا یک زمان مشخصی اجساد را نگهداری کنند.علاوه بر این نگهداری جنازه ها نیز یکسری دستورالعمل ها و نکات مهمی دارند
مهم ترین نکته ای که در این زمینه وجود دارد دمای سردخانه جسد است زیرا باید بدانید که به سردخانه جسد کوتاه مدت نیاز دارید یا سردخانه جسد بلند مدت.
در سردخانه های جسد کوتاه مدت، می توان جسد را به مدت 48 ساعت نگهداری کرد و دمای آن بین مثبت 5 تا منفی 5 درجه سانتیگراد قابل تنظیم است.در حالی ک در سردخانه جنازه بلند می توان اموات را برای مدت زمان طولانی برای مثال چند هفته یا چند ماه نگهداری کرد و دمای آن قابل تنظیم تا منفی 20 درجه سانتیگراد خواهد بود.
برای نگهداری اجساد در سردخانه بیمارستانی یکسری نکات دیگر وجود دارند که عبارتند از:
  • حتماً باید هرازگاهی نوار دور درب های سردخانه را تمیز کنید.

  • بعد از خروج اجساد حتماً محیط داخلی کابین و کف آن را تمیز کنید.

  • حتماً باید هوای خنک در تمام نقاط کابین در گردش باشند.

  • از انطباق دمای سردخانه با دمای نگهداری میت اطمینان حاصل کنید.
عملکرد سردخانه جسد و نصب و راه اندازی
[عکس: Untitled-2.jpg]
عملکرد سردخانه اجساد یا سردخانه مردگان مشابه با یخچال ها بوده و مانند آن ها از اجزایی مانند کندانسور، اواپراتور، موتور، فن هستند.کدانسوری که در این محصول به کار رفته همچمون کندانسورهایی که در داخل یخچال های صنعتی می باشد، از نوع هرمتیک بوده و دارای قدرت بالایی می باشد که قادر است فضای داخل محفظه سردخانه را سرد کند و از قدرت بالایی نیز برخوردار است.علاوه بر آن در داخل کابین یک قطعه دیگری نیز به کار رفته که فن نام دارد و بسیار مهم است.
دو عدد فن در یخچال مرده تعبیه شده که وظیفه این فن ها این است که هوای سرد را به صورت یکنواخت در تمام نقاط سردخانه به گردش درآورد.به منظور کنترل و تنظیم دمای داخل کابین یک ترموستات دیجیتالی در این دستگاه به کار رفته است که از طریق آن می توان دما افزایش یا کاهش داد.
نصب سردخانه جسد نیز بسیار آسان بوده و برای راه ندازی آن تنها کافیست که فیش آن را به پریز متصل کرده و دکمه دستگاه را بفشارید تا روشن شود پس جای نگرانی نیست.همچنین به راحتی می توانید دستگاه را جا به جا کنید زیرا چرخ هایی در قسمت پایین آن تعبیه شده است.
اجزای تشکیل دهنده ی سردخانه جسد
  • بدنه سردخانه مرده
مهم ترین بخش هر سردخانه ای بدنه آن محسوب می شود زیرا محافظ قطعات داخلی است از این رو باید از بهترین جنس و کیفیت ساخته شود به همین دلیل در طراحی این سردخانه ها از استیل 304 نگیر استفاده شده است البته بنا به سفارش مشتری می تواند از نوع گالوانیزه نیز باشد که قیمت پایین تری نسبت به جنس استیل دارد.که در هر دوی این جنس ها اصول بهداشتی رعایت شده و قابل شست و شو نیز می باشند و مقاومت زیادی در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی دارند.
  • کابین سردخانه میت
کابین سردخانه جسد جزو قسمت های داخلی آن محسوب شده و به منظور نگهداری جسد تعبیه می شود.جنس آن از نوع استیل ضد زنگ بوده که از ساییدگی جلوگیری می کند و همچنین دارای درب هایی است که آن ها هم از نس استیل ساخته شده اند و مجهز به دستیگره های قفل دار هستند که موجب سهولت در ورود و خروج میت خواهد شد.
  • موتور سردخانه مرده
یکی دیگر از مهم ترین بخش های یک سردخانه جنازه، موتور و سیستم سرمایشی آن می باشد که از بهترین برند های اروپا استفاده شده و یا از نوع دانفوس است و یا از نوع کالترون.این سیستم از برق مصرفی تک فاز و سه فاز تغذیه می کند و شامل اواپراتور های مسی و کندانسور است که دارای قابلیت تنظیم دما تا منفی 8 درجه سانتی گراد می باشد.
  • ترموستات
وظیفه این ترموستات حفاظت از سردخانه، کنترل عملکرد و نظارت به دستگاه می باشد که به صورت اتوماتیک بوده و زمانی که دمای کابین به دمای مورد نظر رسید و روی نمایشگر مشخص شد تا زمانی که دما افت پیدا کند این ترموستات ثابت می ماند که این امر نقش مهمی در جلوگیری از اتلاف انرژی داشته و از موتور نیز محافظات می کند.
[عکس: Untitled-3.jpg]
قیمت سردخانه جسد
فاکتورهایی از جمله:
  1. جنس بدنه(استیل یا گالوانیزه)

  2. تعداد کابین ها، 

  3. نوع موتور

  4. سیستم سرمایشی

  5. تعیین کننده قیمت سردخانه جسد هستند و با توجه به این موارد تعیین می شود.
https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4...B%8C%D9%86
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان