انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
منظور از Air Balancing یا همان تعادل هوا چیست؟

منظور از Air Balancing یا همان تعادل هوا چیست؟

#1
همانطور که در ابتدا درباره این ارسال صحبت کردیم، هر اتاق در خانه شما به محض اینکه به صورت مفهومی طراحی شد، می‌تواند یک مقدار CFM داشته باشد. CFM مخفف Ft مکعب در دقیقه است و مقدار CFM مقدار فوت مکعب هوای خروجی از سیستم تهویه مطبوع شما برای مراقبت از دمای خوب در تمام خانه شخصی شما است.

هنگامی که CFM هر اتاق چاپ می شود، دمای کاملاً متفاوتی را در خانه خود مشاهده نخواهید کرد. در صورتی که CFM شما به طور دقیق تنظیم شده باشد، سیستم تهویه مطبوع شما به طور موثری کار خواهد کرد. راه های برای ایجاد تعادل هوای خنک در خانه در صورتی که CFM شما به طور دقیق تنظیم نشده باشد، هیچ نقطه "سوزاننده" یا "سرد" در خانه خود نخواهید داشت، فقط دمای مناسب در سراسر خانه وجود دارد. در نگاه اول، احتمالاً می‌توانید بگویید که خوب است که کل خانه از دمای یکسانی برخوردار باشد، اما این گردش بدون شک فشار زیادی را به سیستم تهویه مطبوع وارد می‌کند و انرژی الکتریکی بسیار زیادی مصرف می‌کند.

هنگامی که خانه شخصی شما در ابتدا ساخته می شود و سیستم تهویه مطبوع کاملاً جدید وارد می شود، آیا کارکنانی که این کار را انجام داده اند اندازه واحد شما را دقیقاً اندازه گیری کرده اند تا همه CFM های مورد نیاز اتاق را به طور مؤثری بیابند، نباید هیچ مشکلی داشته باشید. با داشتن پایداری هوا. چه اندازه واحد درست نباشد، این مرحله اول در سیستم هوای نامتعادل است. آنچه که اکنون می خواهیم به آن نگاهی بیندازیم، مسائلی است که به جریان نامتعادل هوا کمک می کند.

پس از آن، بهتر است این متن را زمانی یاد بگیرید که کولر گازی شما برای محیط اطراف خانه شخصی شما مناسب باشد. برای این کار باید BTU گجت را بگیرید و آن را با مقیاس خانه و اتاقی که کولر در آن قرار دارد بررسی کنید.

چه زمانی سیستم پایداری هوا در خانه به درستی طراحی نشده است؟
این که آیا پایداری هوا به طور دقیق طراحی شده باشد، محیطی زیبا برای خانه شما ایجاد می کند. این که آیا جریان هوا نامتعادل باشد، علائم زیر را خواهید دید:

در صورتی که سیستم تهویه مطبوع شما برای مراقبت از دمای بی امان در سرتاسر خانه شخصی شما تلاش می کند و برای جبران کمبود هوای خنک باید کمی سخت تر عمل کند. این استفاده شدید ماه به ماه برای شما قیمت زیادی خواهد داشت.
لکه های سوزان یا سرد. یک سیستم تهویه مطبوع نامتعادل می تواند برای حفظ دمای ثابت در سراسر خانه خصوصی شما مشکل داشته باشد. برخی از اتاق‌ها در ماه‌های زمستان سردتر از بقیه هستند و برخی در ماه‌های تابستان گرم‌تر هستند.
گردش هوا ناکافی اتاق‌هایی که دورتر از سیستم تهویه مطبوع شما وجود ندارد، ممکن است هوای کمی داشته باشند. این بدون شک یک وضعیت هوای نامتعادل ایجاد می کند.
علاوه بر این، هنگامی که خانه شخصی شما طراحی می شود، اتاق های مطمئنی نیز وجود دارند که دارای چند دیوار بیرونی اطراف اتاق هستند. به عنوان مثال، شما ممکن است یک اتاق گوشه ای با دو پارتیشن بیرونی داشته باشید، و این اتاق همچنین می تواند در لحظه ای که در بالای انبار قرار دارد، باشد. خواه طراحی اتاق به درستی عایق بندی نشده باشد و تمام پارتیشن ها و کفپوش های بیرونی را در نظر بگیرد، تهویه مطبوع شما هرگز نمی تواند به درستی گردش هوای شما را ثابت کند. این اتاق علاوه بر این به نیازهای لوله کشی خاصی نیاز دارد تا از جریان صحیح هوا در طول دوره عایق اطمینان حاصل شود. چه همه یا هر یک از این موارد مورد توجه قرار نگیرد، شما با یک خانه نامتعادل در جریان هوا مواجه خواهید شد.

چگونه همه ما بدانیم که در خانه مشکلی با ثبات هوا نداریم؟
چه چیزی که تا این لحظه در این ارسال یاد گرفته اید دقیقاً شبیه آنچه در سیستم تهویه مطبوع شما اتفاق می افتد به نظر می رسد، بهتر است برای تجزیه و تحلیل این وضعیت با یک تکنسین متخصص تهویه مطبوع تماس بگیرید، مانند کارکنان فنی تهویه مطبوع خنک کننده .

در این بررسی، تکنسین پایداری هوا گردش صحیح هوا را در تمام بخش‌ها، دریچه‌های برگشتی و هر جای دیگری که ممکن است گردش هوا تشخیص داده شود، آزمایش می‌کند. سپس، اساساً بر اساس یافته‌ها، تکنسین می‌تواند مسیر مورد نیاز برای تحقق یک سیستم هوای متعادل در خانه شما را روشن کند. رجیسترها، فالوورهای اگزوز و هوای اخیر همگی باید تا حد امکان به صرفه برای سیستم تهویه مطبوع شما کار کنند. مطمئناً یکی از این اجسام «خارج از ثبات» می‌تواند علاوه بر عملکرد نادرست سیستم تهویه مطبوع، باعث پرداخت‌های حیاتی شدید شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان