انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
علائم خرابی دسته موتور در خودروهای چینی

علائم خرابی دسته موتور در خودروهای چینی

#1
علائم خرابی دسته موتور در خودروهای چینی
یکی از اجزای خودرو در موتور خودروهای چینی، دسته موتور است. در این مطلب از سایت شارکو یدک به بررسی خواهیم پرداخت.
در هر خودرو تعداد سه یا چهار عدد دسته موتور وجود دارد. این دسته موتورها وظیفه در جای خود قرار دادن موتور خودرو و گیربکس خودرو را دارند. هر دسته موتور به واسطه ی پایه های فلزی به بدنه آهنی خودرو یا رام زیر موتور وصل می شوند.
در واقع می توان گفت دسته موتور مهم‌ ترین و شناخته ‌شده‌ ترین تکیه ‌گاه درون یک خودرو است. دسـته موتور‌ها در بالا و پایین و یا دو طرف یک موتور قرار می ‌گیرند و چون پیشرانه را به شاسی ارتباط می ‌دهند، از لرزش و تکان خوردن آن نیز جلوگیری می‌ کنند.
نقل قول: نوشته:
اینجا به راحتی می توانید لوازم یدکی خودروهای چینی را به صورت آنلاین از فروشگاه شارکو یدک سفارش دهید…

علت خرابی دسته موتور خودرو

[عکس: 8s8t2vxg6gzb.jpeg]
همان‎طور که گفته شد، وظیفه دسته موتور، جذب و تحمل تکان ‌های ناشی از ضربات وارد شده به خودرو است. حال اگر این تکان‌ ها و ضربات از حد معمول شدیدتر باشد، مانند هر قطعه پلاستیکی دیگری، دسته موتور خودرو هم هنگام فشار، دچار آسیب‌ دیدگی و شکستگی می ‌شود.
علت آسیب دیدن دسته موتور در خودروهای مختلف چینی متفاوت است؛ برای مثال، در خودروهای سواری و سدان، این آسیب می ‌تواند بر اثر تیک آف‌ های شدید اتفاق بیفتد یا در خودروهای کراس اوور و شاسی بلند، بر اثر پیچش‎ های شدید شاسی یا بازی کردن زیاد رخ بدهد.

علل خرابی دسته موتور
    1. شتاب گیری ‎های ناگهانی که باعث لگد موتور می‌ شود
    2. عبور با سرعت از دست‌ اندازهای بزرگ
    3. تیک آف
    4. تنظیم نبودن موتور که به طبع باعث لرزش شدید آن می ‌شود
    5. مشکلات سیستم کلاچ که سبب ایجاد لرزش در موتور می ‌شود
    6. خرابی یا ضعف در سیستم تعلیق یا جلوبندی خودرو
    7. آسیب دیدن و ضربه خوردن شاسی خودرو
    8. خرابی چهار شاخ گاردان در خودروهای محور عقب متحرک
    9. دسته موتور بی ‌کیفیت
    10. عدم قرارگیری صحیح دسته موتور خودرو در جای مناسب

نشانه های دسته موتور آسیب دیده
از نشانه‎ های واضح خرابی دسـته مـوتور، پایین رفتن موتور از جای اصلی خود است که به راحتی با چشم قابل مشاهده است. (در اصطلاحی مکانیکی، مـوتور پایین کشیده).
بنابراین بهتر است هر چند وقت یک بار، وضعیت مـوتور خودرو را بررسی کنید. دسـته مـوتورهای لاستیکی آسیب دیده از محل اتصال دچار پارگی یا شکستگی می‎ شوند و دسـته مـوتورهای هیدرولیکی نیز نشتی روغن دارند که هر دو مورد به راحتی قابل مشاهده می باشند.
یکی دیگر از نشانه‎ های بارز دسـته موتور خراب، لرزش‌ های آشکار و غیر معمول در حین حرکت است که به وضوح داخل کابین خودرو نیز حس می ‌شود. همچنین صدای تلق تلق خودرو هنگام عبور از دست اندازها نیز یکی دیگر از نشانه‌های خرابی دسته موتور است.
فراموش نکنید که آسیب دیدگی یکی از دسته موتورها، سبب آسیب دیدگی سایر دسـته موتورها می گردد، پس در صورت دیدن نشانه‎ های آسیب سریعاً نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید.

علائم پارگی دسته موتور
علائم پارگی دسته موتور وابسته به این که کدام دسته موتور در کدام نقطه از مجموعه انتقال نیرو پاره شده باشد، می‌تواند تفاوت کند. در خودرو‌های پیشرانه جلو و متحرک عقب (مانند خودروهای چینی شاسی بلند‌) معمولاً از ۳ دسته موتور بزرگ استفاده می‌شود که دو تای آن زیر موتور و آخرین دسته موتور در زیر گیربکس نصب می ‌شود.
اما در خودرو‌های موتور جلو و متحرک جلو معمولاً ۳ تا ۵ دسته موتور به کار می‌رود که تنها یک دسته موتور از بالا به پوسته موتور متصل شده و وظیفه دفع گشتاور تولیدی پیشرانه را بر عهده دارد و الباقی دسته موتور‌ها وظیفه نگه داشتن وزن سنگین و فشرده مجموعه موتور و گیربکس را بر عهده دارند.
نقل قول: نوشته: منبع: شارکو یدک (فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی)
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان