انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ایمپلنت دندان به شیوه مدرن

ایمپلنت دندان به شیوه مدرن

#1

صنعت ایمپلنت‌های دندانی
 پیوسته در حال پیشرفت و یافتن روش‌های نوین جهت بهبود عملکرد خود بوده است. صد البته روش‌های نوین و تکنولوژی‌های پیشرفته در ایمپلنت دندان توجه افراد را جلب کرده و تاثیر بسزایی در افزایش خواستار ایمپلنت‌ها داشته است. در این مقاله با شیوه‌های مدرن ایمپلنت دندان آشنا می‌شوید.
سلامت دندان ها، حفظ و بهبود زیبایی آن‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های جهان امروز است. افزایش زیبایی دندان نه تنها یک لبخند زیبا به ارمغان می‌آورد بلکه سبب افزایش اعتماد به نفس و عملکرد نسبتاً بهتر در اجتماع خواهد شد.
نداشتن دندان، داشتن دندان‌های شکسته و بدشکل و سایر نواقص زیبایی دندان می‌تواند فرد را در بیان افکار و احساساتش دچار مشکل کند و بر اطرافیان تاثیر منفی بگذارد.

همان‌طور که بیشتر مردم روزانه متوجه اهمیت سلامت دندان‌ها می‌شوند (چه در زندگی شخصی و چه از جنبه‌ی حرفه‌ای و شغلی) و به آن بیشتر و بیشتر توجه می‌کنند، روز به روز بر تعداد مراجعه‌کنندگانی که متقاضی انواع دندان مصنوعی (denture) ایمپلنت دندان (dental implant)، بریس‌های دندانی (braces) و سایر موارد هستند، افزوده می‌شود.
طبق آنچه گفته شد، پیشرفت روزافزون و همه‌گیری ایمپلنت‌های دندانی و سایر صنایع مصنوعی دندانی قابل درک است.


ایمپلنت دندانی چیست؟
در اینجا به طور خلاصه ایمپلنت را به شما معرفی می‌کنیم. ایمپلنت دندانی یک ریشه‌ی مصنوعی و یک دندان مصنوعی دارد که در فک شما کاشته می‌شود. خود ایمپلنت معمولاً از جنس تیتانیوم است که در فک شما، طی یک جراحی ایمپلنت دندانی قرار داده می‌شود.

نحوه‌ی جراحی ایمپلنت دندانی بستگی به نوع ایمپلنت و استخوان فک شما دارد و شامل مراحل مختلفی می‌شود. یکی از بهترین نکات ایمپلنت‌های دندانی این است که استخوان به دور ایمپلنت دندانی بهبود می‌یابد و از دندان جدید شما محافظت خواهد کرد.
البته این فرایند زمان بر است، چون طول می‌کشد تا استخوان بهبود یابد. نکاتی به کوتاه‌ترشدن دوره کاشت و بهبود ایمپلنت کمک می‌کند مه پیشنهاد می‌کنیم با این موارد در مقاله چه مواردی در کوتاه‌تر شدن زمان جوش خوردن ایمپلنت دندان تاثیر گذار هستند؟ آشنا شوید.


ایمپلنت‌های دندانی طراحی شده با کامپیوتر
هدف استفاده از تصویربرداری سه بعدی رایانه‌ای، ایجاد ماکت دندان است. این روش بسیار موثرتر از رادیوگرافی دو بعدی است که قبلاً برای ایجاد ماکت دندانی استفاده می‌شد. تصویربرداری سه بعدی و طراحی ایمپلنت دندانی با کامپیوتر باعث می‌شود پروتز دقیقاً در محل مناسب قرار گیرد.

پوشش آنتی باکتریال

دومین فناوری نوین در ایمپلنت‌های دندانی که اخیرا ارائه شده است، پوشش‌های ضد باکتری هستند. این پوشش‌ها از دندان جدید شما در برابر اسیدهای غذایی که می‌تواند آسیب زننده باشد محافظت می‌کنند و این طول عمر ایمپلنت را بسیار افزایش می‌دهد.

جراحی تحت هدایت کامپیوتر
یکی از تاثیرگذارترین پیشرفت‌های علم دندان‌پزشکی در زمینه ایمپلنت کاشت ایمپلنت تحت هدایت کامپیوتر است که سبب می‌شود ایمپلنت دقیقاً در جای درستش قرار گیرد و این کارایی ایمپلنت را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد و موفقیت را زیاد می‌کند. این نوع جراحی غافلگیری‌ها را کاهش می‌دهد و نتیجه دقیق‌تر و قابل اعتمادتر خواهد بود.


چه کسانی می‌توانند از ایمپلنت دندانی استفاده کنند؟
  • افرادی که یک یا بیشتر از یکی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند.

  • فردی که استخوان فکش به رشد کامل رسیده است.

  • کسی که استخوان کافی برای مقاومت ایمپلنت‌ها داشته باشد و یا قادر به پیوند استخوان باشد.

  • افرادی که بافت‌های لثه و دهانشان سالم است.

  • افرادی که مشکلات زمینه‌ای ندارند و ترمیم بافت استخوانی آن‌ها مختل نخواهد شد.

  • افرادی که نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند از دندان‌های مصنوعی استفاده کنند.

  • افرادی که می‌خواهند مشکلی در تکلم نداشته باشند.

  • افرادی که مشکلی با فرایند چند ماهه‌ی ایمپلنت ندارند.

  • افرادی که مصرف تنباکو ندارند.
منبع: راهنمای جامع ایمپلنت دندان به شیوه مدرن نوشته شده در وب‌سایت دکتر محمد نیکزاد جراح و دندانپزشک 
پاسخ

ایمپلنت دندان به شیوه مدرن

#2
ساخت پروتز چشم دو مرحله دارد که با توچه به نوع پروتز چشم فرق دارد و 2 دسته اصلی است که شامل عمل تخلیه چشم و روش هسته برداری است. نقل شده از کلینیک نور، مشرق نیوز و کلینیک ارتوپد فنی پایار که ساخت پروتز چشم کلینیک پایار مطابق با اصول بهداشتی و در انتها مطابق با پروتز چشم بیمار تخت نظر پزشک متخصص صورت می گیرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان