انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طرز کار دستگاه بوجاری ذرت

طرز کار دستگاه بوجاری ذرت

#1
طرز کار دستگاه بوجاری ذرت
[عکس: 77777-2.jpg]
ذرت پس از برداشت آماده بوجاری و پوست گیری می‌ شود. فرایند جداسازی پوست ذرت توسط دستگاه مخصوص آن طبق یک زمان بندی خاص و میزان ظرفیت دستگاه انجام می‌ گیرد. 

عملکرد دستگاه بوجاری ذرت به شکل زیر است:
      1. ابتدا ذرت‌ ها را با استفاده از بالابرهای مخصوص و توزین‌ های کالا از دریچه‌ ای که در بالای دستگاه قرار دارد، بارگیری و وارد دستگاه می‌ کنند.
      2. در مرحله بعد و قبل از ورود ذرت به بخش اصلی دستگاه یک مخزن وجود دارد که ذرت‌ ها در آن قرار می‌ گیرند تا آرام و طبق اندازه‌ ای مشخص از درون مخزن وارد بخش اصلی پوست گیری شوند. این مخزن دارای یک دریچه قابل تنظیم است که از طریق آن می‌ توان مقدار مشخصی از ذرت را جهت جداسازی پوست وارد قسمت اصلی دستگاه بوجاری ذرت نمود.
     3. بعد از انتقال مقدار مشخص ذرت به محور اصلی دستگاه عملیات پوست گیری توسط الک‌ ها و باد انجام می‌ شود.
     4. بعد از جداسازی ناخالصی‌ ها و پوسته ذرت، دانه‌ های ذرت از طریق دریچه زیرین دستگاه خارج می‌ شوند و به داخل مخزنی می‌ ریزند.
     5. سپس ذرت‌ های جدا شده وارد بخشی غربالگری شده و توسط الک‌ های مخصوصی با سوراخ‌ های ریز و درشت از نظر شکل و اندازه جدا می‌ گردند. در واقع این تفکیک دانه‌ ها در استوانه‌ ای حفره دار صورت می‌ گیرد. سپس ذرت‌ های جدا شده وارد مخزن‌ های جداگانه‌ ای می‌ شوند و برای بسته بندی آماده می‌ گردند.
لازم به ذکر است که برخی از دستگاه‌ های بوجاری ذرت قسمت غربالگری اندازه و شکل ظاهری یا همان جداسازی ذرت‌ های پوست گرفته شده بر اساس سایز را ندارند.

نقل قول:منبع: آروین صنعت ایرانیان (تولیدکننده تجهیزات کشاورزی)
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان