انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اهمیت مشاوره نوجوانان

اهمیت مشاوره نوجوانان

#1
مشاوره جوانان
دوره جوانی دوره حساس و مهمی در زندگی است. در این سنین ، فرد با تغییرات بسیار گسترده ای در زندگی مواجه می شود و از او انتظار می رود که مانند یک بزرگسال عمل کند و این میتواند مشکلات عدیدی را ایجاد کند. در این دوره جوانان حساسیت‌های بیشتری دارند و خطرهای مختلفی هم در کمین آن‌هاست. به همین علت است که اختلالات و مشکلات متعددی مممکن است برای آن‌ها پیش بیاید. به همین دلیل است که کمک گرفتن از مشاوره جوانان می‌تواند بسیار مهم باشد.
جوانی دوره‌ای است که اختلالات و بیماری‌های متعدد می‌توانند سلامت جسمی و روحی فرد را تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل است که گاهی در این دوره فرد نیاز به مراجعه به روانشناس و مشاوره جوانان و مطرح کردن مسائل خود را دارد. سلامت روحی و روانی این سنین باید مورد ارزیابی قرار بگیرد زیرا جوانان به طور مستقیم در این سنین در اجتماع فعالیت می کنند و عدم سلامت روحی می تواند برای جامعه خطر افرین باشد.
رشد مغزی در جوانان و نوجوانان
بیشتر افراد با مرحله رشد جوانان و سنین ما قبل آن در افراد در حال بلوغ آشنا هستند. اراده مستقل برای اتکا بر دوستان به جای والدین برای اولین دفعه، اضطراب ناشی از هویت یافتن و در عین حال احساس تعلق به یک گروه خاص اجتماعی و تردیدها و تصمیم‌گیری‌های ضعیف بعضی از رایج‌ترین مشکلاتی است که جوانان تجربه می‌کنند.
برعکس تصور بیشتر افراد رشد مغزی در ۱۸ سالگی متوقف نمی‌شود و ادامه دارد. بعضی از مغز که تکانه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را کنترل می‌کند، همچنین رفتار آدم را برای رسیدن به هدف برنامه‌ریزی می‌کند، تا اواسط دهه‌ی سوم زندگی باز هم به رشد خودش ادامه می‌دهد. این فرایند رشد در بیشتر افراد ۱۸ ساله تازه به اواسط خود رسیده است . در سنین جوانی مغز به کنترل و برنامه ریزی نیاز دارد که از طریق مشاوره جوانان میسر می شود.
مغز جوانان یک سامانه رشد مغزی را رشد می‌دهد و تا سال‌های بعد هم فعال است. این سامانه درواقع باعث بیشتر شدن حساسیت‌های افراد نسبت به مسائل مختلف. هیجانات و حساسیت‌های شدید. باورنکردنی‌ آن‌ها می‌شود. آن‌ها در طول دوران بیست سالگی بدون توجه به خطرات به دنبال کسب تجربیات تازه هستند.

اهمیت مراجعه به مشاوره جوانان

خیلی از اختلالات روانی در جوانان ممکن است طوری باشد که نسبت به شخصیت یک جوان یا یک فرد جوان تا حدودی عادی به نظر برسد. عموما جوانان این گونه رفتارها را به عنوان بخشی طبیعی از تحول مغزی‌شان و زندگی‌شان بروز می‌دهند. اما شما به عنوان والدین این افراد بهتر از دیگران فرزندتان را می‌شناسید. اگر متوجه شده‌اند که او رفتارهای عجیبی از خودش نشان می‌دهد، شاید لازم شود کمی با او صحبت کنید و خودتان به عنوان یک فرد دلسوز به مشاوره جوانان بپردازید. اگر پی بردید که مشکل جدی می باشد می‌توانید با مراجعه به روانشناس خوب جوانان  این مشکل را مطرح کرده و حل کنید.

پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان