انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
از مزایای تحصیل در ترکیه چه می دانید؟

از مزایای تحصیل در ترکیه چه می دانید؟

#1
تحصیل در ترکیه را می‌توان یکی از بهترین و پرمزایاترین گزینه‌ها برای هر دانشجوی ایرانی دانست. اولین گزینه‌ای که باید به آن توجه شود این است که دانشگاه‌های ترکیه طبق استانداردهای اروپا آموزش می‌دهند. پس مدرک کاملا معتبری را نیز ارائه می‌دهند و به کمک آن می‌توانید به کشورهای دیگری نیز مهاجرت شغلی کنید.
علاوه بر این می‌توان به شهریه‌ی نسبتا مقرون‌به‌صرفه در دانشگاه‌های ترکیه اشاره کرد. دانشگاه‌های خصوصی و دولتی ترکیه در مقایسه با دانشگاه‌های کانادایی، شهریه‌ی بسیار کمتری دارند و با یک شغل پاره‌وقت می‌توانید از پس آن بربیایید.
علاوه‌بر‌این می‌توان به نزدیکی ترکیه به ایران اشاره کرد. شما برای سفر به ترکیه اصلا نیازی به اخذ ویزا ندارید. پس خانواده به راحتی می‌توانند با شما دیدار داشته باشند. همچنین به این نکته هم دقت کنید که هزینه‌ی رفت‌وآمد به ترکیه نسبت به کشورهای حوزه‌ی شینگن و آمریکای شمالی خیلی کمتر است.
در آخر هم می‌توان به این نکته اشاره کرد که مردم ترکیه از لحاظ فرهنگ، عقاید و اخلاق، تا حد زیادی به مردم ایران شباهت دارند و شما در این کشور، آنقدر هم احساس غربت نخواهید کرد.

سیستم آموزش عالی در ترکیه نیز مطابق با استاندارهای دانشگاه های آمریکا می باشد. ارایه دروس در دانشگاه های ترکیه به صورت ترمی – واحدی می باشد. یعنی این که هر سال متشکل از سه ترم تحصیلی می باشد. البته زبانی که با آن می بایستی شما دروس خود را بگذرانید بستگی به ترجیح شما می تواند متفاوت باشد به مانند: انگلیسی؛ فرانسه؛ آلمانی؛ ترکی و … . شروع سال تحصیلی در ترکیه به مانند ایران در مهر ماه می باشد.
یعنی شروع از ماه اکتبر و اتمام آن ماه ژانویه و ترم بهار نیز از فوریه آغاز می گردد و در ماه ژوئن به اتمام می رسد. البته ترم تابستان از جولای آغاز می گردد و در آگوست پایان می یابد. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کشور جمهوری ترکیه سالیانه متعهد هستند که تعداد ۴۵۰۰ دانشجوی خارجی(غیر ترک) پذیرش کنند.
البته تفاوتی ندارد که این تعداد از کدام یک از کشورها باید پذیرش گردد. ورود به دانشگاه های ترکیه مستلزم ارایه ی مدارک معتبر از جانب شخص می باشد. مثلا برای ورود به دانشگاه های ترکیه شما می بایستی مدرک دیپلم رسمی خود را ارایه نمایید که تمام واحدهای درسی خود را در دوره دبیرستان گذرانده هستید.
در این راستا سازمان ÖSYM (مرکز انتخاب و جایگزینی دانشجو) متولی برگزاری آزمون YÖS می باشد که دانشجویان خارجی موظف هستند آن را بگذرانند. البته این آزمون در کشور ترکیه برگزار می گردد.


منبع مفاله تحصیل در ترکیه: https://www.aloapply.com/studying-in-turkey/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان