انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کانال اسپیرال و کانال فلکسیبل

کانال اسپیرال و کانال فلکسیبل

#1
امروزه با پیشرفت هایی که در صنعت صورت میگیرد و بسته به نیاز بشر و رفاه بیشتر و همچنین اهمیت پیدا کردن عدم اتلاف انرژی در زمان حال ماشین آلات و متریال و روش های اجرا دائما در حال تغییر و به روز شدن و بهینه شدن است، یکی از روش های نوین انتقال هوا استفاده از کانال اسپیرال است که با ورق گالوانیزه یا ورق آلومینیوم و یا ورق استنلس استیل می توان تولید کرد که متداول ترین آن استفاده از ورق گالوانیزه می باشد.
کانال اسپیرال به صورت گرد تولید می شود به این صورت که ورق نواری شده را با سطح مقطع مورد نظر چرخیده و به هم اتصال پیدا کرده و روی نمای بیرون به صورت رخ نمایان می شود در صورتی که از داخل به صورت سطح است که باعث اتلاف فشار انتقال هوا نشود.
کانال اسپیرال بسته به نوع دستگاه تولید کننده به طور معمول از طول 50 سانتی تا 6 متر تولید شده که استاندارد آن طول شاخه 3 متری می باشد.
همچنین کانال اسپیرال از سطح مقطع 10 سانتی تا قطر 2.5 متری در واقع 250 سانتی تولید می شود که قطر های بالا برای مصارف خاص می باشد.
ضخامت ورق گالوانیزه برای تولید کانال اسپیرال معمولا 0.6 و 0.8 و نهایتا 1 میلیمتر است که بسته به نیاز تولید می شود .
مقاومت حرارتی کانال اسپیرال معمولا بین 30- درجه تا 250 درجه می باشد.
برجستگی کانال های اسپیرال باعث استحکام بیشتر کانال و اتسقامت بیشتر آن شده و این برجستگی تنها در نمای بیرون کانال مشاهده می شود و از داخل سطح کانال به دلیل عدم افت فشار هوا کامل صیقلی و صاف می باشد. ادامه مطلب
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان