انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع سیستم روشنایی خودرو در خودروهای چینی

انواع سیستم روشنایی خودرو در خودروهای چینی

#1
انواع سیستم روشنایی خودرو در خودروهای چینی

[عکس: 16.jpg]

اتومبیل ها جهت رانندگی انسان ها در روز ساخته شده‌اند. اما افراد در زمان هایی مجبور شده اند تا در شب اقدام به رانندگی کنند. این کار به خاطر محدودیت دید در شب با مشکلات و خطراتی همراه بوده است. برای رفع این محدودیت و فائق آمدن بر مشکلات ناشی از آن، با اضافه کردن تجهیزات نورپردازی نوین به خودروها مثل انواع چراغ ها که در زیر به معرفی  پرداخته ایم، توانسته اند تا در جاده‌ها رانندگی ایمن و به دور از مشکلات و خطرات را داشته باشند.
  • چراغ جلو خودرو:
    یکی از مهم ترین چراغ ها در بین چراغ های خودرو، چراغ جلوی خودرو می باشد. این چراغ برای تامین روشنایی مسیر برای راننده در شب بر روی خودرو نصب می شود. همچنین از این چراغ می توان به عنوان یک هشدار دهنده برای خودروهای جلویی نیز استفاده نمود. چراغ های جلوی خودرو به طور کلی به دو دسته فابریک و اسپرت تقسیم می شوند که این دو نوع از لحاظ ظاهری و قیمتی باهم تفاوت های زیادی دارند.

  • کیت زنون:
    کیت زنون جزء لوازم جانبی روشنایی است که شامل دو عدد لامپ و دو ترانس می باشد. نصب این کیت موجب افزایش شفافیت و درخشندگی نور چراغ جلو یا چراغ مه شکن خودروها می شود.

  • لامپ های هالوژنی:
    یکی از سیستم های روشنایی کاربردی در چراغ جلو و مه شکن خودرو، لامپ های هالوژنی می باشند. این لامپ ها با نوردهی مناسب و قیمت مناسبی که دارند، یکی از بهترین گزینه ها در سیستم روشنایی خودروها به حساب می آیند. البته از معایب این نوع لامپ می توان به گرمای زیاد، مصرف زیاد انرژی و طول عمر کوتاه آن اشاره داشت.

  • لنز یا عدسی چراغ:
    یکی از قطعات پرکاربرد برای افزایش و تقویت نور چراغ جلو، لنز یا عدسی های چراغ می باشند. از عدسی ها می توان برای تقویت نور بالا و نور پایین خودرو ها بهره نمود.
    عدسی ها معمولا در داخل کاسه چراغ نصب می شوند و با تولید خط کات نور و افزایش شدت نور، دید خوبی برای راننده در شب ایجاد می کند. همچنین با نصب لنز خودرو می توان، از اذیت شدن چشم سایر رانندگان در هنگام رانندگی در شب جلوگیری نمود.

  • هدلایت:
    هدلایت یکی از جدیدترین سیستم ها در روشنایی خودروها است که به صرفه جویی انرژی الکتریکی خودرو و افزایش طول عمر سیستم روشنایی خودرو و در نهایت به بیشتر شدن عمر مفید خودرو کمک زیادی می کند. طول عمر هدلایت تقریبا ۵ برابر لامپ های هالوژنی است و برای نور بالا، نور پایین چراغ جلو و مه شکن می توان از آن بهره برد.

  • چراغ خطر عقب خودرو:
    یکی دیگر از مهم ترین چراغ ها در سیستم روشنایی خودرو، چراغ خطر عقب خودرو است. این چراغ وظیفه هشدار به رانندگان پشت سری هنگام گرفتن ترمز، دنده عقب و گردش به راست یا چپ را بر عهده دارد. این چراغ یا به صورت چراغ خطر عقب روی صندوق و یا چراغ خطر عقب روی گلگیر در خودروهای چینی استفاده شده اند.

  • چراغ مه شکن خودرو:
    چراغ مه شکن نیز یکی دیگر از چراغ های پرکاربرد خودرو در فصول سرد سال است. این چراغ داخل سپر جلو خودرو و نزدیکی چراغ جلو قرار دارد و وظیفه ی هشدار به رانندگان در شرایط نامساعد جوی را برعهده دارد. معمولا در ساخت چراغ مه شکن خودرو از لامپ های معمولی، زنون، هدلایت و ال ای دی استفاده می شود.

  • چراغ دی لایت:
    دی لایت یا چراغ روشنایی روز خودرو، نوعی سیستم روشنایی خودرو است که از آن برای مطلع سازی عابران پیاده و سایر ماشین ها در روشنایی روز استفاده می شود. استفاده از این چراغ در شهرهای شمالی کشور که آب و هوای مه آلود دارند، به ایمنی خودرو در این شرایط کمک زیادی می کند.

  • چراغ ترمز سوم:
    چراغ ترمز سوم یا چراغ استپ سوم یکی از انواع چراغ های روشنایی خودرو است که وظیفه هشدار دادن به خودروهای عقبی هنگام ترمز گرفتن را ایفا می کند. در ساخت این چراغ خودرو معمولا از ال ای دی یا لامپ معمولی استفاده می گردد.

  • چراغ سقفی، چراغ صندوق عقب و چراغ پلاک:
    چراغ های سقفی و صندوق عقب و چراغ های پلاک از لوازم جانبی روشنایی می باشند که معمولا از آن ها برای زیبایی خودروها استفاده می شوندو ساخت چراغ های سقفی معمولا از لامپ های LED یا SMD استفاده می شود که نورمناسب و مصرف برق کمی را نسبت به سایر لامپ ها دارند.
    وظیفه ی چراغ سقفی خودرو، روشنایی داخل کابین خودرو برای کمک به سرنشینان است. همچنین چراغ صندوق عقب با تولید نور کافی برای روشن کردن فضای داخلی صندوق و استفاده راحت تر از آن نصب می گردد. از چراغ پلاک نیز برای تشخیص واضح تر پلاک خودرو در تاریکی شب استفاده می شود.

  • چراغ راهنما گلگیر خودرو:
    چراغ راهنما گلگیر یکی دیگر از چراغ های مهم برای تامین ایمنی خودرو به هنگام دور زدن می باشد.

  • فلکسیبل چراغ و صندوق عقب:
    دی لایت فلکسیبل صندوق عقب یکی دیگر از لوازم جانبی روشنایی خودرو است که در تمام حالت های فلاشر چپ و راست، چهار راهنما، ترمز و چراغ کوچک روشن می شود و دارای ویژگی هایی همچون: قابلیت انعطاف پذیری، ضد آب و مصرف برق پایین، می باشد.
    چراغ فلکسیبل علاوه بر زیبا سازی ظاهر خودرو به آگاه سازی عابرین از تصمیم راننده کمک می کند. به طور کلی چراغ های فلکسیبل را می توان به شکل و فرم صندوق هر خودرویی در آورد و راهنمای چپ و راست به صورت رانینگ یا همان متحرک بوده و چراغ کوچک آن به رنگ آبی می باشد.

  • الوایر:
    الوایر در حقیقت یک سیم درخشان و انعطاف پذیر است که از یک پوشش نازک مسی به همراه لایه های نازکی از نیمه هادی های الکترولومینست ساخته شده است. از الوایر برای تزیئنات داخلی خودرو مثل: تزئینات داشبورد، تزئینات دور پنل خودرو، تزئینات دور قاب کیلومتر و … یا بر روی موتور سیکلت و دوچرخه برای جنبه تزیینی و ایمنی استفاده می گردد.

  • چراغ ولکام لایت
    چراغ ولکام لایت یا لوگو زیر درب یکی دیگر از لوازم جانبی روشنایی خودرو است که در لوگوهای ماشین های مختلف ساخته می شود و دارای یک لیزر قوی برای نمایش لوگو است.
    این چراغ در زیر درب خودرو نصب می شود و زمانی که درب باز می گردد، لوگوی مورد نظر روی زمین نقش می بندد. ولکام لایت برای سپر عقب خودرو هنگام گرفتن دنده عقب نیز قابل استفاده است.
[QUOTE]منبع: فروشگاه لوازم یدکی شارکو یدک (فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی)/QUOTE]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان