انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چه تعداد از کاربران روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند؟

چه تعداد از کاربران روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند؟

#1
تبیلغات در گوگل یا گوگل ادز شبکه ای بالغ بر دو میلیون وب سایت را در برمی گیرد و ۹۰ درصد مصرف کنندگان فضای مجازی را پوشش می دهد. بر این اساس تبلیغات در گوگل از اهمیت زیادی برخوردار هستند و ممکن است این سئوال مطرح شود که آیا می توان از این بازار چشم پوشید؟
میانگین کلیک تبلیغات فضای گوگل
گوگل در سال ۲۰۲۰، با ۷۴.۱۷ میلیون بار استفاده، پربازدیدترین دامنه فضای مجازی بوده است. ۶۲ درصد کل موارد جستجو در آمریکا در گوگل انجام شده است. تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز در حال حاضر بزرگ ترین تامین کننده تبلیغات جستجو محور در بازار فضای مجازی است و ۹۶ درصد درآمد گوگل از تبلیغات به دست می آید. آمارها نشان می دهد که تبلیغ آنلاین می تواند آگاهی از یک برند (Brand awareness) را تا ۸۰ درصد بالا ببرد.

تاثیر تبلیغات گوگل بر نرخ کلیک ارگانیک

این مساله قطعی است، اینکه نتایج جستجوی فضای گوگل ادز بر نتایج رتبه بندی ارگانیک تاثیر مستقیم ندارند. با این حال، برخی موارد تاثیر غیرمستقیم وجود دارند که گوگل امکان اعمال کنترل بر آنها را ندارد. مواردی که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

[عکس: click-on-google-ads.jpg]

۱. بالا بردن احتمال کلیک مطالب ارگانیک:

کاربرانی که یک آگهی تبلیغاتی را می بینند احتمالا در مواجهه با مطلبی ارگانیک از همان سایت روی آن کلیک می کنند. موارد بسیاری وجود داشته که سایتی بعد از اتمام زمان قراردهی آگهی خود در فضای تبلیغات در گوگل، بالا رفتن رتبه، بواسطه بالا رفتن تعداد کاربران ورودی یا CTR را تجربه کرده است.

۲. افتادن بر سر زبان ها:

تبلیغات پولی در گوگل می تواند به افزایش لینک، منشن، به اشتراک گذاری و غیره منتهی شود که مجموع این موارد می تواند باعث ارتقا رتبه ارگانیک شود.

اگر شخصی با کلیک روی آگهی پولی شما وارد سایت شود و مطلبی را مفید ببیند و آن را به انحا مختلف به اشتراک بگذارد، این کار به معنای بالا رفتن اعتبار سایت شما نزد گوگل می شود.

مقایسه تعداد کلیک های تبلیغات صفحه اول و صفحه دوم

در تحقیقی که با استفاده از میلیاردها جستجو در فضای گوگل انجام شده نشان داد که ۲۸.۵ درصد کاربران بر روی تبلیغ اولی که بالا می آید کلیک می کنند.

این آمار نشان داد که موارد دوم و سومی که در جستجوها بالا می آیند به ترتیب ۱۵ و ۱۱ درصد نرخ کلیک را به خود اختصاص می دهند. موارد بعدی آگهی در صفحه اول هم به طور میانگین ۲.۵ درصد از کلیک ها را به خود اختصاص می دهند.
در مورد صفحه دوم جستجو نیز مشخص شد که در بیشتر موارد، افراد به صفحه دوم مراجعه ای ندارند. به این ترتیب تفاوت صفحه اول و صفحه دوم کاملا مشخص است.
چرا برخی از کاربران روی تبلیغ کلیک نمی کنند؟

غیر از موارد مورد اشاره، که میزان دیده شدن و نرخ کلیک را تحت تاثیر قرار می دهند، اگر همچنان میزان کلیک ورودی شما پائین است پس باید به دنبال دیگر عوامل تاثیرگذار باشید. یکی از این موارد، متناسب سازی آگهی با کاربران هدف است.
یکی از ابزارهایی که در این راه به شما می تواند کمک کند، استفاده از “افزونه ها” می باشد. بواسطه افزونه ها می توانید میزان کلیک ورودی را بالا ببرید. البته تعداد افزونه ها بالاست و در انتخاب آنها، باید به نوع آگهی و جامعه هدف مورد نظر بسیار دقت داشته باشید.

منبع:
https://shanargroup.com/google-ads
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان