انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تعمیر یخچال های قدیمی در اصفهان

تعمیر یخچال های قدیمی در اصفهان

#1
تعمیر یخچال های قدیمی در اصفهان از جمله خدماتی است که متقاضیان زیادی دارد. یکی از ملزومات هر خانه‌ ای یخچال می‌ باشد که از آن برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌ شود. با اطلاع و آگاهی از اصول مراقبت از یخچال می‌ توان باعث افزایش طول عمر این وسیله مهم و کاهش هزینه‌ های تعمیر آن شد. یخچال‌ های قدیمی با اینکه تکنولوژی ساخت آنها به مدل‌ های جدیدتر نمی‌ رسد اما دارای کیفیت ساخت خوبی بودند و ماندگاری بالا داشتند. با این حال ممکن است بر اثر اتفاق یا استهلاک یخچال‌ های قدیمی نیز دچار عیب و مشکل شوند. تعمیر یخچال‌ های قدیمی به نسبت مدل‌ های جدیدتر کم‌ هزینه‌ تر و آسان‌ تر می‌ باشد. با اسپادان سرویس مرکز تخصصی تعمیر یخچال در اصفهان همراه باشید تا با مشکلات و تعمیر انواع یخچال قدیمی در اصفهان آشنا شوید.[عکس: spadan21.jpg]
عیب یابی و تعمیر یخچال قدیمی
یخچال‌ های قدیمی دارای مشکلات رایجی هستند که در اکثر مدل‌ ها این عیب‌ ها و مشکلات مشابه می‌ باشند. بعضی از مشکلات را خودتان با عیب یابی و راه حل‌ های ساده می‌ توانید برطرف نمایید. اما در بعضی موارد نیاز است که یک متخصص و تعمیرکار یخچال قدیمی به بررسی و رفع عیب یخچال شما بپردازد. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که از یخچال‌ های قدیمی در منزل و یا محل کار خود استفاده می‌ کنید و بنا به دلایلی این یخچال‌ ها دچار ایراد شده‌ اند، می‌ توانید از تعمیرکار یخچال در اصفهان مانند مجموعه اسپادان سرویس کمک بخواهید.
از رایج‌ ترین مشکلات یخچال‌ های قدیمی می‌ توان موارد زیر را نام برد که با روش‌ های متعددی قابل شناسایی هستند.
  1. روشن نشدن یخچال قدیمی
    یکی از دلایل اصلی روشن نشدن یخچال‌ های قدیمی می‌ تواند متصل نبودن جریان برق باشد. در ابتدا باید از وصل بودن دوشاخه یخچال به پریز برق مطمئن شوید. سیم برق یخچال قدیمی به دلیل مدت زمان زیاد کارکرد امکان دارد دچار آسیب یا پوسیدگی و قطعی شده باشد. از این رو باید آن را با دقت بررسی کنید تا اگر مشکلی دارد یا آسیبی دیده است که مانع جریان پیدا کردن برق می‌ شود، آن را برطرف نمایید. توجه داشته باشید هرگونه گره خوردگی و کاهش اندازه سیم ممکن است منجر به نقص در یخچال قدیمی شما شود.
    همچنین از سالم بودن جعبه تقسیم و فیوزهای برق منزل نیز اطمینان حاصل نمایید. گاهی اوقات مشکل از ورودی برق است. در این مورد بهتر است یک دستگاه برقی دیگر را که سالم است، به همان پریز برق متصل کنید و جریان برق را در دستگاه جدید امتحان نمایید. اگر دستگاه جدید نیز روشن نشود متوجه خواهید شد که فیوز برق یا جعبه مدار برق شما دچار اشکال می‌باشد.
    اگر با چک کردن این موارد مشکل شما رفع نشد احتمال دارد قطعات داخلی یخچال قدیمی شما آسیب دیده باشد که بهتر است با متخصصین و کارشناسان فنی مانند اسپادان سرویس که مرکز تخصصی تعمیر یخچال اصفهان می باشد، تماس بگیرید.
  2. بسته نشدن درب یخچال قدیمی
    یکی از رایج‌ ترین و شایع‌ ترین مشکلات یخچال‌ های قدیمی بسته نشدن درب آنها می‌ باشد. دلیل اصلی این مشکل، خراب بودن لاستیک درب یخچال قدیمی است. گاهی اوقات ممکن است بخشی از لاستیک درب یخچال شل شده و از جای خودش بیرون آمده باشد که با دوباره جازدن آن مشکل رفع می‌ شود.
    گاهی اوقات نیز به دلیل استفاده طولانی مدت و باز و بسته شدن درب یخچال قدیمی در طول زمان این لاستیک خراب می‌ شود و دیگر کارایی لازم را ندارد که در این صورت باید تعویض گردد. برای تعویض لاستیک درب یخچال می‌ توانید از تعمیرکار یخچال مجرب کمک بگیرید.
  3. سرد نکردن یخچال قدیمی
    دمای داخل یخچال باید بین ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد باشد و سرمای آن به میزان کافی تامین شود. در صورت خنک نکردن یخچال قدیمی باید نسبت به تعمیر یخچال اقدام نمایید. گاهی اوقات دلیل این مشکل کمبود گاز یخچال می‌باشد که نیاز به شارژ مجدد دارد. از دلایل دیگر سرد نکردن و تغییر دمای یخچال قدیمی می‌ توان به مواردی همچون تنظیم نبودن دمای یخچال، چفت نشدن درب یخچال، ایراد در لاستیک درب یخچال، وجود مانع بر سر راه فن های هوایی و گردش هوا در داخل یخچال و خرابی قطعاتی همچون کمپرسور و رله کمپرسور یخچال اشاره نمود.
    همچنین اگر داخل یخچال قدیمی گرم ولی فریزر آن خنک باشد، ممکن است یکی از مشکلات زیر رخ داده باشد:
    – یخ زدن لوله‌ های تبخیر
    – ایراد موتور فن تبخیر
    – ایراد کنترل دمپر
    – خرابی درجه حرارت
    – ایراد در گردش هوا
    یکی از نکاتی که باید به آن توجه ویژه داشت، تنظیم دمای یخچال قدیمی می‌ باشد. در فصل تابستان که هوا گرم است، لازم است دمای یخچال به صفر نزدیک شود. در یخچال‌ های قدیمی که تنظیم دمای چرخان دارند، باید درجه دما بیشتر شود و به سمت اعداد بالاتر چرخانده شود. بهترین دمای یخچال در فصل تابستان برای یخچال‌ های قدیمی یا چرخان 4+ می باشد. در فصل زمستان که هوا سرد است، بهتر است تنظیمات دمای یخچال را نیز تغییر داد تا یخچال با همان قدرتی که تابستان کار می‌ کند در زمستان کار نکند و باعث هدر رفتن انرژی و یخ زدن مواد غذایی نشود. در فصل زمستان برای یخچال‌ های قدیمی ترموستاتی دما 2+ مناسب می‌ باشد.
    [عکس: spadan20-1.jpg]
  4. نشت آب و جمع شدن آب در کف یخچال قدیمی
    در یخچال‌ های قدیمی بخاطر مشکلاتی نظیر گرفتگی لوله تخلیه، خرابی ترموفیوز، سوختن المنتی که به اواپراتور چسبیده و خرابی سنسور دیفراست که کنار اواپراتور قرار دارد، آب به درستی خارج نمی‌ شود و در کف یخچال جمع می‌ گردد. در این صورت باید تعمیر یخچال را به متخصصین مجرب مانند مجموعه اسپادان سرویس اصفهان بسپارید.
  5. خاموش نشدن و یکسره شدن یخچال قدیمی
    یکی از مشکلات رایج یخچال قدیمی خاموش نشدن دستگاه و کار کردن مداوم آن است. در این حالت به اصطلاح یخچال اتومات نمی‌ کند و یکسره شده است. از رایج ترین دلایل خاموش نشدن یخچال میتوان قرار گرفتن یخچال در مقابل تابش مستقیم آفتاب، گرم بودن دمای محیط اطراف یخچال، باز و بسته شدن متعدد درب یخچال و خراب شدن لاستیک درب یخچال را نام برد.
    اگر هیچ کدام از این موارد باعث یکسره شدن یخچال قدیمی نشده باشند، پس علت اصلی خرابی موتور و کمپرسور یخچال می‌ باشد که باید سریعا به تعمیرکار یخچال مراجعه کنید.
  6. سر و صدای یخچال قدیمی
    از متداول‌ ترین ایرادات یخچال‌ های قدیمی بروز سر و صدای زیاد در آنها می‌باشد. به دلیل قدیمی بودن و استفاده طولانی مدت از این یخچال‌ ها ممکن است قطعات داخلی آن‌ها خراب شده باشند و یا عمر و کارایی خود را از دست داده باشند و ایجاد سر و صدا کنند. در این صورت باید تعمیر یخچال در اصفهان را به تعمیرکار مجرب و تکنسین فنی این حوزه مانند مجموعه اسپادان سرویس بسپارید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان