انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بلبرینگ جاروبرقی

بلبرینگ جاروبرقی

#1
Heart 
[عکس: Vacuum-cleaner-bearings.png]


بلبرینگ جاروبرقی یکی از مهم ترین قطعات داخل دستگاه می باشد زیرا موتور برای عملکرد بهتر خود از این قطعه کمک می گیرد. گاهی اوقات با گذشت زمان بلبرینگ بنا بر یکسری دلایلی مانند ضربه، کثیفی و… معیوب می شود که شما باید در اسرع وقت اقدام به برطرف کردن مشکل کنید، در غیر این صورت به دستگاه آسیب های جدی تر و بزرگ تری وارد خواهد شد. از همین رو امروز در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره ی
[/url]
بلبرینگ جاروبرقی و نحوه ی تعویض آن
[url=https://whirlpoolrepairco.com/%d8%aa%d8%b9%d9%88%db%8c%d8%b6-%d8%a8%d9%84%d8%a8%d8%b1%db%8c%d9%86%da%af-%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c/]

توضیح دهیم تا اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید.
چگونه متوجه شویم که بلبرینگ جاروبرقی نیاز به تعویض دارد؟[align=justify !important]ابتدا جاروبرقی را باز کرده و سپس بلبرینگ را بچرخانید. اگر با چرخاندن این قطعه صدایی شنیدید و یا اگر این قطعه به سختی چرخید، مطمئن شوید که بهترین زمان برای تعویض هر دو بلبرینگ فرا رسیده است. موقعیت های دیگری نیز وجود دارند که با بروز آنها باید در اسرع وقت بلبرینگ جاروبرقی را بررسی نمایید:[align=justify !important]اگر هنگام کار کردن جاروبرقی صدای زوزه مانندی را شنیدید باید حتما بلبرینگ را چک کنید زیرا با معیوب یا کثیف بودن این قطعه، دستگاه صدا های عجیب و غریب ایجاد خواهد کرد.
در صورتی که هنگام استفاده از جاروبرقی متوجه شدید دستگاه بیش از حد می لرزد، باید بلبرینگ را بررسی نمایید.
[align=justify !important]برای باز کردن جاروبرقی ابتدا لوله، کیسه زباله و فیلتر های آن را جدا کنید. در مرحله ی بعد برای دسترسی به اجزای داخلی باید با استفاده از یک پیچ گوشتی چهار سو پوشش دستگاه را باز نمایید. حواستان باشد که مبرد الکتریکی را به همراه سیم های متصل شده به آن به سمتی دیگر هدایت کنید تا به آنها آسیب وارد نشود. سپس پیچ های موتور را باز کرده و آن را با دقت از جای خود خارج کنید. روند باز کردن موتور کمی تخصصی است و نیاز به دانش فنی لازم دارد به همین دلیل پیشنهاد می دهیم که قبل از انجام هر کاری درباره ی شیوه صحیح جدا کردن این قطعه از دستگاه اطلاعات بدست آورید و یا مقاله نحوه  را مطالعه نمایید.
[list=]

[*]فن موتور را خارج کنید.


[*][align=justify !important]فن پشت یک صفحه محافظ فلزی قرار گرفته است، این صفحه به انتهای موتور متصل می باشد و دو پیچ دارد که باید آنها را باز و جدا کنید. تولید کنندگان جاروبرقی این وسیله را با نوع ها و شکل های مختلف طراحی کرده اند، از همین رو ممکن است نحوه باز کردن فن در هر کدام یک از آنها متفاوت باشد.


[*]زغال های کربنی را بررسی کنید.


[*][align=justify !important]پس از انجام مراحل بالا باید زغال های کربنی را باز کنید؛ البته ناگفته نماند که قبل از باز کردن حتما آنها را بررسی نمایید تا اگر کوتاه شده اند، تعویضشان کنید. در گام بعدی با فشار دادن بست فنری استاتور به سمت پایین، استاتور و کنترلر آن را بیرون بیاورید. سپس یک حلقه نوار مسی به نام کوموتاتور را خارج کرده و تمیز کنید زیرا با کثیف بودن این قطعه، موتور جاروبرقی آسیب خواهد دید. در آخر بلبرینگ ها را مشاهده خواهید کرد که به ابتدا و انتهای روتور متصل شده اند. با چند ضربه ی آرام و یا با کمی فشار توسط پیچ گوشتی می توانید بلبرینگ ها را از جای خودشان خارج کنید.


[*]بلبرینگ های جدید را جا بزنید.

[*][align=justify !important]بعد از اینکه شافت استاتور را تمیز کردید، بلبرینگ های جدید را جایگزین کنید. در نهایت همان گونه که قطعات را باز کردید، یکی یکی دوباره سر جایشان قرار دهید.[align=justify !important]امروز در این مقاله برایتان درباره ی بلبرینگ جاروبرقی توضیح دادیم و آموزش تعویض آن را نیز بیان کردیم. در صورتی که دانش فنی لازم را ندارید حتما از یک تعمیرکار حرفه ای یا یک فرد متخصص در  کمک بگیرید تا مشکلتان را برطرف کنید.
[*]https://whirlpoolrepairco.com/%d8%aa%d8%...%82%db%8c/
پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر 
https://partoclinic.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان