انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6 خاصیت شگفت انگیز گلاب بر روی پوست

6 خاصیت شگفت انگیز گلاب بر روی پوست

#1
بهتر است بدانید که گلاب فقط برای طعم و عطر دهی به غذا استفاده نمی‌‌شود و از گذشته، مصرف زیادی به عنوان یک محصول طبیعی موثر برای سلامتی پوست داشته است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد 6 خاصیت گلاب روی پوست صحبت کنیم و مطالعه ادامه مقاله "خواص گلاب برای پوست صورت" را به شما بسپاریم.

[عکس: benefits-of-rosewater-for-skin.jpg]

1- از بین بردن باکتری‌های سطح پوست
استفاده مکرر از صابون‌ها و محصولات آرایشی پاک کننده می‌تواند تعادل اسیدی پوست ما را مختل کند. با مختل شدن این تعادل، فرصت برای رشد میکروب‌ها و ایجاد عفونت ایجاد می‌شود. گلاب با داشتن PH مناسب برای پوست، تعادل را به سطح آن باز می‌گرداند.

2- از بین بردن جوش و آکنه صورت
گلاب میزان چربی پوست را متعادل کرده و آن را کاهش می‌دهد. هم‌چنین با متعادل‌کردن میزان اسیدیته پوست، امکان رشد باکتری‌ها و تولید آکنه در سطح پوست را به حداقل می‌رساند. گلاب نه‌ تنها امکان رشد باکتری‌ها و تولید آکنه در سطح پوست را کاهش می‌دهد، بلکه به بهبود زخم‌های ناشی از آکنه و جوش‌ها نیز کمک می‌کند. استفاده هم‌زمان از گلاب و آب لیمو نیز سبب کاهش میزان چربی پوست و از بین رفتن باکتری‌های آن می‌گردد. 

نکته: باقی ماندن طولانی مدت آبلیمو روی پوست، سبب خشکی و سوزش آن می شود. پس حواستان باشد که مخلوط گلاب و آب لیمو (به نسبت مساوی) بیش از ده دقیقه روی صورتتان باقی نماند و بعد از مدت زمان ذکر شده، صورت خود را بشویید.

3- کمک به شادابی پوست
گلاب با مرطوب نگه داشتن پوست و خنک‌کردن آن، سبب ایجاد احساس تازگی و براق شدن پوست در طول روز می‌شود.

4- کند کردن پیزی پوست
پوست شما به دلیل قرارگرفتن در معرض اشعه فرابنفش، استرس، آلودگی هوا، تغذیه نادرست، سبک زندگی ناسالم و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی در معرض پیری قرار دارد. این عوامل به تولید رادیکال‌های آزاد در سطح پوست کمک می‌کنند که می‌توانید با استفاده از گلاب آن ها را خنثی کنید.

5- حفاظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی
اگر به استفاده از کرم‌های ضد آفتاب حساسیت دارید و یا به هر دلیلی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، گلاب می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای بهبود التهابات پوستی شما باشد.

6- از بین بردن پف زیر چشم
خواص ضد‌التهابی و خنک‌کنندگی گلاب، پف‌کردگی صورت را برطرف می‌کند. یک پنبه آغشته به گلاب را به مدت چند دقیقه روی صورتتان به ویژه در نواحی زیر چشم قرار دهید؛ هم چربی پوستتان کمتر می‌شود و هم پف‌های زیر چشمتان می‌خوابد.

درکام یک فروشگاه اینترنتی محصولات سالم و طبیعی است که با توجه به داشتن تجربه و تخصص، محصولات غذایی سالم و طبیعی را از چند گوشه ایران انتخاب کرده و به مشتریان خود عرضه می‌کند. این فروشگاه اینترنتی بهترین گلاب و عرقیات گیاهی را از کارگاه‌های کاشان تهیه کرده و بعد از تست و کیفیت سنجی این عرقیات، بهترین آن‌ها را به مشتریانش عرضه می‌کند. برای تهیه گلاب مرغوب کاشان کافیست عبارت "خرید گلاب اصل کاشان درکام" را در گوگل سرچ نمایید و با خرید این محصول، زیبایی و سلامت را به پوست خود هدیه دهید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان