انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع دستگاه های بوجاری گراویتی

انواع دستگاه های بوجاری گراویتی

#1
همانطور که می دانید بوجاری کردن دانه ها برای غربال دانه ها و بذرها از ناخالصی ها و دانه بندی آن ها انجام می شود.
معمولا دستگاه های بوجاری عمل بوجاری بذر را به دو روش استفاده از نیروی باد و الک کردن انجام می دهند که دستگاه بوجاری گراویتی نوعی از دستگاه بوجاری است که دانه بندی بذرها را با تفاوت وزنی دانه ها و بهره بری از نیروی باد انجام می دهد.
دستگاه های بوجاری گراویتی به طور کلی دارای مدل های مختلفی می باشد که مدل های مختلف آن را می توانید در تمامی فروشگاه ها ابزارآلات صنعتی با توجه به کاربری و بودجه ی خود به آسانی پیدا کنید.

کاربردهای صنعتی دستگاه های بوجاری گراویتی:
دستگاه های بوجاری که برای تمیز و پاک کردن انواع محصولات کشاورزی مانند: بذر ها و دانه گیاهان و یا حبوبات استفاده می شود در مدل های صنعتی و خانگی در بازار یافت می شوند.
این دستگاه ها کاربرد بسیار زیادی در صنایع بوجاری دانه های کشاورزی دارند که توسط این دستگاه ها محصولاتی بسیار با کیفیت تر و تمیز تر به بازار عرضه می شوند.
دستگاه های بوجاری صنعتی گراویتی دارای اندازه و ظرفیت های مختلفی هستند و از دستگاه های خانگی ابعاد بزرگ تری دارند تابتوانند میزان بذر یا محصول بیشتری را در هر ساعت بوجاری کنند.
کار دستگاه های بوجاری در صنایع به تنهایی و با یک دستگاه انجام نمی شود و برای بالا بردن کیفیت بوجاری نیاز به دستگاه های دیگری مانند دستگاه سورتینگ هم می باشد.

دستگاه بوجار گراویتی از چه اجزایی تشکیل شده است؟
میزکار مورب سه ضلعی: یکی از اصلی ترین قسمت های دستگاه بوجاری گراویتی، میز کار مورب سه ضلعی آن است که این میزکار به هدایت دانه ها و بذرها به درون دستگاه کمک زیادی می کند.
فن: یکی دیگر از اصلی ترین اجزاء، فن های دستگاه گراویتی است. فن ها در این دستگاه با جریان هوا بر روی دانه ها به تقسیم محصول بر اساس وزن به درجات مختلف کمک زیادی می کند.
کانال های شیب دار: کانال هایی که دارای سطح شیب دار می باشند در دستگاه بوجار گراویتی موجب جداسازی ناخالصی های سنگین مانند سنگریزه و خرده شیشه به قسمت پایین دستگاه و جمع آوری آن می شود.
میز لرزان دستگاه گراویتی: این بخش از دستگاه گراویتی از تعدادی هود و فن غبار گیر و فن های سانتریفیوژ که به کمک آن می توان فشار باد را تنظیم کرد، تشکیل شده است.

دقت دستگاه بوجاری گراویتی چقدر است؟
همانطور که می دانید، بذرها و دانه ها ماند گندم، حبوبات، غلات و… برای آنکه بتوانند مورد استفاده خوراکی و حتی کشاورزی قرار گیرند، باید خالص سازی شوند که برای خالص سازی این دانه ها در مقدار زیاد و با دقت بالا باید از دستگاه بوجاری گراویتی بهره برد.
دستگاه های بوجاری گراویتی به نسبت سایر دستگاه های بوجاری موجود در بازار، دقت عمل بسیار بالایی دارند و عمل بوجاری دانه ها را با کیفیت بالایی انجام می دهند.

قیمت دستگاه های بوجاری گراویتی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟
یکی از اصلی ترین فاکتورهای موثر بر قیمت دستگاه بوجاری گراویتی، مدل وظرفیت دستگاه می باشد. علاوه بر این هر چه ابعاد دستگاه بوجاری گراویتی بزرگ تر و سرعت آن بیشتر باشد، قیمت دستگاه نیز بالاتر می رود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان