انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قدرت تفنگ میخکوب چگونه محاسبه می شود؟

قدرت تفنگ میخکوب چگونه محاسبه می شود؟

#1
در مشاغل مختلف صنعتی افراد حرفه ای برای تولید محصولات به میخ و چکش احتیاج دارند که زمان و انرژی زیادی را از آن ها خواهد گرفت به همین دلیل امروزه میخ و چکش جای خود را به تفنگ میخکوب داده است که کاربرد های بسیاری از جمله اتصال صفحات پلیتی، اتصال میخ به اشیاء مختلف و… را دارا می باشد. انواع تفنگ میخکوب بر اساس میزان قدرتشان دسته بندی می شوند مثلا تفنگ های میخکوب قدرتمند برای کارهای سنگین تر و حرفه ای تر کاربرد دارند در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با انواع تفنگ میخکوب و میزان قدرت آن و نحوه ی محاسبه قدرت تفنگ میخکوب آشنا نماییم.

قدرت تفنگ میخکوب
میزان توانایی منبع قدرت تفنگ میخکوب به نواع ابزار و روش کار آن بستگی دارد معمولا تفنگ های میخکوب از چاشنی به عنوان منبع قدرت استفاده می کنند که توان مورد نیاز برای کار کردن این نوع میخکوب ها با استفاده از گاز مشتعل شده کارتریج مهیا می شود. باتری داخل تفنگ میخکوب نیروی لازم برای مشتعل کردن گاز را آماده می کند که این گاز قابل اشتعال، باعث ایجاد نیروییی شده که باعث پرتاب شدن میخ خواهد شد.
[عکس: hiltiweb108.jpg]
نحوه محاسبه قدرت تفنگ به ژول
قدرت تفنگ بادی بر حسب ژول و با استفاده از فرمول زیر محاسبه می شود.
k=1/2mv²
ژول= (یک دوم) ضربدر (جرم ساچمه بر حسب کیلوگرم) ضربدر (سرعت ساچمه بر حسب متر در ثانیه به توان ۲)
بنابراین قدرت تفنگ نسبت مستقیمی با وزن ساچمه دارد و این قدرت با تغییر در وزن ساچمه تغییر خواهد کرد . قدرت اسلحه بر حسب ژول به این صورت است که مثلا اگر شما ساچمه ۱۸ گرین (۰.۰۰۱۱۶۷ گرم) را مورد استفاده قرار دهید و سرعت ساچمه ۲۶۲ متر بر ثانیه باشه ، حدودا ۴۰ ژول قدرت دریافت می نمایید و اگر با همین سرعت تفنگ ساچمه ۲۱ گرین(۰.۰۰۱۳۶۱ گرم) استفاده کنید ؛ قدرتی حدود ۴۷ ژول دریافت می کنید .اما بهتر است بدانید که قدرت استاندارد تفنگ های بادی در کشور ایران ۴۰ ژول می باشد.
خوب است این نکته را یاد آور شویم که استفاده از ساچمه سنگین تر سرعت تفنگ میخکوب را کاهش و قدرت را افزایش خواهد داد.
[عکس: hiltiweb152.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان