انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
رنگ آمیزی صنعتی

رنگ آمیزی صنعتی

#1
رنگ آمیزی نما یا نقاشی نما برای زیبا سازی ساختمان بسیار حائز اهمیت می باشد. علی الخصوص نماهای سیمانی و کنیتکس که بعد از گذشت مدتی از ساخت، جلوه و زیبایی اولیه خود را از دست داده و نمای ساختمان احتیاج به رنگ کاری نما و یا نماشویی دارد. رنگ آمیزی نمای ساختمان و شستشوی نما علاوه بر نو شدن نما و نو شدن آن در روحیه مردم و ساکنین نقش مهم و بسزایی دارد. قبل از رنگ آمیزی نما می بایست کل سطوح نما زیر سازی شود یعنی قبل از نقاشی اولیه نمای کار شسته (شستشوی نما ساختمان) شود و هرگونه گرد و غبار و چربی می بایست زدوده شود و در صورت وجود ترک و شکاف بر روی نما باید آنان را با بتونه مخصوص پر کرد.
 
درباره رنگ آمیزی صنعتی باید گفت که رنگی ضد آب بر پایه اکریلیک بوده و با بکار بردن افزودنی سیلیکونی، ساختاری مناسب به عنوان پوشش دهی رنگ نمای ساختمان دارد که در نمای ساختمان به عنوان لایه نهایی و پوشش تزيینی جهت عایق حرارتی بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اینکه سریع و آسان اجرا می گردد و عایق رطوبت نیز می باشد و اجازه تنفس را به سطوح می‌دهد.
 
انواع رنگ نما
رنگ اکریلیک : از دوست داشتنی ترین رنگ‌ های نما و دیگر سطوح میباشد. رنگ اکریلیک به جهت مقاومت و دوام بالا و درخشندگی و انعطاف‌ پذیری، محبوبیت بیشتری جهت رنگ آمیزی نما دارد. از جمله رنگ اکریلیک در این زمینه رنگ جوتن میباشد. رزین آکریلیک بر دو پایه آب و روغنی می باشند. رزین آکریلیک با حلال آب ضد قارچ، بدون بو، آسیب ناپذیر، مقاوم در برابر اشعه UV خورشید و سطحی سخت می باشند. همینطور قابل‌ استفاده بر روی سطح های گچی، سیمانی، کناف و … می باشند.
رنگ کنیتکس : یک رنگ‌ بر دو پایه آب و روغنی می باشد. نوع روغنی آن مناسب رنگ‌ آمیزی نما و سطوح خارجی ساختمان میباشد. دو ویژگی عمر بالا و مقاومت در برابر رطوبت این رنگ را برای رنگ آمیزی نما محبوب نموده است.
 
رنگ‌ روغنی : این رنگ برای همه سطح های فرنگی به‌ خصوص نرده، درب و پنجره فلزی کاربرد دارد. این رنگ‌ بر اساس حلال نفتی میباشد و مقاومت خوبی در قبال رطوبت دارد. همینطور افزون بر آن قابل شستشو نیز هست اما دارای کمی بو هم است.
 
رنگ استخری : این رنگ برای پوشش دهی استخر استفاده می‌شود. مقاوم در برابر رطوبت، ضد قارچ و جلبک می باشد.
 
رنگ اپوکسی : اپوکسی یکی از دیگر از رنگ نمای ساختمانی می باشد. ولی این رنگ بیشتر در بخش های صنعتی کاربرد دارد. در منازل و اداره ها از این رنگ به جهت مقاومت بالا برای کف پوش استفاده می کنند.
 
رنگ نانو : این رنگ به جهت عایق بودن و کیفیت بالا در برابر عوامل جوی گزینه قابل قبولی برای رنگ آمیزی نمای ساختمان می باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان