انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ثبت شرکت در چین

ثبت شرکت در چین

#1
چین کشوری است که رشد موفقی در علوم و صنایع مختلف مانند ماشین آلات، پوشاک، کفش، اسباب بازی، سوخت معدنی و مواد شیمیایی داشته است. از طرفی بخش گسترده ای از بازار های جهانی را در اختیار گرفته و تبدیل به یکی از اقتصادهای موفق دنیا شده است.

همچنین کشور چین در بخش کشاورزی و دامپروری نیز رونق بسیاری دارد و محصولات آن شامل برنج ، چای ، ارزن ، جو ، کتان ، ماهی ، خوک به سایر کشورها صادر می گردد.

بطور کلی ثبت شرکت در چین توسط سرمایه گذاران خارجی می تواند در قالب های ذیل انجام شود:

شرکت های با مالکیت کامل خارجی wfoe
این شرکت برای اشخاص حقیقی قابل ثبت است. امکان اخذ مالکیت صد در صد شرکت برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد. در این نوع شرکت سرمایه گذاران خارجی به طور مستقیم مسئول هرگونه سود و زیان در شرکت هستند. به طور معمول این نوع شرکت به منظور فعالیت در موضوعات تولید، تجارت، خدمات مشاوره ای و مدیریتی، مهندسی و سایر شرکت های سودده به ثبت می رسد و از نظر قوانین می توان آن را با شرکت مسئولیت محدود مقایسه نمود.

ثبت شرکت های سرمایه گذاری مشترک در چین
در این نوع قالب شرکتی، سرمایه گذاران خارجی و عوامل چینی می توانند در کنار یکدیگر شرکتی را تأسیس نمایند. این نوع شرکت جزء نخستین شرکت هایی است که پذیرای فعالیت سرمایه گذاران خارجی در چین گردید. در این نوع سرمایه گذاری در کشور چین شرکت های داخلی چین می توانند با شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی، شرکتی تاسیس نمایند که یکی شرکت چینی محسوب می شود.

در این نوع شرکت سهم شرکاء بطور مساوی است و مسئولیت آنا در مقابل دیون احتمالی شرکت نیز مساوی می باشد. البته با توجه با روی کار آمدن دیگر شرکت ها و مشکلات موجود در این شرکت درخواست ثبت این نوع شرکت رو به کاهش است.

شرکت های با مالکیت محدود (CLSFI) در چین
این نوع شرکت می تواند توسط ابزارهای مؤسس با یک یا چند سرمایه گذار تأسیس گردد. حداقل می بایست یکی از مؤسسان مجموعه سرمایه گذار خارجی باشد و لازم است نصف سهام این شرکت در کشور چین باقی بماند. حداقل سرمایه نیز برای تشکیل این نوع شرکت ها در چین در حدود RMB 30 میلیون می باشد. حداقل سطح مشارکت خارجی در یک CLDFI در حدود 25% است. این شرکت می تواند در خارج یا بطور محلی تاسیس گردد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان