انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اطلاعاتی در خصوص پرچم افغانستان

اطلاعاتی در خصوص پرچم افغانستان

#1
پرچم افغانستان :
یکی از نمادهای ملی هر کشوری ، پرچم آن کشور خواهد بود. پرچم ها دارای طراحی های خاصی می باشند. طراحی های پرچم ها حاصل سالها تفکر و برنامه ریزی خواهند بود. بسیاری از طراحی های پرچم ها در طول سالها دستخوش تغییراتی شده اند. هر پرچم دارای رنگهای خاص و همچنین نمادهای خاصی است . رنگها و نمادها بیان کننده ی مفهومات خاصی هستند. در انجا ما پرچم کشور افغانستان را مورد بررسی قرار می دهیم . پرچم افغانستان نیز دارای رنگ بندی ها و آرم خاصی می باشد ، که هر کدام بیان کننده ی موضوع خاصی می باشند که در ادامه به بیان آنها خواهیم پرداخت. این پرچم نیز در طول سالهای زیادی ، دستخوش تغییراتی شده است . اما اکنون پرچم افغانستان دارای سه خط عمودی که هر کدام دارای رنگ خاصی می باشند ، و نیز یک آرم در وسط است.

 
چاپ پرچم افغانستان :
چاپ پرچم افغانستان به این صورت خواهد بود که یک پرچم مستطیل شکل که دارای سه قسمت عمودی است و هر کدام دارای رنگ خاصی می باشند. این رنگ ها هر کدام نشان دهنده ی مفهوم خاصی هستند. در وسط این پرچم از نمادی استفاده می گردد. این نماد نیز برای مردم این کشور بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همانطور که ذکر شد در چاپ پرچم افغانستان از سه ردیف عمودی استفاده می نمایند . ردیف اول به رنگ مشکی می باشد. ردیف دوم به رنگ سبز طراحی شده است و برای ردیف سوم رنگ سبز را در نظر گرفته اند .
رنگ سیاه موجود در این پرچم :
در زمانهای دور افغانستان کشوری بسیار پر آشوب بوده است. جنگ های بسیار در دوره های مختلف حکومتی ، سبب سیاه شدن پرچم این کشور ،که حکایت از سیاه روزی این مردم داشته ، شده است . پرچمی که در دوره های گذشته برای این کشور استفاده می شده است ، به رنگ کاملا سیاه طراحی شده بود. امروزه نیز از این رنگ در پرچم این کشور استفاده شده است. رنگ سیاه در پرچم این کشور نشان دهنده ی سیاه روز بودن این کشور در زمانهای قبل بوده است .
رنگ قرمز موجود در این پرچم :
رنگ دیگری که پس از رنگ مشکی ، در این پرچم مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ قرمز می باشد. این رنگ را در مابین دو رنگ دیگر استفاده می نمایند. در دوره ای، مردم این کشور دچار جنگ و خونریزی برای رسیدن به روزگاری خوش ، شدند. در این جنگ خونهای زیادی ریخته شد. می توان گفت برای کسب استقلال خون مردم زیادی بر زمین ریخت . رنگ قرمز در این پرچم نشان دهنده ی خون شهیدانی است که برای کسب این استقلال ،ریخته شده است.
رنگ سبز موجود در این پرچم :
رنگ آخری که در ردیف سوم این پرچم مورد استفاده قرار می گیرد ، رنگ سبز می باشد. پس سیاه روزی ، جنگ و خونریزی ، مردم این کشور به موفقیت دست پیدا کردند. روزگار مردم این کشور از سیاه تبدیل به سبز شد. از این رو ، این رنگ را در پرچم کشور خود ، نهادینه نمودند.
 
نماد استفاده شده در این پرچم :
نشان ملی که در وسط پرچم افغانستان با رنگ سفید خودنمایی می کند ، شامل طرح یک مسجد می باشد. در درون این مسجد منبر و محرابی نیز تعبیه شده است. این منبر و محراب خود بیان کننده ی موضوعاتی مهم هستند. پرچم افغانستان نیز در اطراف این مسجد خودنمایی می نماید. در بالای مسجد کلمه های الله اکبر ، لا اله الا الله و محمد رسول الله حک شده است. این مسجد با طرح دو خوشه گندم پوشیده شده است. چاپ پرچم افغانستان توسط افراد مجرب و با تجربه ، با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب صورت خواهد پذیرفت. برای خرید پرچم افغانستان هم می تونید از این سایت استفاده کنید https://iranianpublish.com/%d9%81%d8%b1%...%86%d9%85/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان