انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بهترین آموزش پیانو برای کودکان

بهترین آموزش پیانو برای کودکان

#1
آموزش پیانو برای کودکان، موضوع امروز آموزشگاه موسیقی فردوس است. یکی از ابزارهای موسیقی که طرفداران زیادی دارد را می‌توان پیانو معرفی کرد. افراد زیادی در سنین مختلف سعی می‌کنند برای یادگیری پیانو دست به کار شوند، اما بعید به نظر می‌رسد والدین بخواهند فرزندان کوچک خود را وارد دنیای موسیقی کنند، زیرا فکر می‌کنند که قدرت یادگیری پایینی دارند. در حقیقت می‌توان واقعیت را چیز دیگری دانست، زیرا کودکان ذهن آماده‌ای برای یادگیری دارند و نه تنها می‌توانند موسیقی را به خوبی یاد بگیرند، بلکه استعداد آن‌ها در حال شکوفا شدن بوده و به راحتی می‌توانند موضوعات مختلف و پیچیده زیادی را درک نمایند. ما در این مقاله قصد داریم آموزش پیانو برای کودکان را آموزش دهیم.

آموزش پیانو برای کودکان
همانطور که گفته شد، کودکان توانایی بالایی در یادگیری موضوعات مختلف، علی‌الخصوص هنر موسیقی از خود نشان می‌دهند و تنها کار والدین را می‌توان شناسایی استعداد و هدایت آن در مسیر درست دانست. در صورتی که کودکان شما علاقه‌مند به یادگیری هنر موسیقی هستند، باید بتوانید ابزارهای مختلف را معرفی کرده و تهیه نماید، اما در صورتی که فرزندان شما یک روز تصمیم به نواختن پیانو بگیرند و روز دیگر تمایل داشته باشند فوتبالیست شوند، چگونه می‌توان روی موسیقی سرمایه‌گذاری کرد؟ نواختن پیانو نیازمند زمان، تمرین مداوم و انگیزه بوده که خوشبختانه روش‌هایی برای سوق دادن ذهن کودکان به سمت یادگیری پیانو و هنر موسیقی وجود دارد.

پیش نیازهای کلاس پیانو برای کودکان
·         توانایی شناخت نت ها به تفکیک اسمهای اصلی یا اسم های لاتین

·         شناختن زمان بندی های نت ها در موسیقی

·         فهمیدن و درک کردن ریتم در کلاس های موسیقی

·         داشتن علاقه به شروع آموزش موسیقی

آموزش پیانو برای کودکان از چند سالگی امکان‌پذیر است؟
بدون تردید یادگیری موسیقی برای کودکان نیازمند داشتن حداقل توانایی‌هایی بوده که والدین می‌توانند نقش مهمی در تشخیص آن‌ها داشته باشند. به عنوان مثال کودکان باید بتوانند حداقل برای 10 دقیقه تمرکز داشته باشند و انگشتان خود را حرکت دهند.

توجه داشته باشید که نباید از تفاوت میان سطح استعداد کودکان مختلف با یکدیگر هم غافل شد، زیرا بعضی کودکان می‌توانند در سنین بسیار کم، قدرت یادگیری بالایی از خود نشان دهند، اما در حالت کلی می‌توان گفت سن مناسب برای یادگیری پیانو توسط کودکان، 6 سال خواهد بود. در صورتی که قصد دارید کودکان خود را از سنین پایین‌تر به سمت یادگیری پیانو هدایت کنید، لازم است اقدام به استخدام مربیان مجرب کنید.

بد نیست بدانید یکی از آموزشگاه‌های موسیقی و پیانو که در تهران وجود دارد و با بهره‌گیری از اساتید مجرب می‌تواند پیانو را به کودکان شما آموزش دهد، موسسه موسیقی فردوس می‌باشد. بر اساس اطلاعات موجود، این موسسه تاکنون توانسته موفقیت‌های زیادی را در زمینه آموزش موسیقی به دست آورد و هنرجویان آن موفق به کسب بالاتری مهارت در دنیای موسیقی شده‌اند.
لازم به ذکر است که ایجاد انگیزه می‌تواند نقش زیادی در جلب نظر کودکان برای یادگیری موسیقی و پیانو داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از پیانوهای دیجیتالی به دلیل ویژگی‌های جذابی که دارند، می‌توانند نقش ویژه‌ای در یادگیری داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های پیانو دیجیتالی را می‌توان قابلیت ضبط و پخش مجدد دانست که این کار به کودکان اجازه می‌دهد عملکرد خود در نواختن پیانو را ضبط کرده و مجددا پخش کنند؛ نتیجه روشن است، هنگامی که عملکرد خوب خود را در یادگیری پیانو ببینند، مشتاق خواهند شد و ادامه مسیر یادگیری را با تلاش بیشتری ادامه خواهند داد.


آیا تمرین کردن برای یادگیری پیانو لازم است؟
تمرین و داشتن پشتکار در یادگیری نه تنها می‌تواند مانع فراموشی موضوعاتی شود که یاد گرفته‌اید، بلکه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت کودکان هم داشته باشد. فرض کنید کودکان شما وارد یک جلسه آموزشی شوند، آیا صرفا باید به موضوعات گفته شده گوش دهند؟ قطعا این مسئله می‌تواند خسته‌کننده باشد و آن‌ها را از دنیای موسیقی دور کند. بهترین کار برای آموزش پیانو را می‌توان تعیین هدف دانست؛ اساتید در ابتدای جلسه آموزشی، نواختن یک قطعه را از اهداف مهم کلاس اعلام می‌کنند و تمام هنرجویان باید آن را یاد بگیرند و در محیط خانه هم تمرین کنند.

در صورتی که بتوانید محیط خوبی را برای تمرین موسیقی توسط فرزندانتان فراهم کنید، قطعا می‌توانید مسیر یادگیری موسیقی را برایشان هموار نمایید.

بد نیست بدانید که حداقل 5 دقیقه تمرین در هر روز توسط کودکان می‌تواند تکنیک و توانایی آن‌ها را افزایش دهد. شاید برخی از والدین وادار کردن کودکان به تمرین کردن پیانو در خانه را قبول نداشته باشند، اما در هر صورت باید با ایجاد انگیزه، تمرین را به عنوان یکی از کارهای مهم به منظور یادگیری موسیقی و پیانو در ذهن کودکان جلوه داد.

چگونه می‌توان آموزش پیانو برای کودکان را جذاب‌تر کرد؟
روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند تاثیر زیادی در افزایش جذابیت آموزش پیانو برای کودکان داشته باشند. به عنوان مثال می‌توان قطعات دشوار را به چند بخش تقسیم کرد یا حتی هنگام شروع جلسه با برگزاری یک دقیقه حرکات کششی انگشتان، موجب افزایش جذابیت و شور و نشاط کلاس شد.

جذاب کردن آموزش پیانو برای کودکان نیازمند داشتن مهارت خاص نیست، بلکه می‌توان با برخی اقدامات ابداعی هم موجب افزایش نشاط کودکان و جلب کردن نظر آن‌ها برای یادگیری پیانو شد.
اگر کودکان بتوانند با کلاس آموزش پیانو، ارتباط بهتری برقرار کنند و محیطی شاد را تجربه کنند، بدون تردید قدرت یادگیری بالایی از خود نشان خواهند داد. آموزشگاه فردوس توانسته با فراهم کردن محیطی شاد برای کودکان به همراه استفاده از اساتید مجرب، تاثیر بسیار زیادی روی کودکان داشته باشد و حتی با ایجاد انگیزه در آن‌ها سعی می‌کنند خروجی بسیار خوبی را رقم بزند.

کودکان می‌توانند آینده‌ای درخشان داشته باشند و این مسئله بستگی به نوع تربیت و اهدافی است که والدین می‌توانند در شناخت و تعیین آن‌ها نقش بسیار زیادی داشته باشند. در صورتی که بتوانید استعداد کودکان خود را شناسایی کنید یا آن‌ها را با روش‌های درست و روانشناسی به سمت هنر موسیقی سوق دهید، قطعا می‌توانید آینده درخشان را برایشان رقم بزنید.

تاثیر انتخاب صحیح استاد موسیقی
همانطور که می‌دانید، اساتید مجرب نقش بسیار زیادی در آموزش پیانو برای کودکان دارند و انتخاب آن هم کار دشواری به حساب می‌آید که البته موسسه فردوس توانسته این کار را برای والدین انجام دهد.

یک استاد خوب موسیقی باید برای هر جلسه اقدام به تعیین اهدافی کند تا بتواند کلاس را مدیریت و ذهن کودکان را آماده نماید. همچنین با استفاده از تکنیک‌های خاص، مشکلات را تشخیص دهد و در جهت رفع آن‌ها تلاش کند. بد نیست بدانید اساتید موسیقی که با کودکان فعالیت دارند، باید تمرکز بالا و صبر زیادی داشته باشند، اما در غیر این صورت نمی‌توانند انتظار والدین را برآورده سازند.

والدین عزیزی که قصد دارند کودکانشان از سنین پایین وارد دنیای موسیقی و یادگیری نواختن پیانو کنند، وقت را تلف نکرده و سریعا با آموزشگاه موسیقی فردوس ارتباط برقرار کنند. آینده کودکانتان در دنیای موسیقی را بدون تردید به آموزشگاه فردوس بسپارید و از پیشرفت آن‌ها در دنیای وسیع موسیقی و پیانو، لذت ببرید. بد نیست بدانید پیانو در سطح جهان به عنوان یکی از بهترین سازها شناخته می‌شود و یادگیری آن از نظر کارشناسان، دشوار است، اما کسانی که بتوانند آن را یاد بگیرند، قطعا آینده درخشانی خواهند داشت.

مهمترین مزایای یادگیری پیانو برای کودکان
آموزش پیانو به کودکان باعث رشد فکری و سلامت روحی آن ها می شود که از مزیت های آن به شمار می رود. نواختن پیانو باعث میشود تا قسمت های مختلف مغز کودکان شبیه سازی شود و به دلیل اینکه قطعه ها با یکدیگر فرم متفاوتی برای نواختن دارند پیانو باعث هشیاری و زیرک تر شدن کودکان می شود.

به دلیل اینکه کودکان برای نواختن پیانو باید همزمان با خواندن نت ها با حرکت انگشتشان بر روی پیانو بنوازند باعث می شود تا هماهنگی بین قسمت های مختلف بدنشان بوجود بیاید. همچنین آنها می توانند با هر دست شان قطعه ای متفاوت بنوازند که این فرمان ها به صورت جدا گانه از مغز صادر شده و به دست ها می رسد.درکل می شود گفت که موسیقی باعث آرامش روح و روان افراد از کودکی می شود.

منبع: آکادمی فردوس
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان