انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کلسیم سیترات چه مصارفی دارد؟

کلسیم سیترات چه مصارفی دارد؟

#1
ماست، شیر و پنیر و درکل، محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. با این حال، امروزه بسیاری از افراد این مواد غذایی را مصرف نمی کنند و در نتیجه دچار عارضه کمبود کلسیم می‌شوند. چنین افرادی به منظور برآورده شدن نیاز کلسیم روزانه خود به سیترات کلسیم نیاز دارند. ورزشکاران این مکمل کلسیم را به منظور تقویت عضلات و استخوان های خود مصرف می‌کنند.

کلسیم سیترات برای جذب شدن در بدن، نیازی به اسید معده ندارد. همچنین نسبت به شکل دیگر آن به نام کربنات کلسیم عوارض جانبی کمتری دارد از جمله گاز، نفخ یا یبوست. بنابراین کلسیم سیترات برای افرادی که معده آن ها اسید کمتری تولید می کند از جمله افراد مسن، مورد بهتری محسوب می شود.

کسانی که مبتلا به نارسایی کلیوی می‌باشند، سطح فسفات در بدنشان بالا می رود. این عارضه به کمک کلسیم سیترات تحت کنترل قرار می‌گیرد. همچنین جهت درمان غده تیروئید پرکار یا بیش فعال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زنان باردار به کلسیم سیترات به دلایل مختلف نیاز دارند. وجود آن هم برای مادر و هم جنین ضروری است و موجب بهبود تراکم استخوان جنین می شود. همچنین در به بوجود آمدن قلب، ماهیچه‌ها و اعصاب جنین بسیار موثر است. وجود آن برای مادر مفید است به این دلیل که گرفتگی عضلانی پاها را رفع کرده و همچنین خطر بروز فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. وجود آن برای زنانی که در مرحله پس از یائسگی قرار دارند مفید می‌باشد به این دلیل که از پوکی استخوان و یا علائم یائسگی جلوگیری می‌کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان