مراحل طراحی مجدد سایت با رعایت اصول سئو
در اینجا 10 مرحله برای اطمینان از عدم تأثیرطراحی مجدد سایت بر SEO ارائه شده است :
همیشه توصیه می کنیم که وب سایت موجود خود را در یک آدرس موقت کپی کنید ، روی طراحی جدید کار کنید و هنگامی که آماده شد فقط دامنه را تغییر دهید و همه چیز بدون هیچ مشکلی کار می کند.
برخی از اقدامات فنی برای این کار لازم است. ارائه دهنده host شما باید بتواند شما را راهنمایی کند یا حتی این تنظیمات را برای شما انجام دهد.
طراحی مجدد بر روی وبسایت زنده توصیه نمی شود. زیرا در بسیاری از موارد ممکن است با شروع تغییرات در طراحی اشتباهاتی پیش آمده و ضرر های بسیاری بر سایت شما تحمیل کند.
از نظر سئو ، شما باید مطمئن شوید که وب سایت تست شما توسط Google ایندکس نشده است تا از ایجاد هرگونه محتوای تکراری جلوگیری شود. محتوای تکراری معمولا در سئو سایت فروشگاهی مشکل ساز می شود.
دو راه برای انجام این کار وجود دارد:
روش 1
اگر در وردپرس هستید ، به SETTINGS / DISCUSSION بروید و گزینه Search Engine Visibility را بررسی کنید.
روش 2
پرونده robots.txt خود را ویرایش کنید و کد زیر را اضافه کنید:
عامل کاربر: *
عدم اجازه: /
آنچه کد فوق انجام می دهد ، جلوگیری از دسترسی همه موتورهای جستجو به وب سایت است.
نکته مهم: حتماً هنگام طراحی مستقیم روی سایت این تنظیمات را به وب سایت جدید منتقل نکنید!
بررسی لینک های شکسته در CSS یا جاوا اسکریپت و شناسایی و اصلاح آن ها باعث می شود وب سایت جدید شما لینک شکسته نداشته باشد. چراکه می دانید این لینک ها برای سئو اصلا مناسب نیست.
عدم انجام این کار به رتبه بندی سایت شما صدمه می زند ، اعتماد به دامنه شما را کاهش می دهد و در نتیجه ترافیک ارگانیک خود را از دست خواهید داد.
اولین قدم ایجاد لیستی از همه آدرسهای اینترنتی شماست. ساده ترین روش برای انجام این کار ، تهیه سایت مپ و ذخیره آن به عنوان فایل متنی است.
و با طراحی جدید آن را به https: //example.com/contact-us تغییر داده اید.
[img=574x0]http://www.xn--mgbguh09aqiwi.com/wp-content/uploads/2019/12/image2.jpeg[/img]
اگر نمی خواهید موتورهای جستجو اینها را به عنوان دو صفحه مختلف در نظر بگیرند و اگر هنوز می خواهید لینکی که به contactus.html اشاره دارد به آدرس جدید منتقل شود ، باید ریدایرکت 301 را انجام دهید.
یکی دیگر از دلایلی که ممکن است بخواهید ریدایرکت 301 را انجام دهید ، اطمینان از این است که وقتی وب سایت جدید به صورت زنده فعال می شود ، پیوند رسانه های اجتماعی همچنان کار می کنند.
کاری که شما در این مرحله باید انجام دهید این است که سوئیچ به وب سایت جدید یکباره انجام شود.
روش جایگزین انجام این کار به صورت مرحله ای خواهد بود ، به خصوص وقتی صحبت از وب سایت های بزرگ است. اما توصیه گوگل این است که همه کارها را یکباره انجام دهید زیرا این راه خزیدن را تسریع می کند.
قدم بعدی ورود به ابزارهای وب مستر خود (Google و Bing) است و مطمئن شوید که وب سایت تأیید شده است.
در غیر این صورت ، باید مجدداً آن را تأیید کنید تا بتوانید نحوه نظارت بر Google و Bing را در وب سایت جدید مشاهده کنید.
اگر مشکلی پیش نیامد ، روی دکمه REQUEST INDEXING کلیک کنید. این دکمه روند فرآیند ایندکس شدن را سرعت می بخشد.
Robots یک پرونده ساده است که توسط وب مسترها استفاده می شود تا اجازه دسترسی یا عدم دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت و به طور کلی صفحات خاص را صادر کند.
پیکربندی اشتباه در robots.txt می تواند دسترسی خزنده های موتور جستجو را سلب کند و این باید در اسرع وقت اصلاح شود.
[img=604x0]http://www.xn--mgbguh09aqiwi.com/wp-content/uploads/2019/12/image3.jpeg[/img]
اگر آدرس های شما تغییر کرده است ، نقشه جدید xml ساختار جدیدی خواهد داشت و این به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا وب سایت مجدد خود را سریعتر ایندکس کرده و از هر تغییر ناگهانی در رتبه بندی سایت جلوگیری می شود
می توانید از یک ابزار رتبه بندی استفاده کنید( برای مثال SEMRUSH) یا با نگه داشتن سابقه ای از موقعیت های رتبه بندی خود برای کلمات کلیدی مختلف ، آن را به صورت دستی انجام دهید.
آنچه که می خواهید شناسایی کنید تغییرات بزرگی در رتبه بندی است ، مثبت یا منفی ، به طوری که بتوانید اقدامات اصلاحی را انجام دهید.
البته به خاطر داشته باشید که طبیعی است در چند روز اول پس از طراحی مجدد نوسانات بزرگی مشاهده شود ، بنابراین اگر افت شدید ناگهانی دیدید یا از افزایش خوشحال نشوید.
چند هفته صبر کنید. اگر بسیاری از صفحات شما افت پیدا کرد، می توانید نگرانی خود را شروع کنید.
در بیشتر موارد تغییر مضمون وب یا آدرس اینترنتی تأثیر منفی نخواهد داشت. آنچه بیشتر در ایجاد رتبه بندی مشکلی ایجاد می کند ، در محتوای صفحه وب است.
تغییر چشمگیر محتوا توصیه نمی شود ، مگر اینکه شما برای صفحاتی که رتبه خوبی ندارند و این کار را انجام دهید.
موارد دیگری که باید هنگام طراحی مجدد وب سایت بدانید
برای جلوگیری از چنین موقعیت های ناخوشایند هنگام انجام طراحی مجدد ، سعی کنید فقط موارد مرتبط با طراحی و ظاهر وب سایت را تغییر دهید و تغییری در محتوای متن ایجاد نکنید.
مخصوصا موقعیت های رتبه بندی سایت خود را رصد کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز جدی تغییر نکرده است.سپس برای تغییر در محتوای صفحه واقعی اقدام کنید.
قبل از شروع یک طرح جدید ، برخی از آزمایشات را انجام داده و از دوستان بخواهید که نظر بدهند.
نتیجه
از انجام طراحی مجدد وب سایت نترسید ، اگر مراحل فوق که در SEO تاثیر گذار است را رعایت کنید، نه تنها افت رتبه پیدا نمی کنید.بلکه با یک طراحی جدید در سایت که سریعترو در عین حال mobile friendly باشد و استفاده از ان برای کاربراسان تر باشد ، احتمالاً رتبه شما را بهبود می یابد و باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود.
منبع: اسکریپت
در اینجا 10 مرحله برای اطمینان از عدم تأثیرطراحی مجدد سایت بر SEO ارائه شده است :
- مرحله 1: وب سایت جدید را در URL موقتی تنظیم کنید.
- مرحله 2: وب سایت جدید را برای لینک های خراب تست کنید.
- مرحله 3: لیستی از تمام صفحات قدیمی خود تهیه کنید.
- مرحله 4: برای تغییر مسیر آدرس های قدیمی به آدرس های جدید ، ریدایرکت 301 استفاده کنید.
- مرحله 5: سویچ کردن به وب سایت جدید
- مرحله ششم: اطمینان حاصل کنید که وب سایت جدید در کنسول Google تأیید شده است.
- مرحله 7: URL های سایت جدید را بررسی کنید تا مطمئن باشید که گوگل می تواند وب سایت جدید را به درستی ایندکس کند.
- مرحله 8: robots.txt را بررسی کنید
- مرحله 9: بهینه سازی و ثبت نقشه سایت در گوگل
- مرحله 10: رتبه های سایت را نظارت کنید
همیشه توصیه می کنیم که وب سایت موجود خود را در یک آدرس موقت کپی کنید ، روی طراحی جدید کار کنید و هنگامی که آماده شد فقط دامنه را تغییر دهید و همه چیز بدون هیچ مشکلی کار می کند.
برخی از اقدامات فنی برای این کار لازم است. ارائه دهنده host شما باید بتواند شما را راهنمایی کند یا حتی این تنظیمات را برای شما انجام دهد.
طراحی مجدد بر روی وبسایت زنده توصیه نمی شود. زیرا در بسیاری از موارد ممکن است با شروع تغییرات در طراحی اشتباهاتی پیش آمده و ضرر های بسیاری بر سایت شما تحمیل کند.
از نظر سئو ، شما باید مطمئن شوید که وب سایت تست شما توسط Google ایندکس نشده است تا از ایجاد هرگونه محتوای تکراری جلوگیری شود. محتوای تکراری معمولا در سئو سایت فروشگاهی مشکل ساز می شود.
دو راه برای انجام این کار وجود دارد:
روش 1
اگر در وردپرس هستید ، به SETTINGS / DISCUSSION بروید و گزینه Search Engine Visibility را بررسی کنید.
روش 2
پرونده robots.txt خود را ویرایش کنید و کد زیر را اضافه کنید:
عامل کاربر: *
عدم اجازه: /
آنچه کد فوق انجام می دهد ، جلوگیری از دسترسی همه موتورهای جستجو به وب سایت است.
نکته مهم: حتماً هنگام طراحی مستقیم روی سایت این تنظیمات را به وب سایت جدید منتقل نکنید!
- مطمئن شوید که لینک شکسته ندارد
بررسی لینک های شکسته در CSS یا جاوا اسکریپت و شناسایی و اصلاح آن ها باعث می شود وب سایت جدید شما لینک شکسته نداشته باشد. چراکه می دانید این لینک ها برای سئو اصلا مناسب نیست.
- لیستی از تمام صفحات وب سایت قدیمی ایجاد کنید
عدم انجام این کار به رتبه بندی سایت شما صدمه می زند ، اعتماد به دامنه شما را کاهش می دهد و در نتیجه ترافیک ارگانیک خود را از دست خواهید داد.
اولین قدم ایجاد لیستی از همه آدرسهای اینترنتی شماست. ساده ترین روش برای انجام این کار ، تهیه سایت مپ و ذخیره آن به عنوان فایل متنی است.
- از ریدایرکت 301 برای تغییر ادرس های قدیمی به ادرس های جدید استفاده کنید
و با طراحی جدید آن را به https: //example.com/contact-us تغییر داده اید.
[img=574x0]http://www.xn--mgbguh09aqiwi.com/wp-content/uploads/2019/12/image2.jpeg[/img]
اگر نمی خواهید موتورهای جستجو اینها را به عنوان دو صفحه مختلف در نظر بگیرند و اگر هنوز می خواهید لینکی که به contactus.html اشاره دارد به آدرس جدید منتقل شود ، باید ریدایرکت 301 را انجام دهید.
یکی دیگر از دلایلی که ممکن است بخواهید ریدایرکت 301 را انجام دهید ، اطمینان از این است که وقتی وب سایت جدید به صورت زنده فعال می شود ، پیوند رسانه های اجتماعی همچنان کار می کنند.
- سویچ به وب سایت جدید
کاری که شما در این مرحله باید انجام دهید این است که سوئیچ به وب سایت جدید یکباره انجام شود.
روش جایگزین انجام این کار به صورت مرحله ای خواهد بود ، به خصوص وقتی صحبت از وب سایت های بزرگ است. اما توصیه گوگل این است که همه کارها را یکباره انجام دهید زیرا این راه خزیدن را تسریع می کند.
- اطمینان حاصل کنید که وب سایت جدید در کنسول جستجوی Google تأیید شده است
قدم بعدی ورود به ابزارهای وب مستر خود (Google و Bing) است و مطمئن شوید که وب سایت تأیید شده است.
در غیر این صورت ، باید مجدداً آن را تأیید کنید تا بتوانید نحوه نظارت بر Google و Bing را در وب سایت جدید مشاهده کنید.
- با ابزار URL Inspection مطمئن شوید که گوگل می تواند سایت شما را ایندکس کند
اگر مشکلی پیش نیامد ، روی دکمه REQUEST INDEXING کلیک کنید. این دکمه روند فرآیند ایندکس شدن را سرعت می بخشد.
- robots.txt را بررسی کنید
Robots یک پرونده ساده است که توسط وب مسترها استفاده می شود تا اجازه دسترسی یا عدم دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت و به طور کلی صفحات خاص را صادر کند.
پیکربندی اشتباه در robots.txt می تواند دسترسی خزنده های موتور جستجو را سلب کند و این باید در اسرع وقت اصلاح شود.
- بهینه سازی و ارسال نقشه سایت به Google و Bing
[img=604x0]http://www.xn--mgbguh09aqiwi.com/wp-content/uploads/2019/12/image3.jpeg[/img]
اگر آدرس های شما تغییر کرده است ، نقشه جدید xml ساختار جدیدی خواهد داشت و این به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا وب سایت مجدد خود را سریعتر ایندکس کرده و از هر تغییر ناگهانی در رتبه بندی سایت جلوگیری می شود
- رتبه خود را نظارت کنید
می توانید از یک ابزار رتبه بندی استفاده کنید( برای مثال SEMRUSH) یا با نگه داشتن سابقه ای از موقعیت های رتبه بندی خود برای کلمات کلیدی مختلف ، آن را به صورت دستی انجام دهید.
آنچه که می خواهید شناسایی کنید تغییرات بزرگی در رتبه بندی است ، مثبت یا منفی ، به طوری که بتوانید اقدامات اصلاحی را انجام دهید.
البته به خاطر داشته باشید که طبیعی است در چند روز اول پس از طراحی مجدد نوسانات بزرگی مشاهده شود ، بنابراین اگر افت شدید ناگهانی دیدید یا از افزایش خوشحال نشوید.
چند هفته صبر کنید. اگر بسیاری از صفحات شما افت پیدا کرد، می توانید نگرانی خود را شروع کنید.
در بیشتر موارد تغییر مضمون وب یا آدرس اینترنتی تأثیر منفی نخواهد داشت. آنچه بیشتر در ایجاد رتبه بندی مشکلی ایجاد می کند ، در محتوای صفحه وب است.
تغییر چشمگیر محتوا توصیه نمی شود ، مگر اینکه شما برای صفحاتی که رتبه خوبی ندارند و این کار را انجام دهید.
موارد دیگری که باید هنگام طراحی مجدد وب سایت بدانید
- بانس ریت
- تغییر محتوای صفحه
برای جلوگیری از چنین موقعیت های ناخوشایند هنگام انجام طراحی مجدد ، سعی کنید فقط موارد مرتبط با طراحی و ظاهر وب سایت را تغییر دهید و تغییری در محتوای متن ایجاد نکنید.
مخصوصا موقعیت های رتبه بندی سایت خود را رصد کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز جدی تغییر نکرده است.سپس برای تغییر در محتوای صفحه واقعی اقدام کنید.
- تجربه کاربر ( از همه مهم تر است )
قبل از شروع یک طرح جدید ، برخی از آزمایشات را انجام داده و از دوستان بخواهید که نظر بدهند.
- رسانه های اجتماعی حساب می کنند
نتیجه
از انجام طراحی مجدد وب سایت نترسید ، اگر مراحل فوق که در SEO تاثیر گذار است را رعایت کنید، نه تنها افت رتبه پیدا نمی کنید.بلکه با یک طراحی جدید در سایت که سریعترو در عین حال mobile friendly باشد و استفاده از ان برای کاربراسان تر باشد ، احتمالاً رتبه شما را بهبود می یابد و باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود.
منبع: اسکریپت