انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چه نام هایی برای ثبت شرکت مناسب است؟

چه نام هایی برای ثبت شرکت مناسب است؟

#1
انتخاب نام برای ثبت شرکت یکی از مراحل اولیه ی ثبت شرکت است. طبق بخشنامه ی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تعیین نام هر شخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه، منوط به رعایت تمام مقررات مربوطه و اخذ مجوزهای لازم و ارائه ی کلیه ی مدارک ثبت شرکت خواهد بود.
-اسم شرکت نباید قبلاً توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد. طبق بند 138 بخشنامه های ثبتی در موقع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری جدیدالتاسیس، بایستی دقت لازم به عمل آورده شود که نام انتخاب شده قبلاً به ثبت نرسیده باشد.
-اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی می باشند و با شئونات انقلاب اسلامی ایران در تضاد هستند قابل تایید و ثبت نیست.
-در انتخاب نام شرکت، از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد استفاده نشود.
-پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. همچنین استفاده از کلماتی نظیر ایران، کشور، ملی، ملت و... در نام های پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود.
-استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد.
-استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، لیزینگ و ... در نام شرکت یا موسسه ،مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد.
-کلماتی از قبیل ساختمانی، بازرگانی، تجاری، مهندسی، مهندسی مشاور، حقوقی، تولیدی و... شرحی بر موضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نام های درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه، جزئی از نام محسوب نمی شود.
-استفاده از اسامی ائمه و نام های متبرکه در موسسات خیریه، فرهنگی و شرکت های خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و در صورت رعایت سایر موارد، ممکن می باشد.
-هر چند استفاده از اسامی شهرها، رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد، اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت علاوه بر این کلمات باید شامل سه کلمه ی دیگر باشد.
-جهت ثبت شرکت های تعاونی، ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای جداگانه درخواست گردد.
-در تعیین نام های شرکت های تجاری تضامنی، مختلط غیر سهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد (117)، (141)، (162) و (184) قانون تجارت الزامی است.
-در ضمن، نام های تایید شده قابل انتقال به غیر نمی باشند (حتی با تنظیم سند رسمی)
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان