انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روش های برندینگ کسب و کار

روش های برندینگ کسب و کار

#1
هدایای تبلیغاتی یکی از روش‌های تبلیغات و بازاریابی است. روز‌به‌روز، کسب‌وکارهای بیشتری برای استفاده از این روش بازاریابی، به فکر تهیه‌ی هدایای تبلیغاتی می‌افتند. کسب‌وکارهای مختلف، روش‌های متفاوتی را برای معرفی خود انتخاب می‌کنند. در دنیای امروزی، روش‌های تبلیغات و بازاریابی، روز‌به‌روز بیشتر و متنوع‌تر می‌شود. هر کدام از این روش‌ها، مزایای خاص خود را دارد. همه‌ این روش‌ها برای کسب‌وکارهای مختلف و در شرایط متفاوت، به کار می‌آید و مفید است. یکی از روش‌های تبلیغ و بازاریابی، هدایای تبلیغاتی است. بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ، در کنار سایر روش‌های تبلیغ، از این روش استفاده می‌کنند.
ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتریان، مزایای متعددی برای شما و کسب‌وکارتان دارد.  هدایای تبلیغاتی حس هفتم به چند مورد از ویژگی‌های هدایای تبلیغاتی که پس از سال‌ها تجربه به آن رسیده است در ادامه اشاره خواهد کرد:
هدایای تبلیغاتی یعنی هدایایی که نشانی از برند و نام و نشان کسب‌وکار را دارند.
این روش، تاثیر قابل توجهی در برندسازی دارند. نام تجاری را در ذهن مشتری حک می‌کنند.
هزینه کردن برای هدایای تبلیغاتی هزینه‌ بیهوده نیست و در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است. به همین دلیل است که در استراتژی‌های بازاریابی، حتما باید بودجه‌ی خاصی برای آن در نظر گرفته شود.
ارائه‌ هدایای تبلیغاتی به مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه، کمک می‌کند که تاثیر مثبتی در ذهن آنها بگذارید.
با کمک این روش تبلیغی، تا مدت‌ها و شاید برای همیشه در ذهن مشتری باقی بمانید. هر بار که لوگوی شما را جایی ببینند، به یاد خدمات، محصولات و هدایای شما می‌افتند.
این روش بسیار ارزان‌تر و در عین حال، موثرتر از بسیاری از روش‌های تبلیغات و بازاریابی است.
در ادامه، به چند مورد از مزایای هدایای تبلیغاتی اشاره می‌شود :
ماندگاری هدایای تبلیغاتی برای مدت طولانی توسط مشتریان نگهداری می‌شوند که این کار، تاثیر بسیار مثبتی در برندسازی دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته، مشتریان معمولا هدایای تبلیغاتی را به طور میانگین یک سال یا بیشتر نگه می‌دارند و از آنها استفاده می‌کنند. این مدت زمان، به نوع هدیه‌ای که در نظر می‌گیرید بستگی دارد. برندسازی فقط برای فردی که هدایا را تحویل می‌گیرد صورت نمی‌پذیرد. بلکه هر کسی که با این هدایا در ارتباط باشد و آن را در محیط کار یا هر جای دیگری مشاهده کند، با برند شما آشنا می‌شود.
افزایش آگاهی از برند
آگاهی از برند توسط مشتریان، یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکار است که باید برای دستیابی به آن تلاش کرد. آگاهی از برند یعنی تلاش شود تا مشتریان بیشتری با برند آشنا شوند. وقتی دنبال خدمات مرتبط با کسب‌وکار می‌گردند، نام شما باید جزو اولین اسم‌هایی باشد که به ذهن می‌رسد. هدایای تبلیغاتی، این کار را به خوبی انجام می‌دهند.
ایجاد حس مثبت در مشتریان
با ارائه‌ی هدایای تبلیغاتی می‌توان حس مثبتی در مشتریان خود ایجاد کرد. به این ترتیب، احتمال اینکه مشتریان احتمالی به مشتریان ثابت و دائمی تبدیل شوند، بیشتر می‌شود.  همه هدیه گرفتن را دوست دارند و این کار احساس خوشایندی در هر دو طرف معامله ایجاد می‌کند. مشتریان، به محض اینکه هدایا را دریافت و از آن استفاده کنند، بیش از قبل با برند آشنایی پیدا می‌کنند. نام برند و کسب‌وکار همواره جلوی چشم آنها است.  نه تنها خود مشتریان هر روز به نحوی با برند ارتباط برقرار می‌کنند، بلکه اطرافیان آنها نیز در مورد برند کنجکاو می‌شوند. به همین دلیل، احتمال خرید کردن از برند توسط مشتریان و اطرافیان آنها، بیشتر می‌شود. چون نام تجاری شما در ذهن آنها حک می‌شود و هر زمان که نیاز به خدماتی مرتبط با کسب‌وکار شما داشته باشند، اولین اسمی به که ذهن‌شان می‌رسد، نام کسب‌وکار شما است.
هزینه کمتر
هدایای تبلیغاتی نسبت به بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر، هزینه‌ی کمتری دارد و تاثیرگذاری آن بیشتر است.  هزینه کردن برای این روش تبلیغاتی، نرخ بازگشت سرمایه‌ی بالاتری دارد. روش‌های تبلیغاتی دیگر مثلا تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی به راحتی فراموش می‌شوند و هزینه‌های بسیار بالاتری دارند. تبلیغ در روزنامه‌ها و مجلات نیز به همین ترتیب است. در مدت زمانی کوتاه در معرض دید دیگران قرار می‌گیرد و به زودی فراموش می‌شود ضمن اینکه هزینه‌ی بسیار بیشتری دارد.  در واقع هزینه کردن روی هدایای تبلیغاتی، نه تنها هزینه و خرج بیهوده نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است که مشتریان بیشتری را به سمت کسب‌وکار شما می‌کشد.
برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مشتریان
هدایای تبلیغاتی باعث می‌شود که ارتباطی صمیمانه‌تر و نزدیک‌تر با مشتریان خود برقرار کنید. شما به عنوان یک برند، باید در پی نزدیک‌تر کردن روابط خود با مشتریان باشید. مردم دوست دارند که با برندهای محبوب خود به راحتی ارتباط برقرار کنند. با دادن هدایای تبلیغاتی از رقبای خود متمایز می‌شوید.
افزایش وفاداری مشتریان
یکی از مزایای هدایای تبلیغاتی این است که وفاداری مشتریان را افزایش می‌دهد. در واقع، وقتی برند همیشه جلوی چشم مشتری باشد و مشتری از خدمات و نحوه برقراری ارتباط با آن راضی باشد، به یک مشتری وفادار و پروپاقرص تبدیل می‌شود. هر زمان که صحبت از خدمات مرتبط با کسب‌وکار باشد، اول به سراغ آن برند می‌آید و کسب‌وکار را به دیگران معرفی می‌کند.
تنوع هدایای تبلیغاتی، تنوع بسیار زیاد و قابل توجهی دارند. این هدایا معمولا شامل وسایلی است که کاربرد زیادی دارند و دائما جلوی چشم مشتریان قرار دارند. بعضی از آنها هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همین مسئله باعث می‌شود که ارتباط برند با مشتریان، حفظ شود و همواره برند را به یاد داشته باشند. از آنجایی که این هدایای تبلیغاتی تنوع قابل ملاحظه‌ای دارند، می‌توان هر کدام را که مناسب کسب‌وکار است انتخاب کرد. مثلا اگر یک شرکت مرتبط با خدمات فناوری است، شاید فکر بدی نباشد که فلش مموری تبلیغاتی را انتخاب کرد. هر کدام از این هدایا، با اهداف خاصی تهیه می‌شوند. برای انتخاب آنها باید مخاطب هدف‌ را در نظر گرفت. مثلا اگر مشتریان، شرکت‌های بزرگ هستند، ست‌های مدیریتی، پوشه، سررسید و تقویم و دفترچه یادداشت، انتخاب خوبی است.
و اگر مخاطب هدف، محصلان، دانشجویان و کارمندان هستند می‌توان هدایایی مثل خودکار تبلیغاتی،تیشرت تبلیغاتی، پوشه دکمه دار، پاوربانک تبلیغاتی و ... را در نظر گرفت.  حتما قبل از انتخاب هدیه تبلیغاتی، مخاطب و نوع کسب‌وکار را باید در نظر گرفت. با انتخاب هدیه درست، می‌توان از مزایای هدایای تبلیغاتی به خوبی بهره‌مند شد. از دیگر انواع هدایای تبلیغاتی می‌توان جاکارتی تبلیغاتی، تقویم رومیزی و سررسید و تقویم دیواری و سالنامه تبلیغاتی، ساک‌ دستی پارچه‌ای، ساعت دیواری و رومیزی، ماگ تبلیغاتی، کلاه تبلیغاتی و چتر تبلیغاتی و... را نام برد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان