انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اسرار موسیقی

اسرار موسیقی

#1
اسرار دنیای موسیقی
موسیقی دنیایی وسیع و سرشار از اسرار است و هر روزی که می گذرد دانشمندان به گوشه ای تازه از آن پی می برند. از جمله اسرار موسیقی این است که هر چیزی آهنگی منحصر به فرد و خاص خود را دارد. تمام اجزا هستی و ذره ذره آن هرکدام دارای فرکانس مخصوص خودشان هستند.
هر کاری که ما انجام می دهیم ارتعاش مشخصی دارد که بر کل هستی تاثیرگذار است. این ارتعاشات در هر ذره ی عالم باعث می شود که هر جز به شکل اسرار آمیزی دارای موسیقی خاص خودش باشد.
در این مقاله از مجموعه مقالات آموزشگاه سازنو، بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج به اسرار و دانستنی های موسیقی پرداخته می شود.
با ما همراه باشید.
موسیقی دنیایی پر از رمز و راز
اصوات همه ی اجزا با هم ترکیب می شوند و موسیقی کلی آن را به وجود می آورند. اگر بدنمان را در نظر بگیریم تک تک اعضای آن ارتعاش خاص خود را دارند و در مجموع آهنگ کلی جسممان را می سازند.
این یک حقیقت بسیار جالب است. فکرش را بکنید که هر جز از اجزای بدن آدمی فرکانس و صوتی دارد که تنها مختص اجزای همان فرد است و شبیه فرد دیگری نیست.
اگر مشکلی در ساختار آن عضو پیش آید صوتش تغییر می کند و ناهماهنگ می شود. وقتی از ذرات هستی صحبت میکنیم این قضیه به وضوح سلول های بدن را هم شامل می شود پس هر جسم و بدنی آهنگ خودش را دارد.
آهنگی که فقط و فقط مختص آن بدن است و در هیچ جای دنیا عین آن وجود ندارد. حال می توان گفت اگر عضوی دچار بیماری شود ارتعاش و صوتش دیگر به هماهنگی قبل نخواهد بود و ناموزون می شود.
[عکس: psychadelic-.jpg]
تاثیر شگفت انگیز اصوات و اسرار موسیقی
هر عمل و حرکتی که انجام می شود بر کل عالم هستی تاثیر دارد. همانطور که تمام فعالیت های ما بر روی عالم اثر گذار است همه ی فعل و انفعالات اطراف ما و صوتی که ایجاد می کنند نیز بر روی آهنگ بدن ما تاثیر می گذارد.
این اثر می تواند مخرب باشد به نحوی که آهنگ ما را به هم بریزد و منجر به بروز بیماری شود و هم می تواند بسیار سازنده باشد و به هماهنگی اعضای جسم و روحمان کمک کند.
شاید موسیقی درمانی مثال واضحی در جهت درک تاثیر اصوات بر بدن ما باشد. به نحوی که برای درمان یک بیماری از آهنگی خوش که کمک می کند فرکانس ما به جای درست خود بازگردد استفاده می شود.
امروزه تاثیرات مفید موسیقی بر کمتر کسی پوشیده است. وقتی می گوییم موسیقی در بهبود بیماری ها موثر است یعنی فرکانس آن آهنگ باعث می شود فرکانس ها و ارتعاشات شخص بیمار دوباره به هماهنگی ای که تا قبل از مبتلا شدنش داشت بازگردد و سلامت خود را به دست آورد.
اصوات شفا بخش
اصواتی که سبب بهبود و هماهنگی ارتعاشات ما می شود، می تواند توسط ابزار مختلف ساخته دست بشر درست شده باشد مثل پیانو وگیتار و یا می تواند حتی صوت های موجود در طبیعت باشند. مثل صدای آبی که در رودخانه در گذر است یا صدای آواز پرنده ها و حتی جیر جیر یک جیرجیرک.
درهمه ادیان الهی برای کمک به درمان بیماری ها دعا می خوانند. به جرات می توان گفت که ادعیه الهی و ذکر های دینی بهترین و موثرترین اصوات برای بهبود حال جسمی و روحی انسان ها هستند. خواندن دعا به نحو بی نظیری منجر به هماهنگی اصوات با جهان هستی و اصل خلقت می شود طوری که تمام ناموزونی ها را از بین میبرد و آرامش و سلامت را در پی خواهد داشت.
اگر علاقه مند به یادگیری موسیقی و استفاده از اثرات بی نظیر آن هستید می توانید با ثبت نام در آموزشگاه سازنو که بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج و دارای اساتید مجرب و خبره است، آموزش خود را به طور جدی آغاز کنید.
[عکس: scientific-research-reveals-powerful-man...24x536.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان