انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ورق آلوزینک

ورق آلوزینک

#1
Thumbs Up 
آلوزینک یا Aluzinc یک وررق فلزی هستند که در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. زمانی که محیط شرایط اسیدی بالایی داشته باشند، برای آنکه آسیبی به سازه وارد نشود از ورق آلوزینک استفاده می کنند. در واقع این ورق از آلیاژ های روی، سیلیکون و آلومینیوم با درصد های معینی ساخته شده اند که در ساندویچ پانل ها قابل استفاده و طراحی هستند.

ورق آلوزینک چیست؟

ورق های آلوزینک از ترکیب آلومینیوم و روی ساخته شده اند. آلیاژ این دو ترکیب ماده ای محکم و مقاوم را می سازد که در برابر تمامی شرایط آب و هوایی مختلف سازگار است. اگر دقیق تر بررسی کنیم آلوزینک یک فلز گالوانیزه نورد شده است که از ترکیبات آلیاژهای ۵۵% آلومینیوم ، ۴۳٫۴% روی Zn و ۱٫۶% سیلیکون ساخته شده است. این نوع ورق ها معمولا تا ضخامت ۰.۵ میلی‌متر تولید می شوند، البته ضخامت آن ها نیز بستگی به سفارش مشتری دارد.

[عکس: 1.jpg]
 
آیا ورق آلوزینک رنگی ساخته می شود؟

از آنجاییکه از ورقه های آلوزینک می توان در ساخت ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری استفاده کرد، می بایست تنوع و سلایق مشتری نیز در آن گنجانده شود.
ورق آلوزینک هم برای آنکه در محصولات خود تنوع داشته باشند، قابلیت رنگ پذیری دارند. اما چگونه می توان آن را رنگ کرد؟ شاید با خود بگویید که رنگ پذیری آن ها کار چندان دشواری نیست و با اسپری یا به صورت دستی هم می توان آن ها را رنگ کرد. اما اگر بخواهید رنگ دائمی بر روی آن بزنید که تحت هیچ شرایطی تغییر رنگ ندهد باید طبق مراحل زیر اجرا شود:
برای تهیه ورق آلوزنیک رنگی از فولاد استفاده می کنند، ابتدا با لایه ای از آلومینیوم و روی، آن را شستشو می دهند که به صورت پوششی روی سطح آن را بپوشاند. در این حالت ورق آماده رنگ پذیری است. بر روی آن باید از رنگ کوره ای پلی استر ۲۵ میکرون استفاده کرد و بر روی دیگر آن از پرایمر ۷ میکرون که سبب چسبندگی فوم به ورق می شود.

ویژگی های ورق آلوزینک

• خاصیت رنگ پذیری:
تمامی ورق های آلوزینک خاصیت رنگ پذیری دارند و به سفارش مشتری هر رنگی که بخواهید آماده می شود. نسبت به ورقه های رنگی دیگر مقاومت بیشتری دارد.

• عدم زنگ زدگی:
استفاده از مواد Zn و آلومینیوم روی بر روی سطح آن ها باعث شده است تا به هنگام خراش یا آسیب سطح، اکسیژن هوا سبب زنگ زدگی نشود.

• قابلیت انعطاف پذیری:
اگر در ترکیبات آلوزینک از آلومینیوم استفاده شود آنگاه به راحتی خم شده و انعطاف پذیری بالایی دارند که می توانند دور اجسام پیچیده شوند. این ورق های آلومینیومی نازک و بسیار شکننده هستند اما در برخی موارد همانند یک پلاستیک یا کاغذ مانند روکش عمل می کنند.

• سبک و قابل حمل:
ورق آلوزینک وزن سبکی داشته و به راحتی جابه جا می شود. این مسئله سبب می شود تا میزان آسیب های احتمالی ورقه به صفر برسد.

[عکس: media_products_0a6f0f658a259dcfe7de5b819...70-min.jpg]
• نصب سریع و آسان:
علاوه بر اینکه وزن سبکی دارد و به راحتی قابل حمل است نصب و اجرای ساندویچ پانل نیز سریع است و باعث تسریع روند پروژه می شود.
• طول عمر بالا:
داشتن طول عمر بالا از ویژگی های بارز ورق آلوزینک است.
• قابلیت جوشکاری:
برای اتصال آن ها به هم یا اتصال مصالح دیگر به راحتی می توانید آن را به هم جوشکاری کنید.

کاربرد ورق آلوزینک

ورق آلوزینک به دلیل مقاومت و طول عمر بالا و نیز عدم زنگ زدگی و خوردگی ورق های خوبی برای ساخت و ساز های صنعتی و غیر صنعتی هستند. ساندویچ پانل ها، ساندویچ پانل دیواری، سادویچ پانل سقفی بیشترین استفاده را از ورق های آلوزینک دارند. گذشته از این موارد زه کشی و لوله کشی، پوشش دیواره، سقف و فلاشینگ، نرده ها، قاب خانه های فولادی، درب گاراژ، سایبان باغ، دیگ های بخار، برخی از اجزای اگزوز موتور و ... کاربرد دارند. اما بیشترین استفاده از ورق آلوزینک ساندویچ پانل ها هستند.

[عکس: dsfg-2-min.jpg]

معایب ورق آلوزینک

گفتیم که ورق های آلوزینک مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند آن هم به دلیل پوشش سطح آن با روی و آلومینیوم است. اما اگر با مس وسرب در تماس مستقیم باشد باعث خوردگی ورق می شود. از این نوع ورق ها نباید در ساختمان های نگهداری حیوانات اهلی استفاده شود زیرا در صورت تماس مستقیم با مدفوع حیوانات، گاز آمونیاک تولید می شود.
با وجود اینکه از ترکیب آلیاژهای روی و آلومینیوم ساخته شده است اما نمی تواند در هر محیطی با هر موادی سازگاری داشته باشد. برای مثال در مناطقی که رطوبت آنجا بسیار زیاد است ممکن است دچار خوردگی و زنگ زدگی شوند. همچنین بهتر است در محیط های قلیایی از این ورق استفاده نشود چون روی پوشش آن تاثیر مستقیم می گذارد.

قیمت ورق آلوزینک چگونه محاسبه می شود؟

قیمت ورق های آلوزینک با توجه به وزن آن ها محاسبه می شود. برای خرید ابتدا وزن را محاسبه می کنند و برحسب آن قیمت گذاری می کنند. به یاد داشته باشید که قیمت ساندویچ پانل با توجه به ابعاد یعنی طول و عرض و ضخامت و نیز چگالی آن ها دارای وزن های متغییری است، پس نمی توان یک قیمت ثابت را برای آن در نظر گرفت.
برای اطلاع از به روزترین قیمت ساندویچ پانل و اطلاع از شرایط ساندویچ پانل تهران می توانید با شماره های تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ و هم چنین از طریق صفحه تماس با ما با مشاوران کارن پنل در ارتباط باشید.

[عکس: aluzinksheet-730x340-min.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان