انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
صدا سازی و سلفژ

صدا سازی و سلفژ

#1
Music 
آموزش صداسازی و سلفژ

آواز خواندن از جمله کار هایی است که می توان گفت تقریبا همه ی انسان ها به آن علاقه دارند حتی اگر صدای خیلی خوبی هم نداشته باشند. شاید برای همه ی ما پیش آمده باشد در طول روز وقتی که تنها هستیم یا در حمام آواز خواندن را امتحان کرده باشیم.
آوازخوانی از جمله کار هایی است که منجر به آرامش مان می شود پس چه بهتر که اگر به این کار علاقه مند هستید در دوره های آموزشی مربوطه شرکت کنید و به صورت اصولی آن را یاد بگیرید. امروزه آموزشگاه های بسیاری در سطح شهر وجود دارند که در این میان می توان به آموزشگاه موسیقی سازنو که بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج است اشاره کرد.

به اعتقاد بسیاری از اساتید هر کسی توانایی آواز خواندن را دارد و هر شخص صدایش منحصر بفرد است و فقط کافی است اصول خواندن را یاد بگیرد و با تلاش و ممارست سعی کند در آن مهارت یابد . پس اگر واقعا به خواندن علاقه دارید زمان را از دست ندهید و هر چه سریع تر برای یادگیری آن اقدام کنید.
از پایه ای ترین مهارت هایی که در ابتدای شروع آموزش موسیقی باید فراگرفت میتوان به صدا سازی و سلفژ اشاره کرد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

[عکس: -سلفژ-min.jpg]

آموزش صداسازی
صداسازی از جمله فنون آواز خوانی است . در آموزشگاه های موسیقی به صورت اصولی روش ها و تمریناتی را جهت تقویت صدای هنرجو نظر می گیرند. این روش های تقویت صدا باعث می شوند توانایی حنجره ی فرد بالاتر رفته و بتواند از همه ی حجم صدای خود و تمام بازه های صوتی اش به بهترین وجه استفاده کند. به این روش ها اصطلاحا صداسازی گفته می شود.

تمرینات صداسازی را می توان به دو بخش تنفسی و تارآوایی تقسیم کرد:

تمرینات تنفسی
یکی از تکنیک های آوازخوانی این است که یاد بگیریم چطور تنفس خود را کنترل کنیم. این که چه وقت نفسمان را نگه داریم و چه موقع آن را رها کنیم. این مهارت بسیار حائز اهمیت است.

تمرینات تارآوایی
در صداسازی چگونگی استفاده از تکنیک ها و فنون آواز خوانی مثل تحریر و غیره به شما آموزش داده می شود که در زیبا خواندن بسیار تاثیرگذار است . هم چنین محدوده های مختلف صدا مثل صدای سر، صدای میانی، صدای سینه و ... را یاد می گیرید.

[عکس: IMG_0096-e1545205852785-1024x683.jpg]

آموزش سلفژ
سلفژ در واقع مهارت خواندن نت ها پشت سر هم و به صورت متوالی است. این که بتوان با رعایت اصول و قواعد، نت ها را پشت سر هم خواند و در جای مناسب بین آن ها سکوت کرد مهارتی است که به آن سلفژ گفته می شود. سلفژ تنها ادای درست نت ها نیست بلکه تلفظ درست نت ها در زمان مشخص است .
این تکنیک در سه بخش زیر آموزش داده می شود:

صداخوانی (کانتاتی)
صداخوانی در واقع خواندن به صورت بداهه و کلماتی است که معنایی ندارند. در این بخش ادای درست نت ها به هنرجو آموزش داده می شود.

وزن خوانی (پارالاتی)
وزن خوانی که به آن ریتم خوانی نیز گفته می شود به بررسی کشش نت ها می پردازد. این که هر نت را چه مقدار بکشید و تلفظش کنید. پس در وزن خوانی نام نت مهم نیست بلکه امتداد تلفظ آن است که مدنظر است.

دیکته موسیقی
در این قسمت از آموزش سلفژ یاد می گیرید که نت های موسیقی را بنویسید. اهنگی را که می شنوید به شکل نت های موسیقی در بیاورید و بنویسید. در حقیقت با یادگیری این تکنیک می توانید قدرت شنیداری خود را به نوشتاری تبدیل کنید.
برای یادگیری موسیقی به صورت اصولی و زیر نظر مربیان مجرب می توانید از طریق آموزشگاه موسیقی سازنو که بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج است اقدام و ثبت نام کنید.
 
[عکس: 0019328_تخفیف-استثنایی-ضبط-صدا-و-موسیقی-...ا-min.jpeg]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان