انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فناوری سایه اطلاعات چیست ؟

فناوری سایه اطلاعات چیست ؟

#1
[عکس: shadow.jpg]
Shadow IT در هر گوشه ای از هر صنعت، افرادی که از ابر استفاده می کنند را پیدا می کنند زیرا به آنها کمک می کند تا شغل خود را سریع تر، راحت تر و انعطاف پذیر تر از راه حل های محاسبات سنتی انجام دهند. در حالی که شما مالکیت یا مسئولیت بعضی از سرویس های ابری را دارید، کاربران و گروه های کاری شما در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به طور جداگانه، به کار خودشان مدیریت و استفاده می کنند. اگر چه این کار به آنها کمک می کند تا شغل خود را با کارآیی بیشتری کار کنند، شما هنوز هم باید اطمینان حاصل کنید که این سایه IT به شیوه ای امن و سازگار استفاده می شود.
 

طبق گزارش Netskope Cloud Report، یک شرکت معمولی از بیش از 1000 سرویس ابری و سرور مجازی استفاده می کند که 90 درصد آنها سازمانی نیستند. اگرچه از لحاظ تکنیکی امکان بسیاری از این خدمات را مسدود می کند، واقعیت این است که شما نیاز دارید که تعادل ایجاد کنید و راهی را پیدا کنید که بدون تأثیر منفی امنیت و انطباق آن بتواند آنها را فعال کند. Netskope به شما در یافتن فناوری سایه فناوری اطلاعات کمک می کند، با درک و درک تمام خدمات ابر در سازمان شما.

 

تعریف - چه فناوری Shadow چیست؟

Shadow IT برای توصیف راه حل های فناوری اطلاعات و سیستم های ایجاد شده و کاربردی در داخل شرکت ها و سازمان ها بدون مجوز آنها استفاده می شود. این یک پایه حیاتی برای پیشرفت تکنولوژیکی و نوآوری محسوب می شود زیرا این تلاش ها می توانند نمونه های بالقوه ای برای راه حل های فناوری اطلاعات هستند که در آینده مورد تایید قرار می گیرند. حتی اگر این راه حل ها می توانند در ارتقاء نوآوری های فناوری اطلاعات کمک کنند، ممکن است بر اساس الزامات شرکت در مورد قابلیت اطمینان، اسناد، کنترل، امنیت و موارد دیگر مطابقت نداشته باشند.

 

سایه فناوری اطلاعات استفاده از سخت افزار یا نرم افزار مرتبط با فناوری اطلاعات توسط یک بخش یا فرد بدون دانش گروه فناوری اطلاعات یا گروه امنیتی درون سازمان است. این می تواند خدمات ابری، نرم افزار و سخت افزار را شامل شود.

منطقه اصلی نگرانی امروز، پذیرش سریع خدمات مبتنی بر ابر است. رشد سایه فناوری اطلاعات با استفاده از فناوری اطلاعات تسریع شده است. کاربران برای دانلود و استفاده راحت از برنامه ها و خدمات از ابر برای کمک به آنها در کار خود استفاده میکنند .

 

جنبه های مختلف فناوری سایه چیست؟

Shadow IT شامل تمام اشکال فعالیت های مرتبط با فناوری اطلاعات و خرید است که بخش فناوری اطلاعات در آن دخیل نیست. این خرید ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

سخت افزار: سرور ابری و سرور اختصاصی، رایانه های شخصی، لپ تاپ ها، تبلت ها و گوشی های هوشمند ، نرم افزار بسته بندی نشده 

ابر خدمات: از جمله نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)، زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS)، و پلت فرم به عنوان یک سرویس (PaaS)

 

شایع ترین شکل سایه فناوری اطلاعات چیست؟

خدمات سرور ابری و سرور مجازی ، به ویژه SaaS، به بزرگترین رده فناوری اطلاعات سایه تبدیل شده اند. تعدادی از خدمات و برنامه ها افزایش یافته است، و کارمندان به طور مرتب نصب و بدون استفاده از گروه IT از آنها استفاده می کنند.

 

مزایای سایه فناوری SaaS چیست؟

کاربران توانمند می توانند به سرعت و به آسانی ابزارهایی را به کار گیرند که آنها را بیشتر سازنده می سازد و به آنها کمک می کند با همکاران و همکاران موثر کار کنند.

 

چالش هایی که سایه فناوری اطلاعات را ارائه می دهد چیست؟

شکاف امنیتی جدی ممکن است در زمانی رخ دهد که بخش فناوری اطلاعات نمی داند چه خدمات و برنامه های کاربردی در حال تصویب است. "گسترش برنامه"، زمان و پول هدر رفته و ناکارآمدی همکاری دیگر مشکلات رایج است.

 

برنامه کاربردی سایه فناوری چیست؟

هر برنامه ای که یک بخش یا کاربر نهایی برای اهداف تجاری بدون درگیر کردن گروه IT اتخاذ می کند، به عنوان یک فناوری سایه اطلاعات محسوب می شود. این برنامه ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

برنامه های مبتنی بر ابر مستقیما از شبکه شرکتی دسترسی پیدا می کنند

برنامه های متصل به سرور ابری و سرور اختصاصی که با یک نشانه OAuth قابل دسترسی هستند (با استفاده از اعتبار از یک برنامه SaaS اصلی مثل Microsoft Office 365 یا G Suite گوگل)

نرم افزار بسته شده (بسته بندی شده) توسط بخش یا کاربر نهایی خریداری شده و به سیستم وارد شده است. این نوع در حال حاضر به دلیل محبوبیت راه حل SaaS نادر است.

 

از برنامه های فناوری اطلاعات سایه دسترسی به شبکه چیست؟

با استفاده از فناوری اطلاعات، صدها نفر از این برنامه ها در شرکت های معمولی مورد استفاده قرار می گیرند. فقدان دید به آنها شکاف امنیتی را نشان می دهد. اگر چه برخی از برنامه ها بی ضرر هستند، دیگران شامل قابلیت هایی مانند اشتراک گذاری فایل و ذخیره سازی یا همکاری می باشند که می تواند خطرات زیادی را برای یک سازمان و اطلاعات حساس آن ایجاد کند. بخش های فناوری اطلاعات و امنیت باید ببینند که چه برنامه ها مورد استفاده قرار می گیرند و چه خطراتی ایجاد می کنند.

 
برنامه های کاربردی فعال OAuth راحت هستند زیرا از اعتبار موجود استفاده می کنند. اما آنها همچنین دارای مجوز دسترسی به اطلاعات در برنامه اصلی هستند (برای مثال Office 365 و G Suite). این مجوزها سطح حمله را افزایش می دهد و می تواند برای دسترسی به اطلاعات حساس از ابزارهای اشتراک گذاری فایل و ارتباطات استفاده شود. برنامه های کاربردی فعال OAuth ارتباط ابر به ابر، به طوری که آنها شبکه شبکه شرکت نمی کنند. آنها برای بسیاری از سازمان ها یک نقطه کور هستند. حملات مرتبط با OAuth اخیر، نیاز به دید بهتر و کنترل این برنامه های متصل را برجسته کرده است.
https://www.novinhost.org/blog/829-%D8%B...D8%9F.html
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان