انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گرمای "خرما پزان" در بوشهر

گرمای "خرما پزان" در بوشهر

#1
بوشهر-ایرنا- افزایش رطوبت و شرجی هوا که دربوشهر به گرمای "خرما پزان" معروف است با آغاز مردادماه برای تبدیل میوه "خارک " درختان نخل به رطب بر این استان حاکم شده و براساس پیش بینی هواشناسی همچنان تداوم دارد.
براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی رطوبت بالای هوا در استان بوشهر تا پایان هفته جاری تداوم دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته رطوبت در شهرهای خارگ و بوشهر به ترتیب به ۹۷و ۸۵ درصد رسید و گناوه و عسلویه نیز رطوبت ۸۳ ددرصدی را تجربه کردند.
محمد رضا انصاری افزود: دراین مدت رطوبت هوا در شهرهای دیلم، دیر و برازجان نیز به ترتیب رطوبت ۷۹، ۷۸ و ۵۰ درصد گزارش شد.
وی ادامه داد: همچنین بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که در ساعاتی از بعد از ظهر تا شب، در سواحل و روی دریا سرعت وزش باد و در پی آن ارتفاع موج دریا تا حدودی افزایش می یابد.
انصاری گفت: امروز نیز در ساعاتی از بعد از ظهر تا شب با افزایش پوشش ابر در مناطق جنوبی استان، احتمال وقوع رعد و برق و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: همچنین با توجه به تداوم وزش ملایم بادهای جنوبی علاوه بر شرجی هوا، غبار محلی و وقوع مه صبحگاهی از پدیده های غالب در سطح استان است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی و در نیمه جنوبی استان طی ساعات بعد از ظهر تا شب همراه با رشد ابر و احتمال
وقوع ناپایداری موقت جوی پیش بینی شده است.
انصاری افزود: دراین مدت جهت وزش باد جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و طی ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب بویژه روی دریا تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.
وی عنوان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و دور از ساحل گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.
انصاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۱۸ دقیقه بامداد، جزر اول ۰۶:۰۸، مد دوم ۱۱:۵۶ و جزر دوم ۱۹:۰۷ خواهد بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان