انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
۸۰۰ میلیون تومان وام به واحد فرآوری خرما در بافق اختصاص یافت

۸۰۰ میلیون تومان وام به واحد فرآوری خرما در بافق اختصاص یافت

#1
یزد - ایرنا - فرماندار بافق گفت: در چارچوب ایجاد ارزش افزوده و رونق تولید در حوزه کشاورزی و توسعه صنایع و بسته بندی مواد غذایی ، ۸۰۰ میلیون تومان وام به یکی از واحدهای فرآوری خرما در این شهرستان اختصاص یافت.

محمد زاده رحمانی روز دوشنبه در حاشیه جشنواره مالک اشتر در تجلیل از برترین‌های عرصه بسیج شهرستان به ایرنا افزود: همچنین با تخصیص و پرداخت سه میلیارد تومان اعتبار به یک واحد دیگر فرآوری خرما عملیات اجرایی آن به ۸۰ درصد رسید.

وی از احداث ۲ مرکز فرآوری خرما خبر داد و خاطرنشان کرد: بافق با دارا بودن ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیرکشت خرما، نیازمند احداث چنین مراکزی است و این شهرستان همانند اردکان که قطب فرآوری کنجد است، به کانون فرآوری خرما در استان یزد تبدیل می‌شود.

زاده رحمانی در ادامه از افزایش هشت هکتار سطح زیرکشت زعفران طی یک سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی در این ارتباط نتیجه بخش بود.

این مسئول سیاسی شهرستان با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۵ کیلوگرم محصول خشک زغفران تولید شد، خاطرنشان کرد: موانع بر سر راه تولیدکنندگان در هر حوزه‌ای که باشد برداشته خواهد شد.

وی با تاکید به ترویج صنعت پاک گردشگری یادآور شد: نباید به بهانه گردشگری، به تولید در روستاها خدشه‌ای وارد شود و به مزارع و باغات مردم آسیبی برسد بلکه باید بر عکس، تولید رونق یابد.

وی، روستا را محل کار، تولید و فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی دانست و افزود: پهنه‌های پرورش شترمرغ، اسب، بز سانن و … ظرف چند ماه آینده توسط جهاد کشاورزی ایجاد می‌شود.

فرماندار بافق همچنین با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی به نواحی صنعتی عنوان کرد: متقاضیان با تحویل زمین به قیمت مناسب در شهرک صنعتی، می‌توانند واحد صنعتی ایجاد کنند.

وی به طرح ساماندهی و آسفالت راه‌های بین مزارع کشاورزی و روستایی سال گذشته اشاره کرد و افزود: طلسم تولید ماهی تیلاپیا با راه اندازی سه مزرعه پرورش شکسته شد و شنبه گذشته سایت تسهیلات کم بهره برای آبزی پروران باز شد.

زاده رحمانی همچنین اشاره ای به مهاجرت معکوس به روستاها کرد و گفت: در کنار توجه به بخش‌های کشاورزی و گردشگری از ایجاد صنایع جوار معدنی نباید غافل شد.

شهرستان بافق دارای یک بخش مرکزی، سه دهستان، ۲۸ شورای اسلامی، ۲۶ دهیاری مصوب و بیش از ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان