انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آیا تبلیغات در اینستاگرام کار درستی برای کسب و کار است؟

آیا تبلیغات در اینستاگرام کار درستی برای کسب و کار است؟

#1
سوال مهمی که امروزه برای هر فرد برای کسب و کار خود ممکن است پیش بیاید این است که آیا تبلیغات در اینستاگرام اصلاً فایده ای هم دارد؟!
در جواب این پرسش باید گفت که در ماه مارس سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۲۰ میلیون اینستاگرامر برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تبلیغات در اینستاگرام به شیوه‌های مختلفی از جمله بازدید از سایت، ایمیل و تماس تلفنی اقدام به برقراری ارتباط با واحد مربوطه در اینستاگرام کرده اند. بر اساس آماری که از سوی اینستاگرام منتشر شده است، تقریبا ۶۰ درصد از افراد عنوان کرده‌اند که محصولات جدیدی را در این پلتفرم یافته‌اند و ۷۵ درصد از اینستاگرامر‌ها نیز با دیدن یک پست و الهام گرفتن از آن دست به اقدام‌ می‌زنند.

به مانند تبلیغات در سایر شبکه‌های اجتماعی یا به طور کلی در هر پلتفرم یا بستر دیگری، هزینه‌هایی که پشت یک پست قرار دارد منجر به مواجهه بیشتر برند شما‌ می‌شود، از طرفی نیز کنترل بیشتری را نیز در خصوص این که چه افرادی می توانند پست شما را ببینند به شما‌ می‌دهد.

[عکس: 2-3.jpg]

آیا تبلیغات در اینستاگرام مناسب کسب و کار شما است؟

برای پاسخ دادن به این پرسش باید یک پرسش دیگری را مطرح کرد؛ چه کسانی در اینستاگرام حضور دارند؟ آیا کسانی که در اینستاگرام حضور دارند تنها نوجوانانی هستند که سلفی‌های خود را به نمایش‌ می‌گذارند؟ اصلاً آیا افراد بزرگسال در این پلتفرم حضور دارند؟ هدف حضور بزرگسال‌ها در اینستاگرام چیست؟

متاسفانه برای صاحبان کسب و کار که مشتریان آنها بزرگسالان هستند باید عنوان کنیم که اینستاگرام بیشتر متمایل به مخاطبان جوان است. به طوری که درصد بسیار زیادی از مخاطبان (در حدود ۵۵ درصد) اینستاگرام در بازه ی سنی ۱۸ تا ۲۹ سال و تنها ۲۸ درصد از مخاطبان اینستاگرام در بازه ی سنی ۳۰ تا ۴۹ سال قرار‌ می‌گیرند. این در حالی است که مخاطبان ۵۰ تا ۶۴ سال و بیش از ۶۵ سال به ترتیب تنها ۱۱ درصد و ۴/۵ درصد از مخاطبان را تشکیل‌ می‌دهند.

نکته ای که برای تبلیغ کنندگان اهمیت زیادی دارد و باید به آن اشاره کرد این است که در حال حاضر اینستاگرام از داده‌های جمعیت شناختی شبکه اجتماعی فیسبوک استفاده‌ می‌کند. از آنجایی که فیسبوک تاریخچه دور و دراز و داده‌های جمعیت شناختی کاملی را در اختیار دارد این موضوع خود یک مزیت برای اینستاگرام محسوب‌ می‌شود.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟
بی نهایت پاسخ‌ می‌توان برای این پرسش پیدا کرد و ارائه پاسخ به آن بسیار دشوار و غیرممکن است زیرا که هزینه ای که صرف تبلیغات اینستاگرام‌ می‌شود به فاکتور‌های بسیاری بستگی دارد که بسیاری از آن‌ها از سوی این شبکه اجتماعی شفاف سازی نشده اند. مدل هزینه تبلیغات در اینستاگرام بر اساس هزینه به ازای کلیک (CPC) و هزینه به ازای نمایش (CPM) است و قیمت‌ها نیز طبق اصول اینستاگرام تعیین‌ می‌شوند.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام
برخی از تبلیغ دهندگان متوجه شده‌‌اند اغلب اوقات تبلیغات ایستاگرام نرخ تعامل بالاتری را از خود نشان‌ می‌هد که متعاقبا هزینه‌های بیشتری نیز در پی خواهد داشت. شایان ذکر است که از نکات مثبت تبلیغ در اینستاگرام این است که تبلیغ دهندگان‌ می‌توانند بر تخصص بودجه خود کنترل داشته باشند. به عنوام مثال شما‌ می‌توانید بودجه بندی روزانه را انتخاب کنید و بدین طریق‌ می‌توانند مقدار هزینه‌های خود را در هر روز محدود کنند و یا اینکه بودجه بندی مادام العمر را انتخاب کنید و شما‌ می‌توانید تبلیغات خود را تا زمان به اتمام رسیدن بودجه به اجرا بگذارید.

از روش‌هایی که‌ می‌توانید به وسیله آن‌ها بودجه خود را کنترل کنید‌ می‌توان به مشخص کردن یک برنامه زمانی خاص مثلا به اجرا گذاشتن تبلیغات در ساعات مشخصی از شبانه روز، مشخص کردن نوع تحویل تبلیغات که در این حالت سه گزینه لینک کلیکی (link clicks)، نمایش (impressions) و رسیدن به مقدار مشخصی از بازدید (daily unique reach) و یا تنظیم کردن نوع پرداخت هزینه (دستی یا خودکار) اشاره کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان