انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جزیره هندورابی کیش

جزیره هندورابی کیش

#1
جزیره هندورابی کیش
یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره زیبای کیش جزیره هندورابی می باشد، که در 25 کیلومتری جزیره ی کیش واقع شده است ، این جزیره تقریبا خالی از سکنه می باشد که دارای ساحلی زیبا، شنی و تخته سنگهای محلی است . البته برطبق آمار سرشماری حدود 190 نفر ماهیگیر و اعراب در این جزیره ساکن هستند و دارای مساحتی حدود 23 کیلومترمربع می باشد ،جزیره هندورابی دارای بلندترین نقطه به ارتفاع بیست و نه متر و بزرگترین قطر آن هفت و نیم کیلومتر است. در جزیره هندورابی روستایی وجود دارد  به نام "هندرابی" که در نزدیکی همین روستا قریه‌ های دیگری بنام دورات و صرات وجود دارد. این جزیره از قرن 15 میلادی در اختیار پرتغالی ها بوده و به عنوان پایگاه نظامی و تجاری مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه آثار باقی مانده از این پایگاه نظامی پرتغالی ها وجود دارد. این جزیره بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته. فاصله این جزیره تا کیش 23 کیلومتر است و از بندرعباس تا آن 325 کیلومتر در راه خواهید بود. از بندر لنگه هم میتوان به هندورابی رفت. فاصله این بندر تا هندورابی 133 کیلومتر است.  تور کیش مرداد 98
[عکس: hendorabi1.jpg]
اما شاید بخواهید بدانید نام این جزیره از کجا آمده است، درباره وجه تسمیه هندورابی در اسناد قدیمی اینطور آمده که از آن با عنوان ابرون یاد شده. هلندی‌ها هم در سال 1645 نام این جزیره را هورن گذاشته‌اند. براساس یک افسانه محلی هم هند و رابی اسم یک زوج عاشق بوده که به این جزیره می‌آیند و باهم زندگی می‌کنند.
[عکس: hendorabi.jpg]
برعکس جزیره‌هایی مثل جزیره هنگام یا جزیره قشم، در این جزیره خبری از صخره‌های بلندی که از بالایشان می‌شود در آب شیرجه زد زیاد نیست.ارتفاع بلندترین نقطه 43 متر است و اگر بخواهید شیرجه بزنید، باید به قسمت غربی آن بروید که صخره‌های بلند هم به چشم می‌خورند. 
شما برای دسترسی به این جزیره می توانید از قایق های چارتر و یا قایق های ماهی گیری استفاده نمایید.

یکی از تفریحات جالبی که در سال های اخیر به جزیره تور کیش شهریور 98 وارد شده است، بیگ بال می باشد. بیگ بال همان طور که از اسمش پیداست، یک توپ بسیار بزرگ از جنس پلاستیک می باشد که شما می توانید به داخل این توپ حباب شکل وارد شوید و زمانی که در آن قرار دارید، می توانید بر روی آب معلق باشید و به هر طرف که خواستید آن را به حرکت درآورده و به تفریح روی آب بپردازید. سایتی که در آن امکان استفاده از بیگ بال وجود دارد، اسکله تفریحی می باشد که از صبح آماده خدمت رسانی هستند، البته به شرطی که هوا طوفانی نباشد و دریا آرام و کم موج باشد.هنگامی که در بیگ بال هستید، همسفران و دوستانتان می توانند از بیرون توپ شما را  به حرکت درآورند. هنگامی که به طور گروهی درون این بیگ بال کیش روی سطح آب شناور هستید و می چرخید و حرکت می کنید و به دوستانتان برخورد می کنید، لذت این تفریح چندین برابر می شود و هیجان واقعی این ورزش را حس می کنید و با تکان خوردن ناگهانی و پرتاب شدن از طرفی به طرف دیگر به اوج هیجان این سرگی دست میابید.
[عکس: big-bull.jpg]

یکی دیگر از پارکهای ساحلی و زیبای کیش پارک ساحلی مرجان می باشد این پارک که در مجاورت بازار مرجان می باشد،واسطه ایی برای ارتباط به اسکله است.تعداد خیلی زیادی از مسافران تور کیش تیر 98 و کیشوندان جزیره اوقات تفریحی خود را در این پارک می گذرانند و از مناظر زیبای ساحلی کیش لذت می برند.
[عکس: marjan.jpg]
 


ساحل درختان نارگیل کیش
یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش ساحل درختان نارگیل می باشد. این  ساحل نقره فام در شرق جزیره كيش با درختان نارگيل فراوان، لور قديمي و با آلاچيق هاي متعدد در طول ساحل، نزديك اسكله بزرگ تفريحي و پلاژ آقايان واقع شده و مکانی شگفت انگیز و آرامش بخش را برای مسافران تور کیش تابستان 98 پدید آورده است.
[عکس: nargil.jpg]
[عکس: nargil1.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان