انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دانستنی جذاب زرد عسلی

دانستنی جذاب زرد عسلی

#1
خرمای زرد عسلی در مرحله خارک و رطب زردرنگ متمایل به قهوه ای روشن که در این مرحله بسیار شیرین و و خوش طعم می باشد و در این مرحله به آن رطب زرد عسلی می گویند.در این حالت است که مشتریان زیادی از بازار داخلی و خارج از کشور را به خود اختصاص داده است.

برترین شرکت صادراتی داخلی که جایگاه ویژه ای در امر صادرات خرما عسلی را دارد، شرکت کریستال است. خرمای زرد عسلی کریستال جزو مرغوب ترین خرماهای صادراتی است که طرفداران آن بخاطر طعم و قیمت مناسب آن را برگزیدند.
خرما عسلی دارای انواع ویتامین های A ,B ،C ,E می باشد که برای تنظیم تمامی ارگان های بدن از ضروریات محسوب می شوند. همین موضوع باعث شده است که خرما عسلی به عنوان یکی از منابع غنی ویتامین شناخته شود که برای بسیار از مشکلات استخوانی، عفونی و سرما خوردگی مناسب شناخته شود. ضمن اینکه ویتامین B موجود در خرما عسلی یکی از بهترین مکمل ها برای تقویت اعصاب است.
.هر چند از گوشت خرما عسلی برای تهیه انواع کیک و حلوا و لواشک و یا مواد غذایی دیگر نیز استفاده می شود و می توانید در صورت عدم استفاده از خرما در مدت مشخصی با جدا کردن هسته و کلاهک میوه از آن به عنوان یک قند طبیعی و سالم برای پخت بسیاری از این مواد غذایی استفاده کنید و یا آن را جوشانده و از شیره و جوشانده آن برای تهیه انواع شربت و نوشیدنی استفاده کنید.
این نکته قابل ذکر است که دمای نگهداری مناسب برای خرما زرد عسلی برای مدت طولانی و نگهداری بهتر، دمای بین 15- تا 20- سانتی گراد می باشد.

همچنین می توان اشاره داشت که  سالانه به میزان 50 هزار تن خرمای زرد عسلی در کشور کشت و تولید و درنهایت عرضه و صادر می گردد.
از شربت خرما عسلی که با آب جوشانده شود و تهیه شود برای رفع مشکل سنگ مثانه و یا ناراحتی های گوارشی و مشکلات یبوست مزمن استفاده می شود. خرما عسلی طبع بسیار گرمی دارد و برای افرادی که طبع سرد دارند توصیه می شود. خرما عسلی به عنوان یکی از مواد غنی برای افرادی که دچار سرد مزاجی و یا مشکلات جنسی هستند بسیار توصیه می شود. خوردن 3 تا 5 عدد از این خرما در روز انرژی فراوانی برای شما به همراه خواهد داشت.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان