انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ورود ماشین های شخصی به کیش چه شرایطی دارد؟

ورود ماشین های شخصی به کیش چه شرایطی دارد؟

#1
در زمان های خاص مانند اعیاد، ورود ماشین های شخصی به جزیره کیش شامل شرایط و محدودیت هایی می شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

خودرو های داخلی که سال تولید آنها 95 به بعد است و همچنین خودرو های خارجی با مدل 2010 به بعد، تنها با داشتن معاینه فنی و ظاهر مناسب مجاز به ورود هستند.

خودرو های داخلی که در سال ۹۰ تا ۹۵ تولید شده اند و خودرو های خارجی سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ باید با داشتن رزرو محل اقامت (ووچر هتل) وارد شوند و با توجه به مدت اقامت می توانند در جزیره کیش تردد کنند.

هزینه ورود خودرو به کیش:
هزینه ورود ماشین به کیش ۳۵۰.۰۰۰ تومان است که این مبغ بدون محاسبه هزینه های جا به جایی دریایی می باشد.
مدت زمان تردد در جزیره کیش با ماشین شخصی ۵ روز می باشد که بعد از این مدت می توان با پرداخت روزانه ۷۰.۰۰۰ هزار تومان مدت اقامت را تمدید کرد.

ممنوعیت ورود ماشین های سنگین و تاکسی به کیش:
دقت داشته باشید که در ایام عید نوروز، ورود خودرو های سنگین (تک کابین، کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی بوس، ون) به جزیره کیش ممنوع است. همچنین ورود خودرو های تاکسی در ایام نوروز ممنوع می باشد. پس از گذشت ایام نوروز قوانین به حالت عادی خود بر می گردد.

با خودروی شخصی تا کیش از چه مسیری بیایم؟
از هر شهری که به کیش سفر می کنید باید به بندر عباس بیایید و به بندر چارک یا لنگه و یا آفتاب بروید تا از آنجا با شناور ها و لندیگراف ها خودرو خود را وارد جزیره کیش کنید. بندر چارک گزینه بهتری است که حدودا ۲۹۰ کیلومتر با بندر عباس فاصله دارد. سفر با این شناور ها در حدود دو ساعت و نیم تا سه ساعت طول می کشد که بستگی به شرایط آب و هوا دارد.

حدود هزینه رفت و برگشت با خودروی شخصی به کیش:
۸ هزار تومان عوارض شهرداری به ازای هر سر نشین
۷۰ تومان برای کرایه کشتی
۱۰ تومان به ازای هر سرنشین به جزیره کیش
۶۰ تومان بابت عوارض و کاپوتاژ به بندر چارک
۲۰ تومان کرایه بابت هر سرنشین به جز راننده
هزینه مسیر برگشت از کیش نیز تقریباً همانند رفت است که در نهایت هزینه رفت و برگشت از بندر چارک حدود ۲۵۰.۰۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰ تومان می شود.

اگر قصد سفر به جزیره کیش را با هواپیما دارید بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ی رفت و آمد خود، خودرو اجاره کنید. شرکت های اجاره خودرو در کیش زیاد هستند می توانید با آنها تماس بگیرید و خودروی مورد نظر خود را رزرو کنید. شرکت های رنت کار در کیش در اعیاد کاملا آماده خدمت رسانی به مسافران جزیره هستند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان