۱۳۹۸/۰۱/۲۹, ۱۱:۴۷ ق.ظ
سیلندر یک طرفه سیلندری است که فشار سیال باعث جابجایی پیستون تنها در یک جهت می شود و اعمال نیرو در جهت عکس آن توسط یک نیروی خارجی ( وزن ) انجام می پذیرد . سیلندر یک طرفه با توجه به نوع ساخت آن می تواند تنها به یک جهت جلو و یا عقب اعمال نیرو نماید که به آن ، جهت فعال سیلندر می گویند و در جهت غیر فعال آن اعمال نیرو توسط وزن خود سیلندر ، نیروی گرانش ، سیلندر کمکی و غیره انجام می گیرد .
سیلندر دوطرفه سیلندری می باشند که می توانند هم در جهت جلو و هم در جهت معکوس توسط فشار سیال ، اعمال نیرو کند . سیلندر دوطرفه می تواند نیرو را در هر دو جهت رفت و برگشت اعمال نماید . در تصویر 1ـ8 ، هنگامی که روغن وارد پورت A می شود ، سیلندر نیرو را در جهت جلو اعمال خواهد کرد و کورس برگشت توسط نیروی گرانش ( وزن ) و فنر تأمین می گردد در حالی که در تصویر 2ـ8 زمانی که روغن وارد پورت A می شود ، سیلندر نیرو را در جهت جلو اعمال خواهد کرد و هنگامی که روغن وارد پورت B می شود ، سیلندر نیرو را در جهت برگشت ( عکس ) اعمال می نماید .
منبع : پمپ هیدرولیک
سیلندر دوطرفه سیلندری می باشند که می توانند هم در جهت جلو و هم در جهت معکوس توسط فشار سیال ، اعمال نیرو کند . سیلندر دوطرفه می تواند نیرو را در هر دو جهت رفت و برگشت اعمال نماید . در تصویر 1ـ8 ، هنگامی که روغن وارد پورت A می شود ، سیلندر نیرو را در جهت جلو اعمال خواهد کرد و کورس برگشت توسط نیروی گرانش ( وزن ) و فنر تأمین می گردد در حالی که در تصویر 2ـ8 زمانی که روغن وارد پورت A می شود ، سیلندر نیرو را در جهت جلو اعمال خواهد کرد و هنگامی که روغن وارد پورت B می شود ، سیلندر نیرو را در جهت برگشت ( عکس ) اعمال می نماید .
منبع : پمپ هیدرولیک