انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کاربردهای برش لیزری در تابلوسازی

کاربردهای برش لیزری در تابلوسازی

#1
[عکس: dastgah1.jpg]




کاربرد خدمات برش لیزر در تابلوسازی
امروزه استفاده از خدمات برش لیزر در صنایع مختلف از جمله تابلوسازی مرسوم شده است  . با پیدایش دستگاه های برش لیزر جهت برش دادن ورق های پلکسی و پی وی سی در حوزه تابلوسازی و برش طرح های ترسیم شده توسط نرم افزارهایی همچون کرل یا اتوکد و پیاده سازی طرح ها توسط دستگاه های برش لیزری بر روی این ورق ها ، کارها بسیار آسانتر شده است ، درواقع برش لیزری مواد مختلف را با سرعت و دقت بالایی برش می دهد و می توان از دستگاه های برش برای برش اکثر فلزات از جمله فولاد ، آهن ، آلومینیوم ، چوب ، پلاستیک ، شیشه ، سرامیک و سایر موارد استفاده نمود . استفاده از خدمات برش لیزر به جای برش توسط دست تابلوساز کارها را سریعتر و آسانتر نموده است و ساخت حروف برجسته مورد استفاده در تابلوهای تبلیغاتی از جنس چوب ، پلکسی ، پلاستیک که در گذشته توسط دست انجام می گرفت و مدت زمان زیادی صرف برش هر یک از حروف می شد امروزه براحتی توسط دستگاه برش لیزر انجام می پذیرد . ساخت تابلوهای تبلیغاتی لیزری با استفاده از قطعات پلکسی گلاس بیشترین کاربرد را در اماکن اداری و نمایشگاهی دارند . علاوه بر آن دستگاه های لیزر به جای کاتر پلاتر نیز عمل می کنند و دیگر نیازی به خرید کاتر پلاتر نیست .
برش لیزر چیست ؟
یک نوع تکنولوژی است که ساده ترین ساختار آن حاوی دو آینه است که به شکلی موازی روبه روی هم قرار گرفته اند ، که در بین این دو آینه یک محیط فعالی تشکیل می شود که این محیط روند تابش و بازتابش بین دو آینه را تقویت کرده و عمل لیزر به وقوع می پیوندد.
نحوه کار دستگاه برش لیزری:
دستگاه برش لیزری ،  طراحی و عملیات برش را با کمک کامپیوترانجام می دهد . پس از آماده سازی و ترسیم طرح توسط نرم افزارهایی همچون اتوکد یا کورل ،  دستگاه برش لیزری توسط گاز که معمولا از نوع دی اکسید کربن می باشد اقدام به تولید لیزر می نماید سپس تیوپ لیزر به سمت جلو و عقب حرکت می کند و پس از تقویت شدن  روزنه ی  تیوپ ، لیزر از آن خارج می شود و به وسیله لنز به نقطه مدنظر در طرح تابیده و برش انجام می پذیرد . در حالت معمول دستگاه برش لیزری از اشعه ای با طول 1.5 و حدود یک تا دو هزار وات انرژی  بهره می برد که با این قدرت قادر به ذوب کردن و برش دادن هر ماده ای می باشد اما به علت اینکه  هر چه اشعه بیشتر در ماده ای نفوذ کند انرژی اش کمتر می شود بنابر همین قضیه محدوده برش دستگاه برش لیزری 20 میلی متر است. 
لیزری که دستگاه برش لیزری از خود منعکس می نماید از فوتون تشکیل شده است که توسط برخی از مواد همچون آلومینیوم و آلیاژ مس انعکاس پیدا می کند . این مواد علاوه بر منعکس نمودن لیزر ، رسانای گرمایی هم هستند و گرما را در سطح خود می گسترانند و به همین دلیل لیزر به خوبی در محل مدنظر منعکس می شود . لیزر مورد استفاده در دستگاه برش لیزری قطر یک میلی متر دارد .
انواع لیزر
لیزرهای متعددی برای کاربردهای مختلف داریم که عبارتند از لیزر گازی ، لیزر شیمیایی ، لیزر رادیو اکتیو ، لیزر جامد ، لیزر فیبری که در صنعت از دو نوع لیزر گازی و جامد بهره می برند که این لیزرها نیز انواع متعددی دارند که در بین آنها بیشترین کاربرد را CO2  دارد که برای برش و حکاکی انواع مواد همچون پلکسی گلاس ، چوب ، شیشه و پارچه مورد استفاده قرار می گیرد .استفاده از دستگاه برش لیزر CNC هم شامل دو قسسمت برش لیزری فلزات و برش لیزری غیرفلزات می باشد ، این دستگاه ها با هدایت کامپیوتر و توسط لیزری که از آنها تشعشع می شود کارهایی از قبیل برش لیزری ، حک لیزری و سایر موارد را با سرعت و دقت بالایی انجام می دهند .
کاربردهای برش لیزر در تابلوسازی
ساخت تابلوهای لیزری
برش لیزر حروف برای ساخت انواع تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی همچون تابلو چلنیوم
برش لیزری فلزات همچون طلا ، نقره ، پلاتین ، استیل ، مس ، برنج ، آلومینیوم و آهن
برش لیزری غیرفلزات مانند چوب ، چرم ، MDF ، پارچه ، کاغذ ، مقوا ، پلکسی
مزایای خدمات برش لیزری :
تولید و برش قطعه های کوچک و پیچیده
دقت بالا هنگام برش
امکان خلق ایده ها و زیباسازیها در طراحی و برش
سرعت در انجام کار و تحویل سریع سفارشات
کیفیت بالا
کم بودن ضایعات ناشی از برش کار
ویژگی های برش لیزر در تابلو سازی:
بالا رفتن سطح کیفی کار و به حداقل رساندن خطاهای مرتبط با مراحل خم کاری حروف
انجام سوراخ کاری های مرتبط با نصب ال ای دی ها در تابلو ال ای دی به طور دقیق و باکیفیت
برش حروف در مدت زمان بسیار کوتاه
حذف لبه های تیز و برنده ناشی از برش حروف با دست و توسط قیچی به خصوص هنگام ساخت تابلو استیل
دستگاه های مورد استفاده برش لیزری در تابلوسازی
دستگاه برش لیزری فلزات فایبر
دستگاه برش و حکاکی لیزر SCU
دستگاه برش و حکاکی لیزر CMA
دستگاه برش و حکاکی لیزر Flat
دستگاه برش و حکاکی لیزر SF
دستگاه برش لیزر فلزات GSI
انواع متریال های کاربردی در تابلوسازی :
فلز استیل که برای ساخت انواع تابلو استیل همچون  تابلو حروف استیل برجسته ، تابلو استیل طلایی  کاربرد دارد
پلکسی یک نوع متریال است که برای ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی به کار می رود .
چوب یا چوب ترموود که زیبایی فوق العاده ای برای ساخت تابلو مغازه دارد و  همین طور به عنوان چوب نما یا نمای چوبی بکار می رود
موارد قابل استفاده از برش لیزر در تابلوسازی :
ساخت تابلوهای لیزری همچون حکاکی نوشته یا آرم بر روی تابلو تبلیغاتی ، حکاکی طرح ها و خلق ایده های هنری بر روی تابلو
برش حروف برجسته برای ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی همچون تابلو استیل ، تابلو چلنیوم ، تابلو نئون پلاستیک
ساخت مهر با دستگاه لیزر

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان