انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نمای کرتین وال

نمای کرتین وال

#1
از نمای کرتین وال به عنوان یکی از نما های مدرنی یاد می شود که دارای پروفیل آلومینیوم است که به عنوان یک پوشش دهنده شیشه و یا ورق می باشد و در اصطلاح کلی به آن نمای شیشه ای گفته می شود که کاملا دارای وزن سبکی است.
این محصول شیشه ای دارای انواع مختلفی می باشد که تولید پروفیل آلومینیوم آن به دو گروه شامل سیستم یونیتایز و سیستم لامل تقسیم می شود که نام دیگر لامل سیستم استیک Stick است.

نمای کرتین وال شیشه ای از نوع استیک
برای تعریف دقیق سیستم لامل و یا همان Stick باید بگوییم که برای ساخت این نما به صورت های صنعتی اقدام می کنند. این محصول به طریقی طراحی می شود که اگر آلومینیوم در برابر تنش هایی از جمله زلزله که سبب جا به جا شدن و تکان خوردن سازه می شود، در مواجهه با فشار های ناشی از باد های شدید، نشتی هایی که در ساختمان رخ می دهد و به صورت کلی در برابر وزنی که خود نما دارد، کاملا مقاوم و پایدار می باشد که به این ویژگی های منحصر به فرد و فوق العاده self-support یعنی خود ایستا گفته می شود.



مزایای نمای کرتین وال شیشه ای لامل
از جمله مزیت این نما این می باشد هیچ گونه پیچ و یا پرچی بر روی کار دیده نمی شود. نصب بسیار آسانی دارد و شامل راه های مختلفی می شود که از جمله آن نصب باز شو به صورت مخفی است، باز  شونده از نوع لولایی به سمت داخل و یا به صورت دو جهته می باشد. فروش پروفیل آلومینیوم این نما در انواع رنگ ها موجود می باشد و دارای دو نوع فریمینگ لس و فیس کپ می باشد.
پاسخ

نمای کرتین وال

#2
نمای کرتین وال  به معنی دیوار پرده ای که نوعی نمای شیشه است که بیشتر برای ساختمان ها بلند مرتبه یا برج ها مورد استفاده قرار می گیرد. نمای کرتین وال یکی از نماهایی در معماری مدرن به شمار می اید. با توجه به مشخصات فنی سازه ها و شرایط اقلیمی هر کشور کاربردهای متفاوتی را شامل می گردد.خصوصیات مهم نمای کرتین وال بشرح ذیل می باشد :
۱-سرعت بالا در اجرا
۲-جداکثر استفاده از نور طبیعی در بنا
۳-کاهش اتلاف انرژی
۴-سبکی ساختار و کاهش بار مرده ساختمان
۵-در عین زیبایی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد
۶-صد در صد عایق رطوبتی و حرارتی و صوتی
۷- زیبایی و جذابیت زیاد در شب و روز

۸-در مقابل نیرو های افقی(زلزله و طوفان و...) مقاوم می باشد.
نمای کرتین وال شیشه ای یکی از پرکاربردترین انواع نماهای شیشه ای می باشد. با توجه به آن که کرتین وال جزو اجزای ساختمان محسوب نمی شود، می توان آن را از مواد سبک وزن تولید نمود تا هزینه های ساختمان کاهش یابد.
[img=453x0]https://www.sazeafzar.com/Media/1397/download-636631238747480551.jpg[/img]
مزایای نمای کرتین وال :
۱-زیبا سازی نما کرتین وال با استفاده از شیشه های رنگی.
۲- جذاب کردن هرچه بیشتر نما با استفاده از مدول های بسیار بزرگ ( در نمای ساختمان استفاده از مدول های بزرگ ضمن ارتقاء کارائی نما از نظر عایق بودن زیبائی نما را چند برابر می نماید .)
۳-استفاده از شیشه رفلکس برای نمایان نبودن داخل ساختمان و نمای زیباتر استفاده می شودو  امکان ایجاد محیط ایده آل با کنترل رنگ و شدت و ضعف نور داخل با انتخاب  نوع شیشه و با توجه به تنوع گسترده رنگ شیشه  و امکان کنترل نفوذ نور به داخل با انتخاب میزان رفلکس .
۴- ایجاد فضای بسیار آرام  متناسب با نوع انتخاب شیشه دو جداره یا سه جداره و با استفاده از تزریق انواع گاز در ما بین لایه های شیشه ها و همچنین تکنیک لمینت .
۵-با انتخاب انواع شیشه دو جداره یا سه جداره با استفاده از نوع شیشه از قبیلو تکنیک تزریق گاز و لمینت،  جهت عایق نمودن 
۶- داشتن فضای دید گسترده با توجه به مدولاسیون نمای کرتین وال در ابعاد مدولهای بزرگتر.
قسمت های اصلی نمای کرتین وال :
۱- پروفیلهای آلومینیوم ( لامل عمودی و ترنزوم افقی )
۲- شیشه دو جداره و یا سه جداره ( باترکیب های بسیار متنوع از نظر رنگ و سکوریت و لمینت )

۳-  لاستیک های درزگیر
نمای شیشه ای کرتن وال به سیستم های زیر تقسیم میگردد:
۱- نمای شیشه ای کرتن وال درپوش دار
۲- نمای شیشه ای کرتن وال نبمه درپوش دار
۳- نمای شیشه ای کرتن وال فول فریم لس
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان