انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکات امنیتی هنگام خرید اینترنتی از سایت ها

نکات امنیتی هنگام خرید اینترنتی از سایت ها

#1
امروزه با رشد فراگیر تکنولوژی و ایجاد دستگاه های هوشمند تمایل مردم روز به روز به انجام خرید های اینترنتی از وب سایت ها بیشتر شده است. در دنیا فروشگاه هایی مانند آمازون، ebay و در ایران نیز بامیلو و دیجی کالا از جمله معروف ترین این فروشگاه ها هستند. اما نکاتی وجود دارند که رعایت آن ها هنگام خرید از این سایت ها ضروری قلمداد می شود.
بررسی نماد الکترونیکی وب سایت
[عکس: 1552894873_namad-1000-way2pay-95-10-09-810x454.jpg]این نماد از سوی سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به کسب و کار های اینترنتی داده می شود و بعنوان نوعی تاییدیه محسوب می گردد. پس برای خرید از فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان اول از همه حتما چک کنید که دارای نماد الکترونیکی باشد. ضمنا برخی سایت ها به صورت جعلی فقط تصویر نماد را قرار می دهند که با کلیک روی تصویر نماد در صورتی که نماد واقعی باشد مشخصات آن ارائه می گردد.
HTTPS بودن وب سایت فروشگاه
[عکس: 1552894901_ecommerce-security.png] 
در صورتی که در بخش نوار آدرس مرورگر (url) شما، آدرس سایت فروشگاه فقد HTTPS بود این احتمال وجود دارد که این سایت جعلی بوده و فقط با هدف سرقت از شما ایجاد شده باشد.
توجه به آدرس دقیق سایت
برخی سارقان اینترنتی برای اینکه کاربران را فریب دهند از آدرس هایی مشابه آدرس یک سایت معروف استفاده می کنند. مثلا آدرس به جای سایت  digikala.com از آدرس digiikala.com استفاده می کنند که این مورد می تواند سبب فریب کاربران شود.
دریافت اسکرین شات از شناسه خرید اینترنتی
بنابه دلایل مختلفی مانند قطع و وصل شدن اینترنت، ممکن است خرید شما نیمه تمام بماند و یا بخشی از مراحل آن طی نشود. شما می توانید با اسکرین شات گرفتن از شناخته خرید اینترنتی خود سریعا این موضوع را از طریق فروشگاه مورد نظر پیگیری نمایید.
از رمز دوم و شماره کارت بانکی خود مراقبت کنید
هرگز رمز دوم و شماره کارت بانکی خود را در سایت هایی که فاقد موارد امنیتی بالا هستند قرار ندهید. تنها زمانی اطلاعات خود را وارد کنید که وارد صفحه پرداخت بانکی معتبر شوید که تمامی نکات امنیتی بالا را دارا باشد. همچنین سعی کنید هر چند ماه یکبار رمز دوم کارت بانکی خود را تغییر دهید.
نکات مهم دیگر
سعی کنید از یادداشت رمز بانکی و اطلاعات حساب خود جدا خودداری کنید و تا حد امکان برای انجام خرید های اینترنتی خود از مراکز عمومی مثل کافی نت ها استفاده نکنید. 
همچنین اجازه نصب نرم افزار های ناشناس روی سیستم خود را ندهید. زیرا ممکن است همین نرم افزار های مخرب اطلاعات شما را به سرقت ببرند. 
در آخر سعی کنید خرید خود را از بانک هایی انجام دهید که تجربه و مهارت کافی برخوردار هستند و با رعایت نکات امنیتی از سرقت اطلاعات شما جلوگیری می کنند.
منبع: نوپرداز
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان