انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تابلو سازی و تاریخچه آن

تابلو سازی و تاریخچه آن

#1
در زمانهای قدیم علامت یک نوع راه ارتباطی(که امروزه به عنوان تابلو در تابلو سازی مثلا تابلو چلنیوم و تابلو روان مورد استفاده قرار می گیرد) میان مردم بود.که بعد از گذر زمان علامت ها جایگاه خود را با طرح ها و مدل های مختلف در میان اذهان عمومی پیدا کردند.و امروزه آن را در صنعت تابلوسازی و تبلیغات محیطی می توان به عنوان اصلی ترین رسانه نام برد.
در قرون گذشته علامت بعنوان راه ارتباطی بین مردم استفاده می شد، که رفته رفته همراه با پیشرفت فرهنگ و تکنولوژی علامت جایگاه واقعی خود را در مدلها و طرحهای مختلف با نام تابلو در اذهان عمومی حک نمود و امروزه از آن به عنوان قوی ترین و اصلی ترین رسانه در تبلیغات استفاده می شود.در زمانهای دور مصری ها و رومیها با حک کردن نشانه های مختلف روی سنگ و چوب مبادرت به ساخت نماد یا تابلو می کردند تا جایی که در سال 1390 تابلو به عنوان یک علامت در مصر و بخصوص میان نظامیان به شکل رسمی و برای تفکیک نظامیان از یکدیگر مورد استفاده قرار گرفت.
با گذر زمان این تابلوها یا علامت ها مورد توجه اذهان عمومی قرار گرفت.بخصوص تابلوهایی که بیشتر نمایانگر جزئیات بودند.بعدها این تابلو ها جهت مشخص کردن نام قهوه خانه ها مورد استفاده قرار گرفتند.


در قرن 18 میلادی دوره شماره گذاری برای منازل آغاز شد و در اواخر قرن 18 این امر بصورت جهانی مورد استقبال سیل کثیری از مردم قرار گرفت.به طوری که از آن برای نام گذاری مغازه ها و مکانهای تجاری خود استفاده کردند.

 
آغاز حرفه و شغل تابلو سازی

همانطور که گفته شد شروع تابلو سازی به عنوان یک شغل و کسب در آمد از این راه به عنوان امرار معاش خانوار ها، بعد از شماره گذاری منازل آغاز شد.
اما در آغاز، این صنف به شکل امروزی همراه با گستردگی و تنوع تابلو ها همراه نبود و تبلیغات محیطی مغازه ها با استفاده از تابلو هایی از جنس چوب و فلز انجام می شد.
بعد از گذر زمان نوع تبلیغات و ساخت تابلو ها به روش هایی مانند حروف های برجسته فلزی و بعد از آن تابلو نئون پلاستیک تغییر کردند که در دوره خود از مناسبترین گذینه ها در رابطه با نصب تابلو مغازه و فروشگاه ها به شمار می رفتند.


منبع:تابلو سازی نوین لایت
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان