انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کلیسای چورا استانبول

کلیسای چورا استانبول

#1
[عکس: f7f8c4727a011019fe43a7eaa92bf9a5_L.jpg]

کلیسای چورا استانبول
همانطور که قبلا هم گفته ایم تور استانبول دیدنی های بسیاری را برای گردشگران دارد. اگر قصد سفر به استانبول را دارید کلیسای چورا در استانبول یکی از مکان های تاریخی و دیدنی این شهر است که در ادیرنه کاپی در قسمت غربی فاتح واقع شده و به عنوان یادگاری از دوران بیزانس مورد بازدید قرار می گیرد .
کلیسای چورا از کلیساهای یونانی قرون وسطی مربوط به دوران بیزانس در استانبول است و از کلیسای اصلی که در بیرون شهر ساخته شده بود چیزی باقی نمانده است. ساخت مجدد کلیسای چورا در قرن ۱۱میلادی انجام گرفت و قدمت فضای داخلی آن به قرن چهاردهم بر‌می‌گردد. در قرن شانزدهم، در دوران عثمانی، کلیسا تبدیل به مسجد شد و در حال حاضر یک موزه است.
در واقع بعد از فتح قسطنطنیه، عثمانی ها کلیسا را به مسجدی به نام مسجد کاریه ( Kariye Camii ) تبدیل کردند. به خاطر ممنوعیت نمایش تصاویر در اسلام، موزاییک ها و طرح های آبرنگ با گچ پوشانده شدند، محرابی به بنا اضافه و مناره ای در خارج از کلیسا احداث گشت. بعدها متخصصان هنر بیزانس به استانبول آمدند و روی مرمت بنا کار کرده و موزاییک ها و طرح های آبرنگ را پیدا کردند.
کلیسای چورا یکی از بهترین کلیسا‌های بیزانس به شمار می آید که موزائیک‌ها و نقاشی‌های دیواری آن به خوبی محافظت شده است. داخل ساختمان با قدیمی ترین و زیباترین موزاییک های رومیزی و نقاشی های قدیمی تزئین شده است و ساختمان آن به سه حوزه اصلی تقسیم می شود: سالن ورودی یا پارک، کلیسای اصلی کلیسا یا نئو و کلیسای جانبی یا پارک. ساختمان کلیسا دارای شش گنبد: دو در اسونارتهکس، یکی در پارکلوس و سه در نائس.که درب اصلی کلیسا به ناتس باز میشود.
کلیسای چورا همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 21 با ورودی ناچیزی بر روی عموم باز است و در روزهای چهارشنبه تعطیل است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان