انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ارتودنسی در بارداری

ارتودنسی در بارداری

#1
ارتودنسی در بارداری مورد تایید پزشکان متخصص ارتودنسی نیست و برای این مورد هم دلایل زیادی وجود دارد که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد. اما بزرگترین دلیل ممانعت ارتودنسی در بارداری از سوی پزشکان تغییرات هورمونی بدن مادر و مشکلاتی که ممکن است برای جنین در طول درمان ارتودنسی پیش بیاید.


ارتودنسی در بارداری و خطر رادیوگرافی
اگر به هر دلیلی در طی طول درمان ارتودنسی باردار شدید نسبت به بهداشت دهان و دندان خود مراقبت بیشتری را انجام دهید. و همچنین پزشک متخصص ارتودنسی خود را در جریان قرار دهید تا در صورتی که نیاز به عکس برداری و رادیوگرافی آن هم در موارد جدی شد از دستیار خود بخواهد تا موارد امنیتی را در طی عکسبرداری رعایت کند چرا که نور و اشعه رادیوگرافی برای خانم باردار مضر است.

ارتودنسی در بارداری و حالت تهوع

برخی از خانم های باردار در اوایل دوره بارداری در ابتدای روز دچار حالت تهوع میشوند که این امر در حالتی که خانم باردار قرار است از پلاک ارتودنسی استفاده کند و یا ارتودنسی ثابت در دهان دارد ممکن است باعث تشدید حالت تهوع وی گردد.


ارتودنسی در بارداری و استفاده از داروها و آرام بخش ها
در روزهای اول ارتودنسی به دلیل عادت نداشتن دهان و دندان به دستگاه های ارتودنسی ممکن است دچار درد گردید که البته این درد گذرا و کوتاه مدت است اما برای رهایی از دردارتودنسی اکثر افراد به داروها و آرام بخش ها روی می آورند و مصرف این سبک داروها برای خانمی که باردار است ممکن است خطرناک باشد.

ارتودنسی در بارداری و تاثیر ارتودنسی بر روی لثه ها
در دوران بارداری خانم ها با تغییراتی که در هورمون های آن ها رخ میدهد لثه های آن ها دچار التهاب میگردد اگر چه دستگاه های ارتودنسیدلیل این مشکلات نیستند اما میتوانند این مشکلات را تشدید کند. همچنین با توجه به اینکه در طی دوران بارداری میزان هورمون پروژسترون در بدن خانم باردار افزایش پیدا میکند باعث حرکت کند دندان ها می گردد.با توجه به تمامی موارد ذکر شده و خطراتی که بیمار را در طی دوران بارداری تهدید میکند از جمله مشکلات لثه و تورم لثه که در موارد نادری میتواند باعث زایمان زودپرس و یا وزن کم نوزاد در بدو تولد گردد بنابراین بهتر است چنانچه تصمیم به ارتودنسی دارید پس از پایان دوره بارداری خود اقدام کنید و یا اگر در طی دورهارتودنسی باردار شدید حتما با رعایت بهداشت دهان و دندان خود از بروز مشکلات جلوگیری کنید و حتما پزشک متخصص ارتودنسی را در جریان قرار دهی و به جای استفاده از دارو و مسکن از درمان حانگی برای دندان درد استفاده کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان