انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع جعبه ابزار چیست؟

انواع جعبه ابزار چیست؟

#1
نیاز به داشتن جعبه ابزار در این زمانه بر هیچ کس پوشیده نیست. بدون شک وجود جعبه ابزار در منزل میتواند علاوه راحت شدن دسترسی ما به ابزار های کوچک و بزرگ، حس بسیار دلپذیری که این ابزار ها در کنارهم یکجا جمع شده اند و از خطر گم  شدن و خراب شدن دور هستن را برایمان ایجاد می کند.
وجود یک جعبه ابزار در خانه و یا اتومبیل از نیاز های واجب زندگی روزمره می باشد.
جعبه ابزار برای نگهداری و نظم بخشیدن به ابزار برای حمل و نگهداری آن ها کاربرد دارد.جعبه ابزارها از دو نوع ماده ساخته می شوند یا پلاستیکی هستند یا فلزی.
امروزه جعبه ابزارهای پلاستیکی به دلیل سبک تر بودن،پر مصرف تر شده اند.جعبه ابزارهای پلاستیکی،معمولا دارای یک سینی ابزار در داخل جعبه نیز هستند.این سینی ها در مدل های متفاوتی در جعبه وجود دارند ، اما غالبا برای نگهداری ابزار کوچک  مانند انبردست ، میخ و انواع پیچ گوشتی ها وغیره ، ابزار بلند مانند آچارکاربرد دارند.
همانطور که در بالا گفتیم جعبه ابزار ها مدل های مختلفی دارند.در بعضی از مدل ها بر روی درب جعبه ابزار محفظه های کوچکی که گاهی قابلیت جداشدن دارند، برای نگهداری پیچ و میخ و مهره کاربردی می باشد.
جعبه ابزارهای پلاستیکی  وزن کم تری نسبت به جعبه ابزارهای فلزی دارند.جعبه ابزارهای فلزی بدنه آسیب پذیرتری دارند زیرا  که امکان آسیب دیدگی (فرورفتگی  و یا برآمدگی )  یا ایجاد خط و خش روی آن بسیار زیاد است.خیلی ها معتقدند که جعبه ابزار فلزی استحکام بیش تری دارد.
در مجموع جعبه ابزارهای پلاستیکی مزایای بیش تری نسبت به نوع فلزی دارند مانند وزن کم، مقاومت در برابر رطوبت و مواد شیمیایی،عدم زنگ زدگی، مقاومت زیاد در برابر آسیب دیدگی ، تنوع در  اندازه و رنگ و طرح و غیره.

نوعی از جعبه ابزارها نیز هستند که برای نگهداری پیچ ومیخ و مهره واشر و اینگونه قطعات کوچک استفاده می شوند و به جعبه پیچ یا ارگانایزر معروف هستند.این نوع جعبه ها داری جدا کننده هایی هستند که در بعضی مدل ها قابلیت جدا شدن هم دارند.
نکته حائز اهمیت برای خرید جعبه ابزار باید دارای خصوصیاتی باشد تا بتواند نگاه و توجه مشتری را به خود جلب نماید.
در نگاه اول برای خرید یک جعبه ابزار ظاهر فیزیکی  آن مورد توجه قرار می گیرد که ظاهرش باید  توجه مشتری را به خود جلب نماید.
پس از شکل ظاهری استحکام و یا مقاومت جعبه  یا کیف ، وزن، میزان ظرفیت آن به صورت کیلو گرم مدنظر قرار می گیرد.
جعبه های ابزار وزن قابل توجهی ندارند هر قدر وزن جعبه ابزار کمتر باشد  و استحکام آن بیش تراست، توجه مشتری را بیشتر به خود جلب می کند.
البته در زمان های قدیم از جعبه ابزار های چوبی نیز استفاده می شد، زیرا که استفاده از این نوع جعبه ابزار ها گاهی به علت زیبایی و تزئین کارد برد داشت.
معایب این جعبه ابزار ها این است که در برابر رطوبت هوا و پوسیدگی و نگه داشتن وزن ابزار مستحکم نبوده است به سرعت جایش را به جعبه ابزار های فلزی و پلاستیکی داده است. 
منبع: فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق ابزارطاها
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان