انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تغییر دامنه بدون افت جایگاه در گوگل

تغییر دامنه بدون افت جایگاه در گوگل

#1
آیا تا کنون به ذهنتان رسیده است که دامنه سایت خود را تغییر دهید و یک دامنه بهتر و اصلاحا دامنه رند  خریداری کنید؟ آیا پیش آمده است که در پاره ای از موارد، اجبارا نیاز به تغییر دامنه خود داشته اید؟ اگر به موارد فوق فکر کرده باشید، حتما به حفظ جایگاه خود در نتایج گوگل اندیشیده اید. ما در ادامه به شما آموزش تغییر دامنه بدون افت جایگاه در گوگل را خواهیم داد.

قبل از هر کاری این نکته را در نظر داشته باشید که اگر اجباری وجود ندارد، هیچگاه دست به تغییر دامنه خود نزنید. این کار علیرغم اینکه با روشهایی که خواهیم گفت، از افت سایت شما جلوگیری خواهد کرد اما ممکن است با کوچکترین خطا، آنچه در سئو بدست آورده اید، یک روزه به باد بدهید و یا حداقل بخشی از اعتبار خود نزد گوگل را از دست بدهید.

همچنین نکته دیگری که در سئو نیز بارها به آن اشاره کرده ایم، تاثیر نام دامنه بر سئو سایت است. اگرچه این تاثیر می تواند بسیار کوچک باشد اما ممکن است به افت جزئی منجر شود. البته عکس این موضوع نیز ممکن است رخ بدهد. یعنی بعد از تغییر دامنه سایت، جایگاه شما بهبود پیدا کند.
چگونه آدرس سایت خود را عوض کنیم؟

اگر بخواهید آدرس سایت خود را تغییر دهید دو حالت ممکن است برای شما وجود داشته باشد:
حالت اول – برای نصب مجوز SSL  و تغییر آدرس سایت از http به https  مجبور باشید آدرس سایت خود را تغییر دهید.

در این حالت باید موارد زیر را با دقت انجام دهید

1- مجوز ssl را روی سایت خود نصب نمایید بطوریکه هنگام بارگزاری سایت با https ، عکس یک قفل به رنگ سیز در بالای مرورگر نمایش داده شود. دقت نمایید اگر رنگ آن زرد است، بخشی از محتوای سایت شما با http بارگذاری شده است و باید مشکل رفع گردد.

2 – تمامی url  های سایت خود را از http به https  بصورت 301 ریدایرکت کنید. این نوع ریدایرکت منجر به انتقال اعتبار سئو سایت شما به آدرس های https  می شود. در رابطه با نحوه ریدایرکت 301 در آموزش بعدی توضیحات کامل خواهیم داد.

کار تمام است و نیازی به کار دیگری نیست و باید صبر داشته باشید تا سایت منتقل شود. همچنین اگر آدرس سایت خود را با http در وبمستر گوگل ثبت کرده اید، یکبار دیگر با https سایت خود را ثبت نمایید تا از اطلاعات وبمستر خود مطلع شوید.
حالت دوم – تغییر کلی دامنه به دامنه دیگر بدون افت سئو

در این حالت نیز در مرحله اول باید سایت خود را بصورت کامل روی دامنه دوم بارگذاری نمایید بطوری که تمامی صفحات مانند سایت اول وجود داشته باشند.

پس از انتقال اطلاعات و فایل های خود، باید دامنه اول را به نحوی ریدایرکت 301 نمایید که تمامی آدرس های سایت اول ، در مرورگر تبدیل به آدرس با دامنه سایت دوم شود. یعنی شما هیچ صفحه ای از سایت خود را از دست ندهید. برای مثال دو آدرس زیر را در نظر بگیرید:

http://olddomain.com/url  -> http://newdomain.com/url

پس از این تغییر شما باید سایت جدید را نیز در کنار سایت قبلی در وبمستر گوگل خود ثبت نمایید.

در پایان نیز، باید وارد وبمستر دامنه قبلی خود شوید، از منوی بالای وبمستر گزینه change address  را انتخاب نموده و سپس درخواست خود را ثبت نمایید.

تغییرات ممکن است از 24 ساعت تا یکماه بطول بیانجامد. در انجام این امر صبور باشید.

منبع: 7seo
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان