انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دانشگاه‌های مطرح روسیه

دانشگاه‌های مطرح روسیه

#1
۲۴ دانشگاه روسیه در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها QS در سال ۲۰۱۸ حضور دارند، که ۱۰ مورد از آنها در بین ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. روسیه همچنین حضور قابل ملاحظه ای در رتبه بندی دانشگاه های EECA را دارد که ۳۰۰ دانشگاه برجسته در اروپا و آسیای مرکزی رتبه بندی می کند که ۹۵ دانشگاه روسی در این بین حضور دارند. در طول دهه گذشته، تحصیل در روسیه تغییر قابل ملاحظه ای داشته است، در حالی که ۳۹۰ میلیارد روبل (معادل ۶٫۷ میلیارد دلار) بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به ارتقاء امکانات و تجهیزات فنی در دانشگاه‌های روسیه و بهبود آموزش برای کارکنان در این حوزه اختصاص یافته است.

[عکس: Untitled-2.png]

برای دانستن دلایل انتخاب روسیه برای تحصیل به مقاله ما در این رابطه مراجعه نمایید.

علاوه بر این، در سال ۲۰۰۳، روسیه معاهده بولونیا را امضا کرد و قول داد سیستم آموزشی خود را با اکثر کشورهای دیگر در سراسر اروپا هماهنگ سازد. این بدان معنی است که بسیاری از دانشگاه های روسیه در حال حاضر دوره های تحصیلات لیسانس چهار ساله و یک مدرک تخصصی پنج ساله را ارائه می دهند که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. سیستم آموزش عالی روسیه در رتبه ۲۶ جهان در سیستم آموزش عالی QS قرار دارد.
دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو
دانشگاه لومونسوف مسکو (Lomonosov MSU) بهترین موسسه آموزش عالی روسیه است که برای سومین سال متوالی در صدر جدول رده بندی دانشگاه های EECA قرار دارد. دانشگاه ایالتی لومونسوف مسکو دارای ۴۷۰۰۰ دانشجو است که ۷۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۴۰۰۰ دانشجو بین المللی هستند. محوطه دانشگاهی این دانشگاه دولتی مسکو، در مجموع دارای ۳۸۰ دپارتمان، ۳۹ دانشکده، ۱۵ موسسه پژوهشی، چهار موزه و ۶ پردیس دانشگاهی روسیه است.
پیشتاز موسسات آموزش عالی مسکو، دانشگاه ایالتی لومونسوف مسکو، دارای یک محوطه دانشگاهی است که نه تنها نزدیک به فرهنگ غنی پایتخت روسیه (با فاصله کمتر از پنج کیلومتر تا مرکز شهر) است، بلکه یکی از بزرگترین محوطه های دانشگاهی است که تا به حال در آن قرار گرفته اید. ساختمان اصلی آن ادعا می شود که بلندترین ساختمان آموزشی در جهان است.
[عکس: Novosibirsk-State-University.jpg]
دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک
با بهترین عملکرد در بین دانشگاه های زیر ۱۰۰ سال روسیه، دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک در سال ۱۹۵۹ تأسیس شد و در رتبه بندی EECA در رتبه دوم قرار دارد. دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک، به علت افزایش سریع شهرتش، دارای جامعه دانشجویی نسبتا کوچک (۶۰۰۰ نفر) است. این دانشگاه درست در خارج از شهر نووسیبیرسک، سومین شهر پرجمعیت روسیه پس از مسکو و سن پترزبورگ قرار دارد. در حالی که کمتر از این دو شهر شناخته شده است، نووسیبیرسک دارای سایت های فرهنگی و مکان های دیدنی متعدد است که باعث جذابیت بیشتر آن برای دانشجویان می شود.
دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ
قدیمی ترین و یکی از معتبر ترین دانشگاه های روسیه، دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ است که در رتبه بندی EECA در سال ۲۰۱۸ به رتبه چهارم رسید. این دانشگاه در سال ۱۷۲۴ تأسیس شده است و دارای حدود ۳۰،۰۰۰ دانش آموز است که حدود ۳۰۰۰ نفر از آنها خارجی هستند. این دانشگاه در سراسر شهر سنت پترزبورگ گسترش یافته است و دارای بیش از ۴۰۰ ساختمان بوده که ۲۵ دانشکده را تشکیل می دهند. دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ به دانش آموزان امکان دسترسی به تعداد زیادی از موزه ها، آثار تاریخی و مکان های هنری را می دهد. جزیره Vasilievsky در مرکز شهر تاریخی و Peterhof حومه ی جنوب غربی دو محوطه اصلی دانشگاه را خواهید یافت.
موسسه دولتی فیزیک و فناوری مسکو
در سال ۱۹۴۶ رتبه ۱۳ در رتبه بندی EECA را کسب کرد. موسسه دولتی فیزیک و فناوری مسکو ( ( MIPTدر سال ۱۹۴۶ تأسیس شد و دارای یک سیستم آموزشی منحصر به فرد است که در آن دانش آموزان معمولا تحقیق خود را در خارج از دانشگاه انجام می دهند. MIPT در رتبه بندی موضوعی برای فیزیک و نجوم و همچنین موضوعات مربوط به علوم طبیعی جایگاه ویژه ای دارد. در حال حاضر حدود ۵۷۰۰ دانشجو ثبت نام کرده اند و اعضای هیئت علمی آن شامل بسیاری از دانشمندان برجسته، فیزیکدانان و سیاستمداران هستند.
همچنین در رده های بالای ۵۰ دانشگاه برتر در QS EECA موارد زیر قرار دارند: دانشگاه فنی ایالتی مسکو باومن (۲۰)، دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI (23) ، مؤسسه روابط بین الملل مسکو (۳۳)، دانشگاه پلی تکنیک پیتر بزرگ در سنت پترزبورگ (۳۶)، دانشگاه تحقیقات ملی – دانشکده اقتصاد (۲۵) و دانشگاه فنی تحقیقات ملی تامسک (۴۰).
دانشگاه ایالتی تامسک با رتبه ۱۱ در رتبه بندی EECA 2018 (بهبود یافته از رتبه ۲۰ در سال ۲۰۱۶/۱۷)، قدیمی ترین دانشگاه در منطقه آسیایی روسیه است که در سال ۱۸۸۰ تأسیس شده است. در حال حاضر حدود ۲۳،۰۰۰ دانش آموز در ۲۳ دانشکده آن مشغول تحصیل هستند دارد و بر اساس جدیدترین رتبه بندی دانشگاهی QS World by Subject، در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان در زمینه زبان های مدرن و فیزیک و نجوم رتبه بندی شده است.
روسیه به عنوان وسیع ترین کشور بر روی زمین، با توجه به منطقه ای که انتخاب می کنید، سبک زندگی متفاوتی را ارائه می دهد. پس انتخاب این کشور با توجه به هر شرایطی که دوست دارید، قابل توجه می باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان