انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تفاوت پانل پلی یورتان و پلی استایرن

تفاوت پانل پلی یورتان و پلی استایرن

#1
[عکس: gallery3091.jpg]

چندیدن سال است که بشر پا به عرصه ی پیشرفت و تکنولوژی گذاشته است و چیزهایی پدید آورده است که زندگی را به شدت برای او راحت تر و آسوده تر کرده است. اختراعات و اکتشافات بشری در زندگی تک تک افراد موثر بوده و در آسایش و آرامش همگان نقش به سزایی داشته است برای مثال در سازه های ساختمانی تحولاتی ایجاد شده است که ساخت وساز ها را برای سازندگان بسیار ساده و آسان کرده است.



سازه های قرن بیست و یکم با سازه های قرون قبل تر تفاوت های بسیاری دارد و همچنین دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آنها هیچگاه از قابلیت ها بهره مند نبودند. یکی از این سازه های فوق العاده که نام عجیب و جالبی نیز دارد ساندویچ پانل است که علت نام گذاری آن به این نام شکل ساختاری آن است؛اما ساندویچ پانل ها انواع متفاوتی نیز دارند که هرکدام از آنها قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی را دارا می باشند. از جمله مهمترین و پر استفاده ترین ساندویچ پانل ها می توان به ساندویچ پانل پلی یورتان و ساندویچ پانل پلی استایرن اشاره کرد که هر کدام تفاوت هایی را دارند که به سبب این تفاوت ها کاربرد های آنها نیز متفاوت است. برای شناخت تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و ساندویچ پانل پلی استایرن باید به ویژگی های هر کدام توجه کنیم و هر یک از آنها را به طور مختصر بشناسیم.




تفاوت پانل پلی یورتان


در ساندویچ پانل پلی یورتان از فوم پانل پلی یورتان عایق بندی بهره می گیرند. این ساندویچ پانل ها در دو تیپ و دسته ساخته می شوندPIR نام نخستین دسته ی آن است و ترکیبی است از پلی یول و ایزو سیا نورات. نام نوع دوم آنPUR می باشد که ترکیب پلی یول و ایزو سیانات جزء اصلی سازنده ی آن است. در ساخت دو نوعی که ذکر شد جهت سرعت بخشیدن ترکیب،وجود کاتالیزوربایدی می باشد. برای تنظیم تراکم فوم گاز B141به کار برده می شود. ضد حریق بودن ساندویچ پانل بارز ترین تفاوت ساندویچ پانل PIR است. عایق حرارتی و برودتی، عایق صوت، مقاوم در برابر رطوبت و وزن سبک ازویژگی های این نوع ساندویچ پانل است.




تفاوت پانل پلی استایرن


ساندویچ پانل پلی استایرن را با فوم پانل پلی استایرن عایق بندی میکنند فوم پانل پلی استایرن در واقع همان یونولیتمی باشد. از نظر عایق حرارتی و صوتی نسبت به ساندویچ پانل پلی یورتان ضعیف تر است. ، اما نسبت به آن وزن و قیمت کمتری را دارد که این از مهمترین و بارزترین تفاوت های بین ساندویچ پانل پلی یورتان و ساندویچ پانل پلی استایرن است. اما این ها تنها بخشی از تفاوت ها بود و تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و ساندویچ پانل پلی استایرن به نحوه ی ساخت هم بستگی دارد که بررسی آن بسیار تخصصی است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان