انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمای زومبا برای افراد مبتدی

راهنمای زومبا برای افراد مبتدی

#1
Star 
آموزش زومبا از مبتدی تا پیشرفته

[عکس: 343955466-parsnaz-com.jpg]




آموزش زومبا مبتدی تا پیشرفته برای افراد که به دنبال بدنی خوش فرم و اندامی زیبا هستند مناسب است آموزش زومبا کودکانه مناسب برای افراد مبتدی و کودکان میباشد امیدوارم با اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم به دنبال یادگیری این ورزش باشین و نشاط و شادیو به زندگیتون بیارید



راهنمای زومبا برای افراد مبتدی


موج استقبال از زومبا همه دنیا را فراگرفته است و در هر باشگاهی می توان آن را یافت. می خواهیم نگاهی از نزدیک به این ورزش بیندازیم تا علت محبوبیتآن را بفهمیم.
در این ورزش می خندیم و شاد می شویم ، در انجام حرکات گیج می شویم و روحیه می گیریم! مهم نیست واکنش شما نسبت به این ورزش چیست، در هر صورت زومبا می تواند بر تناسب اندام شما تاثیر بگذارد.
در حال حاضر در برنامه هر باشگاهی می توان این ورزش که بر پایه رقصیدن است را یافت. اما این ورزش واقعا چطور بر 
کاهش وزن اثر می گذارد؟

زومبا چیست[url=http://118file.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B2%D9%88%D9%85%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A8%D8%AA%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87][/url]
زومبا نوعی رقص برای تناسب اندام است.
که توسط رقاص و طراح باله، آلبرتو بتو پرز در دهه ۱۹۹۰ اختراع شده است. در این ورزش حرکات تند و کند با هم ترکیب می شوند تا مصرف انرژی را به حداکثر ممکن برسانند؛ زومبا ترکیبی است از حرکات سالسا، مامبو، فلامنگو، و رقص های جدیدتر مثل هیپ هاپ.

[img=1000x0]http://fitamin.ir/wp-content/uploads/2016/09/t0828mitch_feat1_2.jpg[/img]
شروع کردن
همراه یکی از دوستان وارد کلاسی در باشگاه نزدیک منزلتان می شوید، ممکن است بلد نباشید خیلی خوب برقصید و حالا تکان دادن بدن در اتاقی پر از افراد غریبه برایتان سخت باشد.
در هر صورت در کلاس جایی برای خود پیدا می کنید، در این ورزش نیاز به هیچ گونه تجهیزات خاصی ندارید. در یک نقطه می ایستید و موزیک شروع به پخش شدن می کند و مربی شما شروع به انجام حرکات می کند. بهتر است افراد تازه کار جلو بایستند تا حرکات مربی را بهتر ببینند چرا که در این ورزش بیشتر از طریق دیدن باید حرکات را یاد گرفت تا توضیح دادن.
برای افراد مبتدی حرکات زومبا تا اندازه ای دشوار است اما بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه با حرکات آشنا می شوید و در انجام آنها مهارت پیدا می کنید. در این ورزش می توانید بخندید و شکیرای درون خود را زنده کنید!

فواید زومبا
زومبا ورزشی است که همه اندام ها و عضلات بدن را با انواع حرکات مختلف درگیر می کند.
عضلات پا، بازوها، شکم و کمر همگی درگیر حرکت می شوند. هنگام ورزش سرعت موسیقی تغییر می کند و تند و کند می شود تا حرکات هم مطابق آن تند یا کند شود. زومبا ورزشی عالی برای چربی سوزی است که همه بدن را به کار می گیرد.
برای اینکه نتیجه بهتری از زومبا بگیرید و در آن مهارت پیدا کنید باید خیلی تمرین کنید.
زومبا سطح بندی ندارد و هر وقت بخواهید می توانید وارد کلاس آن شوید؛ به خود فرد بستگی دارد که با چه شدتی بخواهد تمرین کند. بعضی افراد ممکن است هر جلسه ۳۰۰ کالری بسوزانند و برخی دیگر با توجه به شدت تمرین ممکن است ۸۰۰ کالری بسوزانند.
یکی از بهترین قسمت ها ی زومبا جنبه تفریحی و شاد بودن آن است به ویژه اگر همراه یکی از دوستان خود به این کلاس ها رفته باشید می توانید تا یک ساعت با هم بخندید و شادی کنید.

خطرات زومبا
وقتی برای اولین بار به کلاس زومبا می روید ممکن است علاوه بر خجالت کشیدن مشکلات دیگری هم پیدا کنید. ممکن است عضلات کمر شما کمی درد بگیرد. اگر لباس مناسب بپوشید و 
آسیب دیدگی های قبلی خود را به مربی بگویید تا حد زیادی می توانید خطرات احتمالی را کاهش دهید.
قبل از شروع حرکا تزومبا با نرمش کردن عضلات و مفاصل خود را خوب گرم کنید و آب کافی بنوشید. در این ورزش خیلی عرق می کنید پس حتما یک بطری آب همراه خود داشته باشید.
اگر زیاد دچار گرفتگی عضلات می شوید قبل از تمرین یک موز بخورید زیرا پتاسیم آن مانع از گرفتگی عضلات می شود.
در زومبا هم حرکات شدید وجود دارد و هم حرکات ملایم و هر کسی می تواند به تناسب سرعت خود حرکات را انجام دهد.
کفش مناسب هم اهمیت زیادی دارد، ممکن است کفش هایی که برای دویدن استفاده می کنید برای زومبا راحت نباشند. می توانید به جای آن از کفش های مخصوص رقصیدن استفاده کنید که دور آن انحنا دارد، کفش هایی که هم سبک هستند و هم انعطاف .

منابع:118فایل
       فیتامین 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان