انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی زبان برنامه‌نویسی Python

معرفی زبان برنامه‌نویسی Python

#1
معرفی زبان برنامه‌نویسی Python

[عکس: udemy_pyton3.png]

جالب است بدانید که درحال حاضر، زبان برنامه نویسی پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا است؛ هم طرفدارانی درمیان مبتدیان دارد و هم شیفتگانی در میان حرفه‌ای ها! و شرکت‌های بزرگی از آن برای توسعهٔ اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کنند که از آن جمله می‌توان به گوگل اشاره کرد که از این زبان برای توسعهٔ موتور جستجوی گوگل و یوتیوب استفاده کرده است و این نشان از موفقیت این زبان برنامه‌نویسی سطح‌بالا دارد.از جمله دیگر اپلیکیشن‌های محبوبی که بااستفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون طراحی شده‌اند می‌توان به سایت Quora که یک جامعهٔ مجازی پرسش‌وپاسخ است، تحلیل داده‌های سرویس موسیقی Spotify و نرم‌افزار دسکتاپ Dropbox اشاره کرد.
زبان برنامه‌نویسی پایتون یک زبان برنامه‌نویسی چندمنظوره و شیٔ‌گرا است و همان‌طور که از نمونه نرم‌افزارهای نوشته‌شده با این زبان که در بالا به آن‌ها اشاره شد مشخص است، از این زبان برای توسعهٔ سایت‌های دینامیک گرفته تا تحلیل داده‌ها و نرم‌افزارهای دسکتاپ می‌توان استفاده نمود.


معرفی دورهٔ آموزش Python
باتوجه به محبوبیت زبان برنامه‌نویسی پایتون در میان استارتاپ‌های ایرانی از یک سو و همچنین کاربردی بودن این زبان برنامه‌نویسی در حوزه‌های مختلف از سوی دیگر، بر آن شدیم تا دورهٔ آموزش زبان برنامه‌نویسی پایتون را به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران سکان قرار دهیم.
در این دورهٔ آنلاین، سعی شده مفاهیم ابتدایی زبان پایتون را به ساده‌ترین شکل ممکن برای برنامه‌نویسان تازه‌کار علاقمند به یادگیری این زبان شرح داده و ایشان را با جنبه‌های مختلف این زبان (نسخهٔ Python 3) آشنا سازیم.


خالق زبان برنامه‌نویسی Python
زبان Python توسط آقای Guido van Rossum ابداع شده است (لقب وی Benevolent Dictator for Life به‌معنی «دیکتاتور خیرخواه جاویدان» است). وی پیش از طراحی زبان پایتون، اقدام به طراحی زبانی تحت‌عنوان ABC کرده بود اما این زبان خیلی با اقبال عمومی مواجه نشد. پس از آن‌که آقای گودیو ون روسوم بازخوردهایی در ارتباط با این زبان از سایر برنامه‌نویسان گرفت، در زمستان سال ۱۹۸۹ زبان پایتون را پایه‌ریزی کرد که برخلاف زبان قبلی، به‌خوبی مورد استقبال سایر برنامه‌نویسان و شرکت‌های نرم‌افزاری سرتاسر دنیا قرار گرفت.

پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان