انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مقایسه روش های کاشت مو

مقایسه روش های کاشت مو

#1
مقایسه روش های کاشت مو
کاشت مو به روش fut
این روش عبارتست از پیوند واحدهای فولیکولار. در این روش نوارهای نازک متعددی که به عنوان میکرو گرافت شناخته می شوند از نواحی های اهدا کننده (معمولا پشت و کنار سر) برداشته می شوند و در گروه های طبیعی از یک تا چهار مو، که به عنوان واحدهای فولیکول نیز شناخته می شوند، پیوند می خورند. این روش یکی از متداول ترین روش ها بوده و مزیت بزرگ آن نرخ زنده ماندن بیشتر با واحدهای فولیکولی است.
 کاشت مو به روش fue
یکی دیگر از انواع دقیق تر روش ها، استخراج فولیکولار یا کاشت مو به روش fue است. در این روش، فولیکول های منحصر بفرد از نواحی اهدا کننده برداشته شده و ترجیحا یکی پس از دیگری به محل دریافت کننده پیوند می خورند. از مزایای این روش این است که نسبت به روش های دیگر طبیعی تر به نظر می رسد. همچنین نواحی اهدا کننده نه تنها پوست سر بلکه شامل سینه، پاها، بازوها، شکم، پشت، صورت و ریش نیز می شود.
کاشت مو به روش fit
تکنیک جداسازی فولیکولار (FIT) برای افرادی که علاقه دارند موهای خود را کوتاه حفظ کنند و یا برای افرادی که تمایل به روش های کمتر تهاجمی دارند ایده آل است. در این فرآیند، گروه های فولیکولی خاصی را در ناحیه اهدا کننده جدا می کند و آنها را با وسایل کوچک جراحی به دقت جدا می کند. پیوند های واحد فولیکولار در شکاف های نازکی از ناحیه گیرنده قرار می گیرند. نواحی اهدا کننده هم خودشان بدون این که اثری داشته باشند بهبود می یابند. درکاشت مو به روش fit معمولا از جراحی چیزی دیده نمی شود.
کاشت مو به روش hrt
زمانی که سطح استروژن بالا باشد، زنان موهای پر و ضخیمی دارند. اما هنگامی که کاهش می یابد، مثلا پس از بارداری یا در طی و بعد از یائسگی، موها وارد فاز استراحت شده و به زودی شروع به ریزش کرده، نازک شده و یا حتی موجب کچلی ناحیه ای می شود.
درمان جایگزینی هورمون شامل مصرف هورمونهای زنانه مانند استروژن و پروژسترون است. این روش اغلب برای کمک به زنان برای درمان علائم یائسگی تجویز می شود. گرچه معمولا به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار می گیرد، اما برای درمان ریزش مو برای برخی از زنان روشی رایج و موثر است (تا زمانی که در یائسگی و یا بعد از یائسگی به سر می برند و استفاده از این هورمون ها اثرات مخربی برای آن ها نداشته باشد.)
این روش در کنار مزایایش، خطراتی هم دارد که بعضا ریسک زیادی در پی دارد. مانند خطر ابتلا به سرطان، لخته شدن خون، سکته قلبی و یا علائم ناخوشایندی مانند خونریزی غیرطبیعی واژینال، تهوع، نفخ و یا سردردهای مکر.
کاشت مو به روش sut
در این روش نیازی به برش و جراحی نداریم و باعث بروز زخم و طی کردن دوره نقاهت طولانی نمی شود. علت این برتری برداشت سریع و دقیق موهای پیوندی است. همچنین پس از آن بایستی این موهای پیوندی نگهداری شده تا مرحله کاشت آن برسد. همچنین استفاده از اسلیفت های بسیار ظریف کاشت گرفت های که با فاصله ای کمتر از یک میلی متر انجام می شود نیز از دیگر مزایای کاشت مو به روش sut است. سرعت انجام کار و پیوند موی بیشتر نیز از مزایای روش SUT است. همچنین بیمار می تواند موهای کاشته شده را در همان روز اول در حد نیم الی یک سانت با تراکم مناسب مشاهده کند.
بهترین روش کاشت مو
روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارند. پیش از هر اقدامی، لازم است طی جلسه ای که بیمار با پزشک خود دارد، بر اساس وضعیت ریزش مو، نواحی اهدا کننده، اندازه، کمیت و کیفیت موها و همچنین هزینه انجام کار بهترین تصمیم برای اتخاذ روش مناسب کاشت مو گرفته شود. با این حال در ادامه به بررسی روش های مختلف و مورد استفاده می پردازی
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان