انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تغییر DNS

تغییر DNS

#1

ممکن است فکر کنید  در چه زمانی کاربرد دارد؟ برخی مواقع اتفاق می افتد که شما قادر به دیدن وب سایت مورد علاقه خود نیستید و فکر می کنید که وب سایت پائین آمده است! در واقع وب سایت هنوز هم آنجاست، اما شما نمی توانید آن را مشاهده کنید. به این دلیل که کامپیوتر شما مسیر را نمی داند.
کافی است شما به اندازه یک یا دو دقیقه صبور باشید تا بتوانید مسیرهای بهتری را به کامپیوتر خود بدهید، این کار حریم خصوصی شما را نیز بهبود می دهد. برای این کار شما فقط بایستی  سرور خود را انجام دهید.
[img=497x0]https://www.espinashost.com/wp-content/uploads/2018/10/what-is-dns-300x198.jpg[/img]
DNS سرور چیست؟
به عنوان مثال espinashost.com فقط آدرس خیابان این وب سایت است. برای کشف مسیرهای رانندگی، کامپیوتر شما به یک سرور (که برای سیستم نام دامنه DNS نامیده می شود) خاص تماس می گیرد تا مسیر را پیدا کند.
این سرور به مرورگر وب شما می گوید که espinashost.com در واقع “203.37.236.3” می باشد. عدد به عنوان آدرس IP شناخته می شود. که در واقع توصیفی بهتر از محل زندگی espinashost می باشد.
اگر DNS سرور شما پائین آید، مانند این است که کامپیوتر شما GPS ندارد! اما برای حل این مشکل شما می توانید به راحتی به DNS سرور عمومی دیگر بروید.
چگونه DNS سرور به حفظ حریم خصوصی کمک می کند؟
به طور پیش فرض کامپیوتر شما به یک DNS سرور که توسط شبکه ای از رایانه های متصل به هم که به اینترنت دسترسی دارند (ISP)، کنترل می شود، که به آن Comcast یا AT&T گفته می شود.
به این معنی که آن ها به راحتی وب سایت هایی که شما بازدید می کنید را می بینند. به همین علت آن ها می توانند نام و آدرس شما را نیز از مشخصات تئوری شما بیابند.
اگر از DNS سرور ارائه شده از شرکت دیگری استفاده می کنید، ممکن است این اطلاعات را نیز ضبط کنند. اما حداقل برای آن ها سخت است که بدانند دقیقا چه کسی در حال مرور از وب سایت آن ها است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان