انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روش فیلینگ کامپوزیت

روش فیلینگ کامپوزیت

#1
در دندانپزشکی زیبایی روشی که بیش از همه به کار رفته می شود سفید نمودن دندان ها می باشد. سفید شدن دندان ها در دندانپزشکی و موادی که دندانپزشک جهت سفید کردن دندن های زرد رنگ به کار می برد موثرتر واقع بوده و همچنین ماندگاری بیشتری را به دنبال خواهد داشت به نسبت موادی که جهت سفید نمودن دندان ها به بفروش رسیده و هر شخصی می تواند به تنهایی از آن با هزینه کمتری از دندانپزشکی استفاده کند.
جهت زیبا نمودن ظاهر دندان ها با تغییر در شکل مینا سبب رفع فراز و نشیب در آن شده، که  گاهی در دندان های برخی از افراد شاهد شکستگی های ریز بوده که از این راه می توان جهت برطرف نمودن این شکستگی استفاده کرد. باید به این نکته توجه داشت که مینای دندان هرگز قابل برگشت نبوده و در برخی از موارد مشاهده می شود که عاج دندان با خطراتی دست و پنجه نرم می کند. که این روش با نام های دیگری نیز شناخته شده است.
با شکل دندان به دندان ها که توسط تراشیدن  میلیمتری لایه هایی از دندان صورت می پذیرد ایجاد طرح گفته می شود. که خود یک درمان فوری در دندانپزشکی به حساب می آید که دندانپزشک توسط آن دندان های شکسته، ترک دار، خمیده و همینطور دندان هایی که روی هم سوار شده اند را اصلاح می نماید. افرادی که از ارتودنسی استفاده می کنند این روش نیز برای آنها مورد استفاده قرار می گیرد که باید دانست که این روش برگشت ناپذیر می باشد. که با شکل دادن دوباره دندان در واقع در ظاهر و طول و موقعیت دندان تغییر حاصل می گردد.
روش فیلینگ کامپوزیت:
دندانپزشکان در این روش بر روی سطح دندان ها ترکیبی که از مواد که همانند مینا بوده بر روی دندان های فرد قرار داده و بعد از آن  فرم مورد نظر را به آن اعمال نموده و بعد از اینکه استحکام خود را حفظ نمود مورد پولیش قرار می گیرد.
پل دندان: در برخی از موارد دندان های مصنوعی به فک اتصال داده می شوند و در موارد دیگر نیز به صورت یک پل با یکدیگر اتصال برقرار می کنند. توسط این روش دندان مصنوعی به دندان های طبیعی مجاور با استفاده از یک قلاب متصل داده می شود ولی این روش روشی قدیمی بوده زیرا وجود این قلاب ها در دهان قابل مشاهده می باشد برای همین خیلی مورد پسند قرار نمی گیرد.
لثه- جراحی لثه 
لثه از نظر آناتومیک به سه بخش تقسیم می شود:
لثه مارژینال، لثه چسبنده، لثه بین دندانی

لثه مارژینال حد نهایی لثه بوده و به صورت حلقه ای دور تا دور دندان را در بر گرفته است این ناحیه توسط بخشی به اسم شیار لثه ای از لثه چسبنده جدا شده است.
 لثه چسبنده بافت محکم با قابلیت ارتجاعی است که در اپیکال لثه ی مارژینال است که به‌ صورت مستحکم به پریوست استخوان آلوئول و دندان زیر خود چسبیده است عرض چسبنده یکی از شاخص‌های مهم بالینی به شمار می‌آید عرض لثه ی چسبنده برابر است با فاصله بین خط موکو ژینژیوال  و عمق سالکوس یا کف پاکت پریودنتال عرض لثه چسبنده نباید با لثه ی کراتینیزه اشتباه شود زیرا لثه کراتینیزه لثه مارژینال را نیز شامل می‌شود عرض لثه چسبنده در نمای فاسیال، در نواحی مختلف دهان متفاوت است.

لثه بین دندانی فضای امبراژور لثه ای را که در زیر محل تماس بین دندانی واقع است می‌پوشاند لثه ی بین دندانی یا به حالت هرمی شکل یا بصورت کل است.
منبع سورس: دکتر ابرهیم گل ، دکتر سجودی
پاسخ

روش فیلینگ کامپوزیت

#2
اسپانیا ،دارنده ی بالاترین امتیاز گردشگری دنیا !
هر چند سال یکبار، مجمع جهانی اقتصاد، گزارشی در رابطه با صنعت گردشگری و شاخص رقابت در آن تهیه می نماید که شاخصی برای رقابت در این صنعت تعیین می گردد و مشخص نمودن این شاخص باعث ارتقای بیشتر صنعت گردشگری می گردد. امسال نیز همانند سال گذشته، شاخص رقابت پذیری گردشگری در کشور اسپانیا ، رتبه اول گردشگری را بدست آورد .در این آمار نیز نشان داده شد که اکثر جمعیت توریست های جذب شده به این کشور را توریست‌های بین‌المللی تشکیل داده اند و بیشترین زمان مراجعه افراد به کشور [عکس: Spain-Tourism.jpg]مربوط به ماه های ژانویه-ژوئن بوده است.
یکی از نکات جالب توجه برای گردشگران خارجی در کشور اسپانیا دسترسی آسان آن ها به هر نقطه از شهر و کشور در کوتاه ترین زمان ممکن بدون بروز هیچ مشکلی و با کمترین هزینه ممکن می باشد.
برای خواندن ادامه مطلب به سایت ساحل آفتاب مراجعه کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان